seksueel misbruik en kindermishandeling

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 28 jan 2007 18:54

Cisca schreef:
rosalie83 schreef:
Cisca schreef:
rosalie83 schreef:
Cisca schreef:Doe net als Riska, en plak de quotes onder elkaar (even terug scrollen)

How? :oops:


Lees haar posting eens goed :wink:

Jaja, we hebben het over wat anders denk ik :) Ik snap wat zij bedoelt, maar ik vraag nu hoe je in een post twee quotes onder elkaar zet ;)


oh, meestal doe ik 2 vensters open, kopiëren en plakken :wink:

Whahaha ja zo kan ik het ook :roll:
;)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 28 jan 2007 18:58

Je kunt ook steeds de naam aanpassen, dat is echter veel meer werk :P :wink:

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Berichtdoor tulp » 28 jan 2007 18:59

"Ik hoop dat je vader hier radicaal anders over denkt dan jij."


Ja hoor, dat doet hij.
Hij vind het geen punt om op te preekstoel te benoemen en te veroordelen.
Het is altijd weer een vreemde gewaarwording om thuis te merken dat dominees bijzonder menselijk kunnen zijn.

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 28 jan 2007 18:59

Cisca schreef:Je kunt ook steeds de naam aanpassen, dat is echter veel meer werk :P :wink:

Wat is de officiele manier? :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 28 jan 2007 19:00

tulp schreef:"Ik hoop dat je vader hier radicaal anders over denkt dan jij."


Ja hoor, dat doet hij.
Hij vind het geen punt om op te preekstoel te benoemen en te veroordelen.
Het is altijd weer een vreemde gewaarwording om thuis te merken dat dominees bijzonder menselijk kunnen zijn.

:shock: Het is toch geen veroordelen als je je gemeente onderwijst uit de bijbel?

Cisca

Berichtdoor Cisca » 28 jan 2007 19:00

Geen idee eigenlijk :D

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 28 jan 2007 19:01

Cisca schreef:Geen idee eigenlijk :D

Dit is eigenlijk meeeeeeeeega offtopic. misschien worden we wel gestraft :shock:
;)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 28 jan 2007 19:02

Jep off topique-smile

Cisca

Berichtdoor Cisca » 28 jan 2007 19:05

rosalie83 schreef:
tulp schreef:"Ik hoop dat je vader hier radicaal anders over denkt dan jij."


Ja hoor, dat doet hij.
Hij vind het geen punt om op te preekstoel te benoemen en te veroordelen.
Het is altijd weer een vreemde gewaarwording om thuis te merken dat dominees bijzonder menselijk kunnen zijn.

:shock: Het is toch geen veroordelen als je je gemeente onderwijst uit de bijbel?


Soms gebeurd dat wel op een veroordelende manier.
Predikanten zijn in de tijd dat ze niet op de preekstoel staan, niet altijd zo, als ze een ander voorhouden te moeten zijn :roll:

sela

Re: seksueel misbruik en kindermishandeling

Berichtdoor sela » 28 jan 2007 19:13

Riska schreef:Ik heb ooit één preek gehoord waarin dit kwaad duidelijk aan de orde gesteld werd en alle daders het in hun zak konden steken. Daarvoor en daarna nooit meer.

ohh.. nu je het zegt. ik nog nooit.. hmm..

sela

Berichtdoor sela » 28 jan 2007 19:16

Aragorn schreef:
tulp schreef:Mijn vader is predikant. Ik wordt misselijk van het idee dat hij het aan de orde zou stellen in een preek. Laat hij er maar over zwijgen. :cry:

Ik hoop dat je vader hier radicaal anders over denkt dan jij.

Verder is het verschil in commotie die de respectievelijke onderwerpen homoseksualiteit en incest met zich meebrengen volgens mij te verklaren doordat iedereen het erover eens is dat incest verschrikkelijk en uit den boze is, terwijl dat bij homoseksualiteit niet het geval is. Tegenstanders zien in de voorstanders een teloorgang van bijbelse normen en waarden waar tegen gestreden moet worden en voorstanders menen dan weer dat de tegenstanders homo's onterecht een veroordelend juk opleggen. Ziedaar: genoeg stof om topics over vol te praten. :wink:


je vergeet nog te vermelden dat het verdriet van die homo's ook regelmatig gesprekstof oplevert.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 jan 2007 19:18

Ook dat ja, maar dat is misschien geen prinipieel verschil met incest?

sela

Berichtdoor sela » 28 jan 2007 19:34

hangt er vanaf hoe je het bekijkt denk ik.
problemen die homo-zijn met zich meebrengt zijn van andere aard dan incest. een homo is kerngezond zeg maar. terwijl een iemand die beschadigd is over het algemeen een nasleep van het hele gebeuren heeft.
en zo denk ik dat er nog wat essentiele verschillen zullen zijn.

Gebruikersavatar
cire
Sergeant
Sergeant
Berichten: 388
Lid geworden op: 20 jun 2003 21:37
Locatie: Leiden

Berichtdoor cire » 28 jan 2007 20:42

Riska schreef:
cire schreef:Suggereer je nu dat incest wordt geaccepteerd?

Tulp schreef:Mijn vader is predikant. Ik wordt misselijk van het idee dat hij het aan de orde zou stellen in een preek. Laat hij er maar over zwijgen

Voor mij is de ene reactie een antwoord op de andere...

Het móet bijna wel, dat het geaccepteerd wordt - want er wordt gezwegen.


Ben ik het niet mee eens. Voor zover ik mij kan herinneren hebben er altijd wel artikelen in (kerkelijke/christelijke) bladen gestaan, die aandacht besteden aan incest.

Dat het op het forum geen discussie opleverd, lijkt me logisch. Iedereen is het er overeens dat 1. het bestaat 2. fout is

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Berichtdoor Spons » 28 jan 2007 20:42

tulp schreef:Mijn vader is predikant. Ik wordt misselijk van het idee dat hij het aan de orde zou stellen in een preek. Laat hij er maar over zwijgen. :cry:


nee je kop in het zand steken bij deze zulke grote oznde van de mens is het enige wat je moet doen joh ....grrrrr Afbeelding

iemand met zijn functie zou zijn "invloed" juist moeten gebruiken om dit soort dingen oa aan de kaak te stellen. Of wil je om het maar even heel banaal, cq plat te zeggen het werk van de duivel negeren


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 29 gasten