Gebed en verhoring

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kootje
Sergeant
Sergeant

Gebed en verhoring

Berichtdoor kootje » 14 apr 2003 10:03

Verhoort God elk gebed?

1 Joh 5: 14-15
En dit is de vrijmoedigheid, die wij tot Hem hebben, dat zo wij iets bidden naar Zijn wil, Hij ons verhoort.
En indien wij weten, dat Hij ons verhoort, wat wij ook bidden, zo weten wij, dat wij de beden verkrijgen, die wij van Hem gebeden hebben.

Mark. 11: 22-24
En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Hebt geloof op God.
Want voorwaar zeg Ik u, dat, zo wie tot dezen berg zal zeggen: Word opgeheven en in de zee geworpen; en niet zal twijfelen in zijn hart, maar zal geloven hetgeen hij zegt, geschieden zal, het zal hem geworden, zo wat hij zegt.
Daarom zeg Ik u: Alle dingen, die gij biddende begeert, gelooft, dat gij ze ontvangen zult, en zij zullen u geworden.

Als je deze Schriftgedeelten bekijkt, zou je toch zeggen dat God elk gebed verhoort? We kunnen dus alles van God gedaan krijgen?

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 14 apr 2003 10:07

Ik denk wel dat God ieder gebed verhoord alleen niet altijd gelijk beantwoord, wat God ook niet aan ons verplicht is!! Maar God laat toch geen bidders staan?!!

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 14 apr 2003 13:04

Ik merk elke keer weer dat God mijn gebed altijd verhoort. Ik weet niet precies waarom, maar dat hoeft ook niet. Dat is alleen maar iets om Hem ervoor te danken. God laat geen bidders staan. Bid met je ziel en niet met je verstand.

Bloem84
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bloem84 » 14 apr 2003 15:45

God verhoort het op Zijn tijd en niet persé wanneer je het graag zou willen, ookal bidt je ervoor. maar verhoren doet hij altijd, telkens weer merk je dat als het goed is.
" You'll never be alone "

joris

Berichtdoor joris » 14 apr 2003 16:33

God verhoort ieder gebed precies zoals ik wil. MIjn gebed heb ik namelijk van Jezus geleerd: uw wil geschiede!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 apr 2003 17:53

Je gebed wordt inderdaad verhoord, als het naar Gods wil is. Misschien gebeurt het wel op een andere manier dan je had gedacht, maar als je volhardt en God wil het ook, zal het zeker gebeuren.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 14 apr 2003 22:16

joris schreef:God verhoort ieder gebed precies zoals ik wil. MIjn gebed heb ik namelijk van Jezus geleerd: uw wil geschiede!

Goed gesproken jorisje :P

Ik geloof niet dat God elk gebed verhoord maar hij hoort het wel. Er zijn zoveel voorbeelden te noemen dat God niet elk gebed verhoord. Wat denk je van jaren lange kinderloosheid terwijl je er jaren voor bid.
Zolang je maar bid: uw wil geschiede verhoord God alle gebeden!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 15 apr 2003 07:42

joris schreef:God verhoort ieder gebed precies zoals ik wil. MIjn gebed heb ik namelijk van Jezus geleerd: uw wil geschiede!

Niet zoals jij het wil, maar zoals God het wil!!!

joepie

Berichtdoor joepie » 15 apr 2003 07:59

Er staat toch ook bij: Naar Zijn Wil !
Hij vraagt ook dat wij Hem vertrouwen. Dus als wij Hem bidden dat wij erop vertrouwen dat Hij ons Hoort. En dat de weg die Hij wil dat we gaan de juiste weg is, ook al zouden wij zelf liever een andere weg gaan.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 15 apr 2003 08:09

Ikke21 post meer dan dat ze leest... :|

En mijn gebeden worden niet altijd vervult zoals ik wil, maar wel altijd verhoort.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 15 apr 2003 08:17

Ik lees wel, maar jullie niet volgens mij, wat schrijft joris hier nou boven,

GOD VERHOORT IEDER GEBED PRECIES ZOALS IK WIL!!!

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 15 apr 2003 08:23

Ikke21 schreef:

Ik lees wel, maar jullie niet volgens mij, wat schrijft joris hier nou boven,

GOD VERHOORT IEDER GEBED PRECIES ZOALS IK WIL!!!

joris schreef:Uw wil geschiede!

Zucht... Als je dat bid... Nou ja, laat maar...

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 15 apr 2003 08:29

ik snap heus wel wat je bedoel, maar als je bid uw wil geschieden zal God jou gebed wel ff verhoren zoals jij wil.....helemaal niet zoals wij willen maar zoals God het wil en op Zijn tijd!!

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 15 apr 2003 08:48

Ikke21 schreef:ik snap heus wel wat je bedoel, maar als je bid uw wil geschieden zal God jou gebed wel ff verhoren zoals jij wil.....helemaal niet zoals wij willen maar zoals God het wil en op Zijn tijd!!

Joris bid alleen!!! Uw wil geschiede. Dus niet een heel gebed en dan net doen of dat God's wil is. Zo bedoelt Joris dat dus niet. Als het jouwn wil is dat God's wil zal gebeuren, dan zal dat toch altijd gebeuren?

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 15 apr 2003 10:01

Als je gelooft dat God je gebed verhoort, zal het ook verhoord worden. Hoe moet je dat precies verstaan? Moet je dus met alle macht proberen te geloven dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren? Ik snap dat niet zo goed...

Terug naar “Archief”