seksueel misbruik en kindermishandeling

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dorothee
Verkenner
Verkenner
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 jun 2003 22:04

Berichtdoor Dorothee » 10 feb 2007 20:42

Ik denk dat het niet zo verkeerd is om te stellen dat prostitutie zonde is. Als dit topic niet over seksueel misbruik was gegaan waren we het daar misschien wel eerder over eens geweest. De vraag is in dit geval, denk ik, in hoeverre het je aan te rekenen is dat je tot deze zonde bent gekomen.
Maar het blijft erg dat deze vrouwen nog steeds hun lichaam moeten blijven verkopen om aandacht te krijgen, of om controle te krijgen...

Riska

Berichtdoor Riska » 10 feb 2007 20:44

Dorothee schreef:Ik denk dat het niet zo verkeerd is om te stellen dat prostitutie zonde is. Als dit topic niet over seksueel misbruik was gegaan waren we het daar misschien wel eerder over eens geweest. De vraag is in dit geval, denk ik, in hoeverre het je aan te rekenen is dat je tot deze zonde bent gekomen.
Maar het blijft erg dat deze vrouwen nog steeds hun lichaam moeten blijven verkopen om aandacht te krijgen, of om controle te krijgen...

en daar kan ik helemaal in meegaan...

Splash

Berichtdoor Splash » 11 feb 2007 04:00

@Dorothee

Een zonde dan alleen wanneer uitgegaan wordt van bijbelse waarden. En dan ook nog alleen van hen die de bijbelse waarden aanhangen.
Daarbij zijn er genoeg prostituee's die bewust voor het beroep gekozen hebben, en zij die in sexclubs werken in feite ook prostituee's zijn.
Denk dat er weinig prostituee's zijn die de bijbelse waarheden aangenomen hebben.

Dorothee
Verkenner
Verkenner
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 jun 2003 22:04

Berichtdoor Dorothee » 11 feb 2007 07:23

Sorry Splash, ik begrijp je niet helemaal. Zeg je nu dat prostitutie alleen een zonde is als je uit gaat van Bijbelse waarden? Maar als we stellen dat de Bijbel het Woord van God is, dat hetgene dat daarin staat waar is... En niet alleen voor christenen maar voor alle mensen, dan is prostitutie toch altijd een zonde? Zeg het me maar als je het anders bedoelde.

En zeker zijn er prostituees die bewust voor prostitutie gekozen hebben. Ik probeerde alleen aan te geven dat er onder de prostituees veel zijn die seksueel misbruikt zijn en dat dat er mede de reden van is dat ze in de prostitutie terecht zijn gekomen.

Splash

Berichtdoor Splash » 12 feb 2007 04:10

Dorothee schreef:Sorry Splash, ik begrijp je niet helemaal. Zeg je nu dat prostitutie alleen een zonde is als je uit gaat van Bijbelse waarden? Maar als we stellen dat de Bijbel het Woord van God is, dat hetgene dat daarin staat waar is... En niet alleen voor christenen maar voor alle mensen, dan is prostitutie toch altijd een zonde? Zeg het me maar als je het anders bedoelde.

En zeker zijn er prostituees die bewust voor prostitutie gekozen hebben. Ik probeerde alleen aan te geven dat er onder de prostituees veel zijn die seksueel misbruikt zijn en dat dat er mede de reden van is dat ze in de prostitutie terecht zijn gekomen.


Als je uitgaat van bijbelse waarden en je zegt overtuigend christen te zijn, dan lijkt het me logisch dat je prostitutie als een zonde beziet. God zegt dat ook als zodanig meer dan eens in Zijn woord.
Helaas gaat het niet op dat de bijbel voor waar wordt aangezien door alle mensen, was het maar zo. Zag de wereld er aanzienlijk rooskleuriger uit. Dus ik geef aan dat zij die de bijbel niet als waarheid aannemen, en dat zijn er heel veel, prostitutie op voorhand geen zonde zullen vinden omdat 'zonde' reflecteerbaar is aan de bijbel en Gods woord.
En ja, het klopt dat veel prostituee's op jonge leeftijd zijn misbruikt, doch niet allen. Ken in mijn vriendenkring een meisje dat nooit misbruikt is en enerzijds voor de kick en anderzijds voor de verdiensten in een sexclub werkt.
Daarbij, en dat is natuurlijk tegen het zere been van veel christenen, acht ik het juist positief dat er zo iets bestaat als prostitutie. Was dat er namelijk niet geweest, dan wel strafbaar, dan zouden zo goed als zeker de zedenzaken buiten proportioneel zijn geweest in onze huidige maatschappij.

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 12 feb 2007 04:30

Ach, net zoals de grootste prostituee tot God kan komen, zo kan de grootste vrome in zonde
vallen. Hij/zij die zonder zonde is....

Daarbij als men prostitutie probeert uit te bannen, geeft dit misschien weer aanleiding tot andere
kwalijke zaken. Mensen vergeten graag dat wij in een gebroken wereld leven. Een en ander wil
niet zeggen dat ik prostitutie goed praat, maar er zijn meer kanten aan dan, simpel zeggen of
te denken prostitutie mag niet meer...

Het zelfde geldt voor seksueel misbruik en kindermishandeling, als is het verboden, het wil niet
zeggen dat het dan zomaar verdwijnt of niet meer zou bestaan, was het maar waar...
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Riska

Berichtdoor Riska » 12 feb 2007 07:57

Splash schreef:Daarbij, en dat is natuurlijk tegen het zere been van veel christenen, acht ik het juist positief dat er zo iets bestaat als prostitutie. Was dat er namelijk niet geweest, dan wel strafbaar, dan zouden zo goed als zeker de zedenzaken buiten proportioneel zijn geweest in onze huidige maatschappij.

Daar ben ik het volledig mee eens...!

Dorothee
Verkenner
Verkenner
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 jun 2003 22:04

Berichtdoor Dorothee » 12 feb 2007 11:02

Maar als de zedenzaken eens wat meer/langer gestraft zouden worden, of als het eens wat makkelijker zou zijn om aangifte te doen, dan zouden er waarschijnlijk ook heel wat minder zedenzaken zijn!
Misschien zorgt prostitutie er ook wel voor dat er minder zedenzaken zijn, maar dat neemt niet weg dat er eigenlijk uberhaupt geen sparake van zulke zedenzaken zou moeten zijn. Maar het is waar wat Harm-J schrijft, we leven in een gebroken wereld en er gebeuren wel meer dingen die niet zouden moeten...

Riska

Berichtdoor Riska » 12 feb 2007 11:39

Dorothee schreef:Maar als de zedenzaken eens wat meer/langer gestraft zouden worden, of als het eens wat makkelijker zou zijn om aangifte te doen, dan zouden er waarschijnlijk ook heel wat minder zedenzaken zijn!
Misschien zorgt prostitutie er ook wel voor dat er minder zedenzaken zijn, maar dat neemt niet weg dat er eigenlijk uberhaupt geen sparake van zulke zedenzaken zou moeten zijn. Maar het is waar wat Harm-J schrijft, we leven in een gebroken wereld en er gebeuren wel meer dingen die niet zouden moeten...

Ik ben het helemaal met je eens. De straffen voor zedendelinquenten zijn belachelijk laag.

Dorothee
Verkenner
Verkenner
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 jun 2003 22:04

Berichtdoor Dorothee » 12 feb 2007 12:17

Of helemaal geen straf meer omdat de zaak verjaard is...

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 12 feb 2007 12:40

Dorothee schreef:Of helemaal geen straf meer omdat de zaak verjaard is...

Ja, hoe vaak je dat hoort! Echt erg!

Gebruikersavatar
kuikentje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 405
Lid geworden op: 22 okt 2004 09:30

Berichtdoor kuikentje » 12 feb 2007 13:36

Dorothee schreef:Maar als de zedenzaken eens wat meer/langer gestraft zouden worden, of als het eens wat makkelijker zou zijn om aangifte te doen, dan zouden er waarschijnlijk ook heel wat minder zedenzaken zijn!


maar ook als het wat makkelijker is om die mensen aan te klagen. het probleem is vaak al dat het zeer moeilijk te bewijzen valt. vaak is het hun woord tegen de jouwe.
Probeer niet Gods hand vast te pakken, maar leg je hand in de Zijne

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 feb 2007 13:41

Dat is maar goed ook, want het komt ook met enige regelmaat voor dat men mensen van seksuele intimidatie of meer beschuldigt om diegene in een kwaad daglicht te stellen zonder dat er daadwerkelijk iets gebeurd is.

Riska

Berichtdoor Riska » 12 feb 2007 13:46

Aragorn schreef:Dat is maar goed ook, want het komt ook met enige regelmaat voor dat men mensen van seksuele intimidatie of meer beschuldigt om diegene in een kwaad daglicht te stellen zonder dat er daadwerkelijk iets gebeurd is.

ja en dat is een reden om heel veel slachtoffers in de kou te laten staan. Het is iets wat ik altijd weer hoor.
Natuurlijk is het voorgekomen en komt het voor. En dat is iets wat absoluut verwerpelijk is.
Maar het komt nog veel meer voor dat slachtoffers blijven zwijgen, omdat er teveel bedreigingen waren of, - ondanks alles - loyaliteit naar de dader (als het de vader is).

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 feb 2007 13:50

Maar dat is toch niet iets wat juridisch te ondervangen is? Het lijkt me dat dat vooral een persoonlijk probleem van het slachtoffer is, hoe triest het ook moge zijn.

Wat bedoel je precies met 'bedreigingen'?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten