Mbt thuislezers kwam nog een vraagje in me op:
Zijn thuislezers altijd zogenoemde Pauwianen, of niet?
Welke reden hebben mensen om thuis te lezen en niet aangesloten te zijn bij een gemeente? Brand eens los!
Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:Mijn echtgenoot wordt ook thuislezer... we gaan eerlijk gezegd steeds minder vaak naar de kerk. Er is wel een maandelijkse bijeenkomst op zondag en een maandelijkse bijeenkomst op woensdag van mensen waar hij zich wel bij thuis voelt. Helaas is dat niet dichtbij. Verder gaan we regelmatig naar lezingen in Amersfoort. De mensen die we via deze wegen ontmoeten, zijn zoals hierboven beschreven: erg serieus bezig met het bestuderen van de bijbel, waardoor ze tot andere conclusies komen dan de kerk. Een aantal van hen zijn uit hun kerk gezet. Ik zelf wil wel graag actief zijn in een kerk of iig bij een bijbelkring. We zitten nu wel bij een bijbelkring van de kerk, maar ik ben er niet zo tevreden over.
Misschien ga ik binnenkort 's naar de kerk waar ik momenteel officieel lid van ben. Ze hadden me helemaal niet welkom geheten, bij de kerkbalans kwam ik erachter dat ik daar lid was. Toen kwam er een meneer aan de deur en een paar dagen later kreeg ik voor het eerst een kerkblad met informatie over de diensten en lokatie ervan. Als je je nieuwe leden niet welkom heet, hoe moeten ze dan weten waar ze moeten zijn? Zo raak je ook kerkleden kwijt!
Zareb schreef:Lalage schreef:Hoe moet je dan weten wat het adres is van de kerk?
www.telefoongids.nl
Natuurlijk, maar dan denk ik even de andere kant op, je gaat verhuizen naar een andere plaats, je zoekt uit welke energieleverancier je wilt hebben, je gaat op zoek naar een goede supermarkt, en zoekt een gezellig kroegje. Maar de kerk moet maar naar jou toekomen? Ik vind dat een beetje dubbel.Lalage schreef:ik denk dat je meer leden krijgt als je mensen actief bij de kerk betrekt dan wanneer je hoopt dat ze er zelf achteraan gaan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten