Moderator: Moderafo's
Jo'tje schreef:Bij mijn ouders doen we dat niet. Daar dankt ieder voor zich.
Bij m'n zus zingen we wel vaak na het eten. Ook voor de kinderen, die vinden dat hartstikke leuk. Het verschilt dan natuurlijk wel wat er gezongen wordt. Ook net waar de kinderen zin in hebben. De ene keer zijn het twee liedjes, een andere keer zes.
Meestal komt daar wel 'voor al uw goede gaven Heer' langs.
Het heeft wel wat, zingen na het eten. Bij de jeugdvereniging doen we het ook, afwisselend met een dankgebed.
Maar kinderliedjes.. wat leer je daar soms nog veel van. Zo lekker eenvoudigWe doen als 'volwassenen' vaak veel te moeilijk.
Neem nou iets als 'boterbloem in de wei, God schiep jou en ook mij'. Mooi toch!
Optimatus schreef:Wij doen het niet, maar het heeft eigenlijk best wel wat.
Gerdien?
Gerdien B. schreef:Optimatus schreef:Wij doen het niet, maar het heeft eigenlijk best wel wat.
Gerdien?
ja wat is er???
nee, wij zingen niet na het eten en dat willen we ook niet eens. Aangezien er een aantal bij ons thuis erg vals zingen.
maar ik zou het later opzich wel een idee vinden om te doen. Zeker met kinderen. Net als het liedje: Dank U voor deze nieuwe morgen 's ochtends met ze zingen.
En aangezien God zelfs het gekras van de raven hoort is er toch geen probleem?Gerdien B. schreef:nee, wij zingen niet na het eten en dat willen we ook niet eens. Aangezien er een aantal bij ons thuis erg vals zingen.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 53 gasten