seksueel misbruik en kindermishandeling

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hero
Luitenant
Luitenant
Berichten: 513
Lid geworden op: 14 sep 2006 21:17
Locatie: NL
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 15 mar 2007 09:44

Riska schreef:
Wil je daar weer mee aangeven dat de moeders (mede-)daders zijn?


Nee ... maar dit is weer 'ns het zoveelste voorbeeld op rij, waaruit blijkt dat vrouwen op een bepaalde leeftijd, het prima vinden als hun man : z'n aandacht verlegt van haarzelf naar *iets anders* — ook wanneer blijkt dat dat *iets anders* : een dochter of kleindochter zou zijn — zulke vrouwen kijken dan consequent de andere kant op, maar ontkennen wanneer het schandaal uitkomt ....

NB > in het RD, stond al jaren geleden een groot artikel over 'n onderzoek waaruit was gebleken, dat huismoeders zich danwel diep begraven in de rol van huishoudster, danwel voor zeer lange perioden het huis verlaten, net zo lang tot hun *rol* is overgenomen ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 15 mar 2007 10:08

Nou, ik vind het ook fout dat vrouwen (moeders, oma's) die er vanaf weten dat hun man incest pleegt uit angst het maar zo laten, er niet mee naar de politie stappen!

Hero
Luitenant
Luitenant
Berichten: 513
Lid geworden op: 14 sep 2006 21:17
Locatie: NL
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 15 mar 2007 10:36

rosalie83 schreef:Nou, ik vind het ook fout dat vrouwen (moeders, oma's) die er vanaf weten dat hun man incest pleegt uit angst het maar zo laten, er niet mee naar de politie stappen!


Helder & duidelijk is dan telkens (ook in deze zaak), dat ze 'r niets tegen ondernomen hebben — het inschakelen van de politie, dat doe je pas nadat andere middelen niet geholpen hebben — en ... hoeveel vrouwen, zijn er nog bang voor hun man ?
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Riska

Berichtdoor Riska » 15 mar 2007 11:23

Hero schreef:maar dit is weer 'ns het zoveelste voorbeeld op rij, waaruit blijkt dat vrouwen op een bepaalde leeftijd, het prima vinden als hun man : z'n aandacht verlegt van haarzelf naar *iets anders* — ook wanneer blijkt dat dat *iets anders* : een dochter of kleindochter zou zijn — zulke vrouwen kijken dan consequent de andere kant op, maar ontkennen wanneer het schandaal uitkomt ....

NB > in het RD, stond al jaren geleden een groot artikel over 'n onderzoek waaruit was gebleken, dat huismoeders zich danwel diep begraven in de rol van huishoudster, danwel voor zeer lange perioden het huis verlaten, net zo lang tot hun *rol* is overgenomen ....

Ik ben zo vrij er zeer ernstige vraagtekens bij te zetten.
Er zijn inderdaad vrouwen die ervan afweten. Maar om te zeggen dat ze alles doen opdat de *rol* wordt overgenomen door dochter of kleindochter vind ik veel te ver gaan.
In feite leg je de schuld wel bij de vrouw - ze moet meer thuis zijn, beter haar ogen gebruiken etc. etc.
Je vergeet alleen dat daders ongelooflijk handig zijn in het vinden van momenten en wanneer het om vader-dochterincest gaat, zal een kind niet snel ermee naar buiten komen. Want het is haar ingeperd dat het (dan) haar schuld is als er ruzie komt tussen papa en mama, of dat het haar schuld is dat er ergere dingen gebeuren. Je kunt als moeder wel op een gegeven moment merken dat er wat loos is omdat het kind verandert, maar meestal geeft een kind heel andere dingen aan...
Als iedere vrouw doet wat jij steeds suggereert mag ze geen avond weg, om welke reden dan ook.
En ergens, diep in mijn hart vind ik dat je hetzelfde doet als Adam: "niet ik, maar de vrouw die Gij mij hebt gegeven..." Oftewel, niet de dader (man) is schuldig, maar de vrouw...

janneke29
Verkenner
Verkenner
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 feb 2007 16:22

Berichtdoor janneke29 » 16 mar 2007 01:31

tja wat moet ik hiermee

Hero
Luitenant
Luitenant
Berichten: 513
Lid geworden op: 14 sep 2006 21:17
Locatie: NL
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 16 mar 2007 04:11

Riska schreef:Ik ben zo vrij er zeer ernstige vraagtekens bij te zetten. Er zijn inderdaad vrouwen die ervan afweten. Maar om te zeggen dat ze alles doen opdat de *rol* wordt overgenomen door dochter of kleindochter vind ik veel te ver gaan. In feite leg je de schuld wel bij de vrouw - ze moet meer thuis zijn, beter haar ogen gebruiken etc. etc.


Sommige vrouwen hebben ernstige problemen, met de voortzetting van hun huwelijk, zo erg dat ze 'r voor vluchten, want ze zijn emotioneel gezien, finaal op — probleem is echter, dat dit (vluchten) niets oplost ....


Riska schreef:Je vergeet alleen dat daders ongelooflijk handig zijn in het vinden van momenten en wanneer het om vader- dochterincest gaat, zal een kind niet snel ermee naar buiten komen. Want het is haar ingeperd dat het (dan) haar schuld is als er ruzie komt tussen papa en mama, of dat het haar schuld is dat er ergere dingen gebeuren


Vaststaat ... dat zulke kinderen geprest worden om niks te vertellen, aan : overige familie, de buren, kennissen, of op school — maar dat 'r ook kinderen geprest zouden zijn om tegen hun eigen moeder te zwijgen ?... daar is mij niks van bekend — trouwens hoe lang kunnen gezinsleden, iets voor elkaar verborgen houden ...?


Riska schreef:Als iedere vrouw doet wat jij steeds suggereert mag ze geen avond weg, om welke reden dan ook. En ergens, diep in mijn hart vind ik dat je hetzelfde doet als Adam: "niet ik, maar de vrouw die Gij mij hebt gegeven..." Oftewel, niet de dader (man) is schuldig, maar de vrouw...


Hier is sprake van een conflikt — immers : God eist dat de man verantwoordelijk is ... daarentegen de NL overheid, die : rotzooit maar wat aan — want sinds de wettelijke invoering van de emancipatie (1957) weet niemand waar ie aan toe is — immers : pas bij een duurzaam geschil {scheiding} wordt de vrouw tot gezinshoofd benoemd ... een gewoonte welk juist in de praktijk, haar schaduw vooruit werpt, en juist daardoor veel huishoudens frustreert, omdat de problemen er zodoende niet worden opgelost ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Riska

Berichtdoor Riska » 16 mar 2007 08:25

Hero schreef:Sommige vrouwen hebben ernstige problemen, met de voortzetting van hun huwelijk, zo erg dat ze 'r voor vluchten, want ze zijn emotioneel gezien, finaal op — probleem is echter, dat dit (vluchten) niets oplost ....

Blijven dus? Ook al zijn ze op alle fronten compleet kapot? Goed voor gezin en kinderen???????

Hero schreef:Vaststaat ... dat zulke kinderen geprest worden om niks te vertellen, aan : overige familie, de buren, kennissen, of op school — maar dat 'r ook kinderen geprest zouden zijn om tegen hun eigen moeder te zwijgen ?... daar is mij niks van bekend — trouwens hoe lang kunnen gezinsleden, iets voor elkaar verborgen houden ...?

Ik heb niet het gevoel dat je precies weet hoe de vork in de steel zit. Ga de zaak eens echt bestuderen zou ik zeggen. Ik zou niet graag gezinsleden de kost willen geven die niets wisten van het misbruik van een van hen (of soms zelfs van meerderen van hen, terwijl ze het van elkaar niet wisten).

Hero schreef:Hier is sprake van een conflikt — immers : God eist dat de man verantwoordelijk is ... daarentegen de NL overheid, die : rotzooit maar wat aan — want sinds de wettelijke invoering van de emancipatie (1957) weet niemand waar ie aan toe is — immers : pas bij een duurzaam geschil {scheiding} wordt de vrouw tot gezinshoofd benoemd ... een gewoonte welk juist in de praktijk, haar schaduw vooruit werpt, en juist daardoor veel huishoudens frustreert, omdat de problemen er zodoende niet worden opgelost ....

Juist - God eist dat de man verantwoordelijk is. Dus leg de verantwoordelijkheid niet bij de vrouw. Bij vader-dochter-incest is er maar één volledig verantwoordelijk: de man!
En alle flauwekul over emancipatie heeft daar niets, maar dan ook niets mee te maken. Je bent en blijft "Adamitisch" : "Niet ik Heer, de vrouw die Gij mij gegeven hebt..." Makkelijk zat toch? De vrouw is schuldig en dat zal ze weten tot het einde der tijden. Dat de man precies hetzelfde deed is zijn schuld niet... stel je voor, hij zou eens verantwoordelijkheid nemen.

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 16 mar 2007 10:49

Ik ben het absoluut eens met Riska dat de dader schuldig is!
Maar als iemand anders dan de dader er van op de hoogte is (en of dat nou de vrouw, moeder, oma, tante, oom, buurvrouw, buurman is maakt niet uit), en geen actie onderneemt, is diegene medeschuldig!

kort
Verkenner
Verkenner
Berichten: 53
Lid geworden op: 03 jan 2006 14:50

Berichtdoor kort » 16 mar 2007 11:10

Tuurlijk. Maar Hero gaat ervanuit dat de vrouw haar "plicht" niet vervult en dat zij daarom schuldig is, als een man naar z'n dochter gaat.

En daar ben ik het pertinent mee oneens! Alsof de man z'n behoeft nou eenmaal moet bevredigen, en zich nooit in hoeft te houden. Hij is en blijft dan de hoofdschuldige!!

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 16 mar 2007 11:14

kort schreef:Tuurlijk. Maar Hero gaat ervanuit dat de vrouw haar "plicht" niet vervult en dat zij daarom schuldig is, als een man naar z'n dochter gaat.

En daar ben ik het pertinent mee oneens! Alsof de man z'n behoeft nou eenmaal moet bevredigen, en zich nooit in hoeft te houden. Hij is en blijft dan de hoofdschuldige!!

Ja, daar ben ik het ook absoluut mee oneens! Daders kunnen ongelooflijk handig en slim zijn in het verbergen van wat ze doen!

Riska

Berichtdoor Riska » 16 mar 2007 11:43

rosalie83 schreef:Ik ben het absoluut eens met Riska dat de dader schuldig is!
Maar als iemand anders dan de dader er van op de hoogte is (en of dat nou de vrouw, moeder, oma, tante, oom, buurvrouw, buurman is maakt niet uit), en geen actie onderneemt, is diegene medeschuldig!

Maar Rosalie, in negen van de tien gevallen weet men het niet. Zussen die allemaal misbruikt zijn komen er soms pas in de volwassenheid achter dát ze allemaal hetzelfde lot ondergingen. Hoe wil dan de 'buitenwacht' het ontdekken?
En ik denk dat het voor een vrouw ontzettend moeilijk is om, als ze het ontdekt, de stap te zetten om bv. aangifte te doen. Want het is het kind zo ingepeperd dat het 'schuldig is aan een echtscheiding, of een papa in de bajes' dat het heel veel invloed heeft op de ontwikkeling.
Daar komt ook nog bij dat niet ieder mens krachtig genoeg is, om zo'n stap te zetten. Soms is een vrouw ook al murw gemaakt, hetzij door de man, hetzij door het geloof, dat 'wat God samenvoegt scheide de mens niet'... Want het is wél de consequentie. En gehoorzaam je dan het gebod van God of kom je tot de conclusie dat je kinderen voorgaan?
Dat kán heel moeilijk zijn...

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 16 mar 2007 11:50

Riska schreef:
rosalie83 schreef:Ik ben het absoluut eens met Riska dat de dader schuldig is!
Maar als iemand anders dan de dader er van op de hoogte is (en of dat nou de vrouw, moeder, oma, tante, oom, buurvrouw, buurman is maakt niet uit), en geen actie onderneemt, is diegene medeschuldig!

Maar Rosalie, in negen van de tien gevallen weet men het niet. Zussen die allemaal misbruikt zijn komen er soms pas in de volwassenheid achter dát ze allemaal hetzelfde lot ondergingen. Hoe wil dan de 'buitenwacht' het ontdekken?
En ik denk dat het voor een vrouw ontzettend moeilijk is om, als ze het ontdekt, de stap te zetten om bv. aangifte te doen. Want het is het kind zo ingepeperd dat het 'schuldig is aan een echtscheiding, of een papa in de bajes' dat het heel veel invloed heeft op de ontwikkeling.
Daar komt ook nog bij dat niet ieder mens krachtig genoeg is, om zo'n stap te zetten. Soms is een vrouw ook al murw gemaakt, hetzij door de man, hetzij door het geloof, dat 'wat God samenvoegt scheide de mens niet'... Want het is wél de consequentie. En gehoorzaam je dan het gebod van God of kom je tot de conclusie dat je kinderen voorgaan?
Dat kán heel moeilijk zijn...

Ja, dat geloof ik direct! Ik weet dat in veel gevallen niemand het weet, zelfs niet in eigen gezin.

Maar er zijn ook gevallen waar dat wel het geval is! Helaas heb ik daar voorbeelden van in redelijk nabije omgeving, vader verkrachtte al zijn dochters jarenlang, moeder ging naar buiten de tuin in als ze het geschreeuw van dochters hoorde :cry: En ook dan zijn er situaties die moeilijk zijn zoals jij het schetst, maar toch... dit kan toch niet!?

Riska

Berichtdoor Riska » 16 mar 2007 12:03

Rosalie83 schreef:Ja, dat geloof ik direct! Ik weet dat in veel gevallen niemand het weet, zelfs niet in eigen gezin.

Maar er zijn ook gevallen waar dat wel het geval is! Helaas heb ik daar voorbeelden van in redelijk nabije omgeving, vader verkrachtte al zijn dochters jarenlang, moeder ging naar buiten de tuin in als ze het geschreeuw van dochters hoorde En ook dan zijn er situaties die moeilijk zijn zoals jij het schetst, maar toch... dit kan toch niet!?

Nee, dat kan niet. Dat mag ook niet. Die moeder is inderdaad medeschuldig, want ze kan niet zeggen dat ze het niet wist.
En in feite gebeurt er iets heel anders: de kinderen weten zich niet meer veilig ook niet bij de moeder. Ze laat die kinderen gigantisch in de steek.
In dit geval móet het ook bijna door de buren zijn opgemerkt. Of het huis staat op een eilandje...
Maar kinderen die zo miskend zijn in hun jeugd hebben wél een vorm van levenslang.

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 16 mar 2007 12:37

Riska schreef:
Rosalie83 schreef:Ja, dat geloof ik direct! Ik weet dat in veel gevallen niemand het weet, zelfs niet in eigen gezin.

Maar er zijn ook gevallen waar dat wel het geval is! Helaas heb ik daar voorbeelden van in redelijk nabije omgeving, vader verkrachtte al zijn dochters jarenlang, moeder ging naar buiten de tuin in als ze het geschreeuw van dochters hoorde En ook dan zijn er situaties die moeilijk zijn zoals jij het schetst, maar toch... dit kan toch niet!?

Nee, dat kan niet. Dat mag ook niet. Die moeder is inderdaad medeschuldig, want ze kan niet zeggen dat ze het niet wist.
En in feite gebeurt er iets heel anders: de kinderen weten zich niet meer veilig ook niet bij de moeder. Ze laat die kinderen gigantisch in de steek.
In dit geval móet het ook bijna door de buren zijn opgemerkt. Of het huis staat op een eilandje...
Maar kinderen die zo miskend zijn in hun jeugd hebben wél een vorm van levenslang.

Dat was ook het geval: de kinderen hadden niemand bij wie ze terecht konden. Ja, bij elkaar :? Het was niet door de buren opgemerkt, want ze woonden in een boerderij. En ja, ze hebben vreselijk levenslang! Maar nu snap je waarschijnlijk mijn reacties wel over dat moeders medeschuldig kunnen zijn!

Riska

Berichtdoor Riska » 16 mar 2007 13:42

Rosalie83 schreef:Dat was ook het geval: de kinderen hadden niemand bij wie ze terecht konden. Ja, bij elkaar Het was niet door de buren opgemerkt, want ze woonden in een boerderij. En ja, ze hebben vreselijk levenslang! Maar nu snap je waarschijnlijk mijn reacties wel over dat moeders medeschuldig kunnen zijn!

Helemaal... en in zo'n geval heb je volkomen gelijk.
Maar Hero heeft iets anders in gedachten...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten

cron