ezri schreef:Wat doen jullie in deze week waarin het lijden en sterven van de Here Jezus centraal staat?
Zet je dingen aan de kant om meer te kunnen denken aan het lijden? Wat vind je van vasten/ soberheid speciaal in de week?
Ga je naar vieringen of overdenkingen om het dichter bij te laten komen?
En wat doe je op stille zaterdag?
Niet stil zijn, maar feest vieren, want Hij is opgestaan uit de doden en leeft.
Er zijn 3 dingen waar ik stil blijf staan.
Ten eerste dat Zijn lijden de betaling is van mijn schuld en bevrijdt heeft van de vloek uit de Thora, want een ieder die de Thora bewaart zal leven en wie dat niet doet zal sterven.
Deuteronomium 30:19-20
19 Ik neem heden de hemel en de aarde tegen u tot getuigen; het leven en de dood stel ik u voor, de zegen en de vloek; kies dan het leven, opdat gij leeft , gij en uw nageslacht,
20 door de HERE, uw God, lief te hebben, naar zijn stem te luisteren en Hem aan te hangen , want dat is uw leven en waarborg voor een langdurig wonen in het land, waarvan de HERE uw vaderen, Abraham, Isaak en Jakob , gezworen heeft, dat Hij het hun geven zou .
Ten tweede is Hij gestorven en tegelijker tijd is ook mijn oude leven met Hem gestorven.
Ten derde dat Hij is opgestaan en leeft en evenzo ben ik tot leven gekomen toen Hij opstond uit de dood. Voor mij is het geen doden herdenking, maar bevrijding, bevrijding uit de greep van de zonde.
Ondanks dat ik nog steeds zonde doe, ben ik al een eeuwig levend mens geworden omdat ik weet
en geloof dat Yeshua leeft en ik met Hem.
Geprezen zij de naam van Adonai, die Zijn Zoon gestuurd, opdat een ieder die in Hem gelooft eeuwig leven hebben (dus niet 'zal krijgen', maar 'heeft'). (joh. 3:16)