Een vraag !!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 mar 2007 11:16

Teuntje schreef:
*Annet* schreef:Hebben jullie geen kontakt met andere kinderloze echtparen? Ik denk dat je daarbij beter je hart kunt uitstorten als bij mensen die jullie veroordelen over het feit dat jullie geen kinderen hebben.


Daar heb je ook helemaal gelijk in, maar ja het spijt me maar er zijn in onze fam. vrienden, kennis kringen geen paren die dit ook hebben, zelf zijn we nu net hier van lid dus misschien kan ik hier wel met die mensen er over praten.


Er is ook een (reformatorische) vereniging, 'Revoke', voor ongewild kinderloze echtparen.

Gebruikersavatar
miepjuh
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mar 2007 11:46
Locatie: Veluwe

Berichtdoor miepjuh » 23 mar 2007 13:18

[quote="Haai"][quote="Teuntje"][quote="*Annet*"]Hebben jullie geen kontakt met andere kinderloze echtparen? Ik denk dat je daarbij beter je hart kunt uitstorten als bij mensen die jullie veroordelen over het feit dat jullie geen kinderen hebben.[/quote]

Daar heb je ook helemaal gelijk in, maar ja het spijt me maar er zijn in onze fam. vrienden, kennis kringen geen paren die dit ook hebben, zelf zijn we nu net hier van lid dus misschien kan ik hier wel met die mensen er over praten.[/quote]

Er is ook een (reformatorische) vereniging, 'Revoke', voor ongewild kinderloze echtparen.[/quote]

Die vereniging kan ik je echt aanbevelen! Mijn zus&zwager, en mijn broer&schoonzus hebben allebei geen kinderen. Erg moeilijk voor hen! Mijn broer&schoonzus hebben heel veel aan die stichting. Vooral ook omdat zij bij mijn ouders absoluut geen aansluiting vinden.
Ze worden niet veroordeeld, ik bedoel, het wordt niet gezegd dat het een straf is, maar mijn ouders praten er absoluut niet over, hoe vaak mijn schoonzus het ook aangeeft dat ze erover wil praten. Mijn zus is daar inmiddels al mee gestopt, maar het is zeker heel moeilijk! Gelukkig kunnen ze met elkaar over dit probleem praten!
Dat is ook het mooie van de stichting Revoke, je ontmoet lotgenoten!

Als laatste nog een gedichtje waar mijn zus heel veel aan heeft:

Verlang niet meer dan God je geeft
Hij weet wat elk van node heeft
Vertrouw op Hem en doe je plicht
Zo vallen alle dingen licht.

Heel veel sterkte gewenst![quote][/quote][quote][/quote][quote][/quote]

Hadassa
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 15:07

Berichtdoor Hadassa » 23 mar 2007 13:26

miepjuh schreef:Die vereniging kan ik je echt aanbevelen! Mijn zus&zwager, en mijn broer&schoonzus hebben allebei geen kinderen. Erg moeilijk voor hen! Mijn broer&schoonzus hebben heel veel aan die stichting. Vooral ook omdat zij bij mijn ouders absoluut geen aansluiting vinden.
Ze worden niet veroordeeld, ik bedoel, het wordt niet gezegd dat het een straf is, maar mijn ouders praten er absoluut niet over, hoe vaak mijn schoonzus het ook aangeeft dat ze erover wil praten. Mijn zus is daar inmiddels al mee gestopt, maar het is zeker heel moeilijk! Gelukkig kunnen ze met elkaar over dit probleem praten!
Dat is ook het mooie van de stichting Revoke, je ontmoet lotgenoten!

Als laatste nog een gedichtje waar mijn zus heel veel aan heeft:

Verlang niet meer dan God je geeft
Hij weet wat elk van node heeft
Vertrouw op Hem en doe je plicht
Zo vallen alle dingen licht.



Moet zeggen dat ik nog nooit heb gehoord van die vereniging, maar zekers ga ik daar eens naar kijken, heb al veel aan dit forum, maar als we daar nog meer geholpen kunnen worden staan we daar wel voor open.

Bedankt voor het mooie gedicht, soms sta je er niet bij stil, maar je wil het zo graag en je gaat het dan bijna eisen, maar niets is van zelf sprekend.
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Berichtdoor LauraC » 23 mar 2007 13:37

Teuntje schreef:Daar heb je ook helemaal gelijk in, maar ja het spijt me maar er zijn in onze fam. vrienden, kennis kringen geen paren die dit ook hebben, zelf zijn we nu net hier van lid dus misschien kan ik hier wel met die mensen er over praten.

Wij hebben zelf ook al een aantal jaren met deze vraag geworsteld en ik ondervind zelf dat er een soort taboe op ligt...erg moeilijk inderdaad om met paren (christelijk) over dit probleem te praten. Dus Teuntje, ik hou me beschikbaar.


Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Berichtdoor LauraC » 23 mar 2007 13:38

Sorry, die quote ging een beetje verkeerd. Dat laatste alineaatje is van mij :roll:

Hadassa
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 15:07

Berichtdoor Hadassa » 23 mar 2007 13:43

LauraC schreef:Wij hebben zelf ook al een aantal jaren met deze vraag geworsteld en ik ondervind zelf dat er een soort taboe op ligt...erg moeilijk inderdaad om met paren (christelijk) over dit probleem te praten. Dus Teuntje, ik hou me beschikbaar.


Ja ik had het door, je zegt het precies goed, ze willen er niet eens over praten, omdat ze bang zijn dat wij er niet over willen praten, alleen al als ze zelf willen vertellen dat ze zwanger zijn echt onvoorstelbaar hoe ze in alle bochten wringen om het te vertellen, dat doet nog meer pijn, maar dat hebben ze niet door.

Ja als ik wil dan mail ik je oke!
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 23 mar 2007 15:15

Je weet ook niet hoe een ongewenst kinderloos echtpaar het opvat als jij verteld dat je zwanger bent. De een gaat er op een andere manier mee om als een ander. Ik had er bij iemand waar ik veel mee omga ook moeite mee om het te vertellen, omdat ik wist dat ze graag zwanger wilde worden.

Hadassa
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 15:07

Berichtdoor Hadassa » 23 mar 2007 15:58

*Annet* schreef:Je weet ook niet hoe een ongewenst kinderloos echtpaar het opvat als jij verteld dat je zwanger bent. De een gaat er op een andere manier mee om als een ander. Ik had er bij iemand waar ik veel mee omga ook moeite mee om het te vertellen, omdat ik wist dat ze graag zwanger wilde worden.


Ligt eraan hoe je het vertelt, als je apart wordt geroepen of dat ze er gewoon eerlijk vooruit komen gaan. Ik vindt zelf ga een ander daar door niet anders behandelen, ze hebben al pijn maar gunnen het een ander ook.
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 mar 2007 19:01

Teuntje schreef:
*Annet* schreef:Je weet ook niet hoe een ongewenst kinderloos echtpaar het opvat als jij verteld dat je zwanger bent. De een gaat er op een andere manier mee om als een ander. Ik had er bij iemand waar ik veel mee omga ook moeite mee om het te vertellen, omdat ik wist dat ze graag zwanger wilde worden.


Ligt eraan hoe je het vertelt, als je apart wordt geroepen of dat ze er gewoon eerlijk vooruit komen gaan. Ik vindt zelf ga een ander daar door niet anders behandelen, ze hebben al pijn maar gunnen het een ander ook.



ik als ik zwanger zou zijn toch appart op bezoek bij een aantal mensen in plaats van het te zeggen in de grote groep. Ik ehb er zelf ook veel moeite mee als mensen dat zouden vertellen in de groep.

Dus het is dnek ik ook nog een beetje, wat jezelf prettig zou vinden zou ik ook doen bij een ander...

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Berichtdoor LauraC » 23 mar 2007 19:06

Dat is goed, Teuntje. Wat het 'vertellen dat je zwanger bent' betreft: Van de zomer vertelde een goede vriendin van mij dat ze zwanger was. Zij hadden ook problemen om zwanger te worden, dus ik was heel blij voor ze, maar dat ging er een beetje vanaf toen ze me in de volgende zin vertelde dat ze niet kan wachten om weer te gaan werken als de kleine geboren is. En dat notabene uit de mond van iemand die weet dat wij geen kinderen kunnen krijgen! Ik wil echt wel blij zijn voor mensen die wel zwanger kunnen worden, maar zo wordt het wel heel moeilijk! :?

Gebruikersavatar
-petje af-
Mineur
Mineur
Berichten: 168
Lid geworden op: 20 feb 2007 16:45
Locatie: ...de Iessel is van ons!

Berichtdoor -petje af- » 27 mar 2007 18:04

..dat er gewoon niemand in je naaste omgeving is met wie je er over kan praten....?!

Ik zou als ik zwanger zou worden ook sommige mensen juist apart nemen. Ik denk dat je het niet alleen van je eigen kant moet zien. Het kan voor het zwangere stel ook ontzettend moeilijk zijn om het aan vrienden of familie te vertellen als je weet dat deze (nog) geen kinderen hebben.
Ik stel me meestal ook wat gereserveerder op als ik weet dat mensen problemen hebben met het krijgen van kinderen. Je weet niet of ze erover willen praten en omdat ik niet 'zomaar' van deze persoonlijke en soms indringende vragen wil stellen wacht ik liever af totdat ze zelf aangeven dat ze het er wel over willen hebben.

Het is en blijft gewoon lastig....voor beide kanten!

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Berichtdoor LauraC » 27 mar 2007 20:09

Weet iemand of de vereniging Revoke een website heeft? Heb gegoogled maar niet kunnen vinden...

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 mar 2007 20:29

Ik geloof niet dat ze een website hebben. Ik heb wel een mailadres gevonden, ik weet niet of je daar wat aan hebt: revoke@kliksafe.nl

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 27 mar 2007 21:51

Toen ik een half jaar getrouwd was ofzo vroeg iemand aan me of ik al verlangde naar kinderen. Ik schrok me het ik weet niet wat dat iemand dat aan me vroeg. Niet omdat we ze wel of niet konden krijgen maar gewoon dat iemand dat "zomaar" aan me vroeg.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 mar 2007 08:46

Dat is aan mij ook weleens gevraagd. Het ligt eraan wie het is, ik had er een goed gesprekje over met iemand van mijn leeftijd die ook net getrouwd is. M'n vader vroeg ook of we al wisten of we kinderen wilden, toen zei ik dat je dat eigenlijk niet mag vragen. Hij vond dat hij het aan z'n eigen dochter wel mocht vragen, maar m'n moeder zei ook van dat moet je nooit vragen, net zoals wanneer mensen aan een pas bevallen moeder vragen of ze nog een volgende willen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten