Berichtdoor Rolf » 18 mei 2007 18:54
IRISCOPIST
Zelf ben ik jaren geleden bij een iriscopist geweest. Dit i.v.m. isias. Hij stelde aan de hand van een blik in de ogen, m.b.v. apparatuur, een diagnose. En daarna gaf hij een drankje mee.
MAGNETISEUR
Later kwam het probleem er weer, toen ben ik bij een magnetiseur geweest. Deze legde de hand op de pijnlijke plek (onderbeen). Dit hielp eventjes, maar bracht geen blijvende oplossing.
HERNIA, OPERATIE
Daarna adviseerde de huisarts, om naar het ziekenhuis te gaan. Inmiddels was er ook spake van hernia. Daar werd voorgesteld om door een operatie dit te herstellen. Tijdens het gesprek werd gezegd dat daar wel enig risico aan verbonden was. Mede vanwege het uitgangspunt van de spreker, heb ik hiervoor bedankt.
OEFENINGEN
Aan de hand van het boekje "Hernia" (Gertom de Beer en Jacques Thesing) heb ik oefeningen gedaan, en de hernia verdween.
Tot op de dag van vandaag is het niet weer opgetreden.
Wel dient hierbij vermeld te worden, dat een aantal mogelijk ongezonde bezigheden (voor mij o.a. motorrijden) achterwege is gelaten.
En ook verder is de levensstijl meer op gezondheid gericht.
GOEDE KLEDING EN SCHOEISEL
Vele jaren geleden was er in deze omgeving een huisarts die een patient op bezoek kreeg met rugklachten. Toen de arts informeerde naar de kleding, bleek dat deze persoon slecht, niet voldoende warm, gekleed ging. Hij werd toen zeer onstemd, stapte de wachtkamer in, en deed bij alle patienten navraag. Iedereen die, in zijn ogen, niet goed gekleed was, moest eerst naar huis, en mocht voldoend beschermend gekleed weer terug komen.
Uit eigen ervaring weet ik dat slechte kleding en schoeisel oorzaak van ziekten kan zijn. Schoenen met een slecht gevormde zool, een lage hak, een hele hoge hak, of knellend, kunnen rugpijn veroorzaken.
GEEN IRISCOPIE
Nu, vele jaren later, en meer nagedacht over iriscopie en magnetiseurs, voel ik er niet meer voor om van deze methoden gebruik te maken.
M.b.t. iriscopie, wat op een normale manier waargenomen kan worden, mag m.i. onderzocht worden. Het andere moet verborgen blijven. Bovendien denk ik dat er ook een totaalbeeld van de patient moet zijn, voor een goede diagnose en bepaling van de remedie.
M.b.t. magnetiseurs, is er iets duisters. Het is niet bekend hoe het kan. Een arts weet wat hij doet. Het is bekend hoe een therapie of medicijn werkt.
Laatst gewijzigd door Rolf op 28 mei 2007 22:08, 5 keer totaal gewijzigd.