Stage lopen in het buitenland

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 dec 2006 12:08

Meaui. 8)

Ghe, ik zag m'n neefje dan wel weer de volgende dag al, maar dat kwam omdat ik toen toevallig thuis was. :P

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 14 dec 2006 12:12

Nah..ik vind het hartstikke leuk enzo, maar ik ben (en vooral dinsdag en woensdag) nogal verkouden geweest. Zo'n baby is nogal vatbaar dus was het niet verstandig naar huis te gaan, wat me tevens reiskosten bespaart (vrijdag rijdt ik met de baas mee naar huis uit mn werk) én ik ben natuurlijk erg graag in Rotterdam 8) Wesley loopt echt niet weg :P

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 dec 2006 12:25

Aragorn schreef:
Lalage schreef:Maar als de wasmachine stuk is, dan is mama wel handig :wink:

Precies, dat is het verschil. Als je in een ander land zit zul je zelf een andere wasmachine moeten regelen ipv dat je het maar mee naar mama neemt.

Hey waar zie je me voor aan, er staat nu een spiksplinternieuwe machine in ons huisje, alleen dat kost een beetje tijd. Ik had natuurlijk ook naar de wasserette kunnen gaan, die zit om de hoek ;)

Maar je punt is duidelijk, al denk ik dat je vanuit Engeland net zo goed even naar je moeder kunt bellen om te vragen hoe lang spruitjes ook alweer moeten koken. Het grote verschil lijkt me meer dat je in een totaal vreemde omgeving bent en in een andere taal je moet zien te redden. Dat lijkt me best wel eng ;)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 dec 2006 12:28

Lalage schreef:
Aragorn schreef:
Lalage schreef:Maar als de wasmachine stuk is, dan is mama wel handig :wink:

Precies, dat is het verschil. Als je in een ander land zit zul je zelf een andere wasmachine moeten regelen ipv dat je het maar mee naar mama neemt.

Hey waar zie je me voor aan, er staat nu een spiksplinternieuwe machine in ons huisje, alleen dat kost een beetje tijd. Ik had natuurlijk ook naar de wasserette kunnen gaan, die zit om de hoek ;)

Haha, ik had van jou ook niet verwacht dat je ermee naar huis zou gaan hoor. Maar wasserette kan dan idd ook een oplossing zijn. :)

Maar Engeland is opzich eigenlijk nog te dichtbij, je kunt beter in Japan gaan zitten ofzo, of Zuid-Amerika. Dan heb je ook echt een andere cultuur enzo.

Gebruikersavatar
tweetietwee
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 17 sep 2002 15:29

Berichtdoor tweetietwee » 14 dec 2006 12:35

Aragorn schreef:
Lalage schreef:
Aragorn schreef:
Lalage schreef:Maar als de wasmachine stuk is, dan is mama wel handig :wink:

Precies, dat is het verschil. Als je in een ander land zit zul je zelf een andere wasmachine moeten regelen ipv dat je het maar mee naar mama neemt.

Hey waar zie je me voor aan, er staat nu een spiksplinternieuwe machine in ons huisje, alleen dat kost een beetje tijd. Ik had natuurlijk ook naar de wasserette kunnen gaan, die zit om de hoek ;)

Haha, ik had van jou ook niet verwacht dat je ermee naar huis zou gaan hoor. Maar wasserette kan dan idd ook een oplossing zijn. :)

Maar Engeland is opzich eigenlijk nog te dichtbij, je kunt beter in Japan gaan zitten ofzo, of Zuid-Amerika. Dan heb je ook echt een andere cultuur enzo.


en een tijdsverschil.........

je moeder ziet je bellen midden in de nacht over hoelang de spruitjes moeten koken :lol:

Gebruikersavatar
Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1281
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:14
Locatie: Amersfoort-Centrum
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 14 dec 2006 12:39

Dat kan leuk worden als ik op stage ga. Ook ik wil het liefst naar het buitenland, als het even kan ver buiten Europa. Misschien kan ik dan maar het beste een land zoeken waar ik elke avond voor een prikkie uit eten kan gaan, en ook voor weinig geld mn was kan laten doen :mrgreen:
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 dec 2006 12:45

tweetietwee schreef:
Aragorn schreef:
Lalage schreef:
Aragorn schreef:
Lalage schreef:Maar als de wasmachine stuk is, dan is mama wel handig :wink:

Precies, dat is het verschil. Als je in een ander land zit zul je zelf een andere wasmachine moeten regelen ipv dat je het maar mee naar mama neemt.

Hey waar zie je me voor aan, er staat nu een spiksplinternieuwe machine in ons huisje, alleen dat kost een beetje tijd. Ik had natuurlijk ook naar de wasserette kunnen gaan, die zit om de hoek ;)

Haha, ik had van jou ook niet verwacht dat je ermee naar huis zou gaan hoor. Maar wasserette kan dan idd ook een oplossing zijn. :)

Maar Engeland is opzich eigenlijk nog te dichtbij, je kunt beter in Japan gaan zitten ofzo, of Zuid-Amerika. Dan heb je ook echt een andere cultuur enzo.


en een tijdsverschil.........

je moeder ziet je bellen midden in de nacht over hoelang de spruitjes moeten koken :lol:

:mrgreen:

Nuja, spruitjes hebben ze natuurlijk niet in Timboektoe he, en je moeder weet vast ook niet hoe je couscous moet maken of sprinkhanen moet roosteren. Dus dat probleem lost zichzelf op. 8)

Ik deed de was overigens gewoon bij de wasserette op de campus, maar als je stage loopt heb je dat soort faciliteiten natuurlijk minder.

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 14 dec 2006 12:47

Jullie lijken wel een stel degelijke huisvrouwtjes die uren praten over het wel een wee van de wasmachine 8)

Hebben jullie niets beters te doen ofzo? :shock:

*Gaat snel weer verder met het schoonmaken van de woonkamer waar we praktisch nooit vertoeven :roll: *

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 dec 2006 13:05

Smurffie schreef:Jullie lijken wel een stel degelijke huisvrouwtjes die uren praten over het wel een wee van de wasmachine 8)

Ja, dat is een onvermijdelijk neveneffect van huishoudelijke emancipatie. 8)

*heeft overigens zojuist de was in de machine gegooid*

Gebruikersavatar
tweetietwee
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 17 sep 2002 15:29

Berichtdoor tweetietwee » 14 dec 2006 13:11

*gaat verder met de strijk :mrgreen: *

hoe doe je dat op stage?

topkok moet toch wel gestreken kostuums hebben.....

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 dec 2006 13:11

Wellicht kan hij het gewoon bij de hotel-was dumpen en daar ook mee-eten? :)

Zareb
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 27 jun 2004 10:26

Berichtdoor Zareb » 14 dec 2006 13:19

Aragorn schreef:Ja, dat is een onvermijdelijk neveneffect van huishoudelijke emancipatie. 8)

Dan is de emancipatie aan mij voorbij gegaan, want ik heb gisterenmiddag een 'was, poets en strijk dame' aangenomen voor dat soort lastige klusjes.

Overigens:
Stage lopen in het buitenland, of in het buitenland gaan werken is een absolute verrijking. 'k Zou het iedereen aan raden. Het enigste probleem is dat als je dan weer even terug in Nederland ben het hier zo ontzettend klein-burgerlijk is. Maar ja.

@Topkok, ik verblijf nog al eens in een andere hotel dat bij dezelfde keten is aangesloten. Lijkt me een goede e prettige leeromgeving, al is de discipline onder het personeel verheven tot een moderne vorm van slavernij. Overgens het is geen Michelin kwaliteit.

Gebruikersavatar
tweetietwee
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 17 sep 2002 15:29

Berichtdoor tweetietwee » 14 dec 2006 13:21

Lijkt me een goede e prettige leeromgeving, al is de discipline onder het personeel verheven tot een moderne vorm van slavernij. Overgens het is geen Michelin kwaliteit.



enige tegenstelling in één zin?

tsjonge, ik wens je sterkte Topkok.

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 14 dec 2006 13:23

Aragorn schreef:
Smurffie schreef:Jullie lijken wel een stel degelijke huisvrouwtjes die uren praten over het wel een wee van de wasmachine 8)

Ja, dat is een onvermijdelijk neveneffect van huishoudelijke emancipatie. 8)

*heeft overigens zojuist de was in de machine gegooid*


Goed bezig! je doet op RW nog wel eens goede ideeën op :mrgreen:

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 14 dec 2006 13:26

(Het voordeel van huishoudelijk werk is, dat je naar je pc kunt lopen wanneer je wil) Verder geeft het ook wel weer een goed gevoel als je even lekker hard gewerkt hebt :)

Gruwelijk offtopic 8)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 100 gasten