Een vraag !!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hadassa
Mineur
Mineur

Een vraag !!!

Berichtdoor Hadassa » 19 feb 2007 19:52

Eingenlijk zit ik met een grote vraag. Wij zijn nu al een aantal jaren getrouwd en hebben geen kinderen...

Nu is mijn vraag is dat een straf van God?

Regelmatig krijgen wij dat ook te horen.
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 19 feb 2007 20:03

Hallo Teuntje,

Een heel moeilijk en teer punt dit. Het krijgen van kinderen is uiteraard iets heel moois en het niet krijgen iets droevigs. Maar een straf wil ik het niet noemen. Kinderen krijgen is een zegen. En geen zegen krijgen betekent niet dat het automatisch een straf is. God gaat hele bijzondere en soms onbegrijpelijke wegen en dit is niet de makkelijkste weg. Ik hoop dat je in andere dingen, zowel binnen het huwelijk als erbuiten, zegen mag ervaren van God.

Veel sterkte gewenst.

Met vriendelijke groet,

Abdij
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 feb 2007 20:10

dat kan je zo bekijken!!

ik had elders ook al is gepost dat het in de bijbel volgens mij, gezegd wordt dat een huwelijk niet gezegend is.... dacht ik hoor...

Tis maar wat je er zelf bij denkt en bij voelt..

Daarbij is het misschien ook wel iets dat meespeelt vanuit de kerk waarin je zit. Ik vind het nog vrij hard klinken, dat wanneer je geen kinderen ehb het een straf is, net alsof jij erzelf voor hebt kunnen kiezen..... We zijn immers toch allen zondig??

Qavald
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Qavald » 19 feb 2007 20:14

Ik weet dat ik een ongevoelige hork ben, maar ik zou toch graag het volgende willen opmerken.
Kinderen krijgen is inderdaad een zegen van God. Dat betekent echter niet dat daar geen doodgewone aardse zaken als vruchtbaarheid bij kijken komen. Het lijkt mij goed als jullie beiden niet alleen met God maar ook met een arts hierover spreken. Misschien dat na enkele onderzoeken een oorzaak voor de vermeende onvruchtbaarheid wordt gevonden en dat er een oplossing gezocht kan worden.
Ik denk dan ook dat dit geen straf van God is, maar eerder een medische kwestie. Het door jullie veel gehoorde oordeel van anderen lijkt mij dan ook volkomen misplaatst en totaal onterecht.
Tot zover mijn praktische tip; mijn gevoelige kant kan zich wel vinden in de reactie van Abdij :wink:

Veel sterkte!
Laatst gewijzigd door Qavald op 19 feb 2007 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 feb 2007 20:15

Hmmm de mafste mensen kunnen kinderen krijgen, er zijn genoeg ouders die absoluut niet goed voor hun kinderen zorgen. Dus dan denk ik niet dat het een straf is als je ze niet krijgt. (hmm is dat logisch?)

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 19 feb 2007 20:29

Hmmm de mafste mensen kunnen kinderen krijgen, er zijn genoeg ouders die absoluut niet goed voor hun kinderen zorgen. Dus dan denk ik niet dat het een straf is als je ze niet krijgt. (hmm is dat logisch?)

Eigenlijk vindt jij het dus dat we het zo moeten zien !

En geen zegen krijgen betekent niet dat het automatisch een straf is.

Thanks,

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 feb 2007 20:50

Teuntje schreef:

Eigenlijk vindt jij het dus dat we het zo moeten zien !

ik in ieder geval wel.... ik ken het uit mijn eigen werkkring.. ze krijgen eht ene naar het andere kind wat voor galg en rad opgroeit.. en vervolgens rondmoet zwerven in diverse pleeggezinnen of kindertehuizen...

t gaat aan je hart.... :cry: :cry:

ik wilde nog wel ff toevoegen dat je, wanneer je geen kinderen hebt... ook wat kan betekenen voor anderen!! kijk waar je talenten liggen en dan kan dat ook een zegen zijn......

Liarose
Kolonel
Kolonel

Re: Een vraag !!!

Berichtdoor Liarose » 19 feb 2007 21:22

Teuntje schreef:Eingenlijk zit ik met een grote vraag. Wij zijn nu al een aantal jaren getrouwd en hebben geen kinderen...

Nu is mijn vraag is dat een straf van God?

Regelmatig krijgen wij dat ook te horen.

Nee, natuurlijk is dat geen straf van God! Joh, daarmee kwel je jezelf misschien wel heel erg? Niet doen hoor! God heeft voor iedereen een bestemming, een doel. En dat is niet voor iedereen kinderen krijgen. Ben je/zijn jullie met God in gesprek gegaan hierover? Het is denk ik belangrijk te ontdekken wat Zijn bestemming voor jou/jullie is. Daarnaast is het niet raar om inderdaad eens naar een arts te gaan hiervoor. En je kunt natuurlijk ook nadenken over adoptie, pleegkinderen, etc. Maar dat heeft weer alles te maken met jullie bestemming. Sterkte!

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 19 feb 2007 23:04

in het huwelijksformulier staat dit heel mooi omschreven:

ik citeer:

De eerste oorzaak is, opdat, de een den ander trouwelijk helpe en bijsta in alle dingen, die tot het tijdelijke en eeuwige leven behoren.

Hierna staat pas:
De andere, opdat zij hun kinderen, die zij krijgen zullen, in de waarachtige kennis en vreze Gods, Hem ter eer, en tot hun zaligheid opbrengen.

Het eerste dus het belangrijkste, en dat zegent de Heere ook :!:
Daarom staat er ook in het gebed voor het bruidspaar: De kinderen, die het U belieft hun te geven

Het is dus zeker geen straf van God :!:
Hij beloofd namelijk zelf dat hij ook een kinderloos huwelijk wil zegenen :!:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 feb 2007 23:46

De vraag zou ook zijn: Een straf van God..waarop? God straft ons, maar naar onze zonden niet.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 20 feb 2007 10:00

Smurffie schreef:De vraag zou ook zijn: Een straf van God..waarop? God straft ons, maar naar onze zonden niet.

Maar daarmee wordt niet bedoeld dat God ons helemaal niet straft om onze zonden... Maar hij straft ons niet zo veel als wij zonden doen!!

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 20 feb 2007 10:43

Smurffie schreef:
De vraag zou ook zijn: Een straf van God..waarop? God straft ons, maar naar onze zonden niet.
rosalie83 schreef:
Maar daarmee wordt niet bedoeld dat God ons helemaal niet straft om onze zonden... Maar hij straft ons niet zo veel als wij zonden doen!!

Wat voor zonde moet je dan gedaan hebben, dat God je straft met het kinderloosheid?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 20 feb 2007 10:45

Teuntje schreef:Smurffie schreef:
rosalie83 schreef:

Wat voor zonde moet je dan gedaan hebben, dat God je straft met het kinderloosheid?

Geen idee... zo werkt het niet, volgens mij staat daarover niets in de bijbel!!

Maar er zijn wel voorbeelden dat God straft na zonden, bijvoorbeeld de plagen en zo in Egypte.

Maar je moet dit volgens mij niet als straf zien, maar als bestemming! Zie een eerdere reactie van mij.

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 20 feb 2007 16:51

Moeilijk zeg!

Vind/ denk je/jullie zélf dat het een straf van God is? Wordt je aan het twijfelen gebracht door je omgeving, doordat die het in zekere zin verwachten?

Ik denk zelf niet dat je het moet zien als een straf op een zonde.
Als je het van de andere kant bekijkt dat God gezinnen veel kinderen zou geven omdat ze goed leven gaat toch ook niet op?

Je kan je niet verplaatsen in God, of met zijn bedoeling van jullie (tot nog toe) kinderloosheid. En het zal zéker niet makkelijk zijn! Ik heb totaaaal geen ervaring ermee, ook niet van mensen in mn directe omgeving die het meegemaakt hebben, maar enorm veel sterkte ermee!!
Je zult het vast wel doen, en het zal ook wel een standaard advies wezen, maar blijf erover in gesprek! Leg ook deze nood ook bij God!

Heeeeel veel sterkte!
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

Herman
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Herman » 20 feb 2007 17:16

Wij hebben ook geen kinderen en zijn 9 jaar getrouwd, maar wij zien het niet als straf, je spreekt toch over een kinder zegen. Dus dat wil zeggen dat het een zegen is als het krijgt en dat wil dus niet zeggen als je niet krijgt dat je gestraft wordt. Als goed is krijgen wij weer andere zegeningen die andere niet hebben.

Zo zien wij het tenminste en dat is de ene keer makkelijker als de andere keer hoor als je er over wil mailen wij staan er voor open

Terug naar “Archief”