newesy schreef:Een nieuwe discussie
't Zou toch mooi zijn als die discussies over waarden en normen ophielden. Wat heeft het voor nut om te praten over wat goed en slecht is als niemand weet waarover hij of zij praat. Het valt me op dat de hele discussie over waarden en normen vaak gepaard gaat met een nostalgische gedachte over 'vroeger'. Hoe is dat verklaarbaar? Vanwaar dat verlangen naar een wereld die nooit heeft bestaan? Als we dat nu eens onderzochten, zou dat nuttiger zijn? Is de discussie over waarden en normen niet zinloos als we niet weten wat ons drijft óm die discussie te voeren.
Waar willen we eigenlijk over praten?
dit is juist een heel belanrijke dicussie!
Hoe gaan we met elkaar om met het mileu en andere middelen. Heel veel mensen zijn het besef van normen en waarden kwijt geraakt. Iets wat ombeschoft is, is voor hun gewoon normaal. Daarom is het juist heel belangrijk dat deze discussie aan te gaan.
Wat kan jij doen voor je medemens en mileu?
Laten we maar beginnen bij de kleine dingen het op straat gooien van een snoep papiertje. Of het aanbieden van een zitplaats in de trein. De reclames van "hou je bek graftak" vind ik iig niet goed aanslaan. Dit wekt juist meer agressie op.
Volgens mij kan je beter de uitwerking van het aanbieden van een zitplaats afbeelden. een dankbare blik van de persoon aan wie je een zit plaats heb aangeboden.
Kijk niet wat je land voor jou! Maar wat jij kan doen voor je land!