Wat zijn jouw favoriete tijdschriften?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
meschianza
Majoor
Majoor
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 dec 2002 16:48
Locatie: De mooie stad Rotterdam
Contacteer:

Wat zijn jouw favoriete tijdschriften?

Berichtdoor meschianza » 28 nov 2006 11:24

Allereerst een vraag: Weet iemand een relaxed (vrouwen)blad wat je lekker in bad of op de wc of op het strand kan lezen, een beetje luchtig maar wel zinnige artikelen zonder dat het gelijk een opinieblad of vakblad is? Mode en interieur is prima, is ook interessant, maar afwisselende, toegankelijke artikelen over psychologie, politiek, kunst en cultuur, muziek, nieuws etc. zou prettig zijn. Ik heb wel eens staan kijken, maar ik kan niets vinden.

Als ik kijk naar de vrouwenbladen die ik zelf ken (behalve Libelle en Margriet maar die hebben een duidelijke oudere doelgroep), zou je haast denken dat de gemiddelde Nederlandse vrouw het intelligentieniveau heeft van een nijlpaard in paringstijd

Bekijk de globale inhoud van enkele Viva of Flair, die zijn bedoeld voor vrouwen wiens grootste zorg lijkt te zijn of die leuke laarsjes deze winter weer 'kunnen', of hun schaamlippen niet te groot zijn en of hun partner nou wel of niet vreemd gaat en hoe ze daar achter kunnen komen.

En van wie de interesses bij een intervieuw met een politici niet uit gaat naar zijn of haar standpunt rond vreemdelingenbeleid, onderwijs of ontwikkelingssamenwerking maar naar het aantal relaties die hij of zij gehad heeft, of ze vroeger onzeker waren als tiener, wat hun grootste blunders zijn en wanneer ze voor het eerst seks hadden (en in het ernstige geval geeft de geintervieuwde daar nog serieus antwoord op ook)

Ben je het eens met mijn visie op het gemiddelde vrouwenblad? WAt zijn jouw favourite tijdschriften en heb je nog tips voor mij?

Ik lees graag: Onze Wereld, IS en OOR. CV-koers en Visie voor het christelijke invalshoek op maatschappelijke ontwikkelingen.. Maar dat zijn wel nadenk-bladen, moet je echt even concentreren.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 28 nov 2006 11:27

Ik heb voor dit jaar een abonnement op flair gewonnen. Eerst mocht het ding het huis niet in van mn ouders ;) Maar tegenwoordig is het mijn zaak zeggen ze, maar ik vind dat echt heerlijjk! Op zaterdagochtend giga lang uitslapen en dan een uur in bad liggen met de flair. Ik geniet er echt van ;)

Verder lees ik bij mn vriend de intermediair (is niet interessant), CV koers altijd thuis en af en toe de DOnald Duck ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 28 nov 2006 11:30

Heerlijk omschreven Meschianza! :D

En ik ben het aardig met je eens. Ik lees de Margriet heus wel in de wachtkamer bij de manuele therapeut, maar zelf kopen zou ik niet gauw doen!

Visie is misschien meer een nadenkblad ja, maar toch lees ik hem wel graag.

Verder lees ik regelmatig de Eva! Ken je die? Verantwoord vrouwenblad zeg maar. Maar wel lekker luchtige artikelen ook.

Ook vind ik de Buitenleven, Ariadne en zo leuk. Ondanks dat de inrichtingen, kleding en zo die daarin naar voren komen nooit bij mijn stijl passen, vind ik het toch lekker om deze bladen te lezen. Vaak ook leuke idee-dingen voor cadeautjes etc.

Gebruikersavatar
Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1281
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:14
Locatie: Amersfoort-Centrum
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 28 nov 2006 11:32

Voetbal International :mrgreen:
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Gebruikersavatar
Poesje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 571
Lid geworden op: 09 mar 2005 14:16

Berichtdoor Poesje » 28 nov 2006 11:35

Je beschrijft precies hoe het is, Meschianza.. :)
De meeste tijdschriften hebben zo weinig inhoud. Zelf lees ik de tijdschriften Vriendin, Flair en Linda. Maar, geen idee waarom ik ze lees..want zinvol vind ik ze niet. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar zinvolle tijdschriften.. :wink:
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 28 nov 2006 11:35

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Voetbal International :mrgreen:


:roll:

:)

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 28 nov 2006 11:39

De Joy was zo'n tijdschrift: luchtig en toch zinnig, met mooie foto's en geschreven vanuit een christelijke signatuur, waardoor je niet die dingen tegenkwam die me in bladen als Flair/Viva tegenstaan. Helaas waren er onvoldoende abonnees (volgens mij m.n. te wijten aan gebrekkige/onvoldoende publiciteit), waardoor het blad is opgeheven.

Psychologie Magazine lees ik ook regelmatig, je moet er wel iets meer bij nadenken, maar het leest (als 'pseudo-wetenschappelijk' blad) wel lekker weg. Seasons en Landleven en zo bladeren wel lekker weg, maar zijn mij te duur om vaak te kopen. *Grinnik*: 'vroeger' kocht ik weleens een Residence o.i.d. om dan lekker weg te dromen bij die kasten van huizen die achterin te koop werden aangeboden. :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 28 nov 2006 12:09

Ik lees de eva, terdege (linkt oubollig, maar er staan echt goede artikelen in) de wekker, doorgeven, vrede over israel en reveill

daarnaast mag ik ook erg graag bladen lezen over kinderen: kinderen, ouders van nu etc etc. in de zwangerschap las ik echt alles wat los en vast zat van die bladen, nu lees ik alleen kinderen die krijg ik van mijn schoonzusje want zij heeft er een abbonnement op.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gebruikersavatar
scape
Kapitein
Kapitein
Berichten: 808
Lid geworden op: 28 jul 2004 21:34
Locatie: A'dam
Contacteer:

Berichtdoor scape » 28 nov 2006 12:10


Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Berichtdoor AikonGirl » 28 nov 2006 12:29

Ik lees wel eens de Eva, mijn mam heeft daarop een abonnement.
Maar zou het zelf niet kopen.

Heb jou, Meschianza, daar wel eens in zien staan. :)

Elsevier lees ik wel graag; daar zou ik wel een abonnement op willen.

Gebruikersavatar
meschianza
Majoor
Majoor
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 dec 2002 16:48
Locatie: De mooie stad Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 28 nov 2006 13:00

AikonGirl schreef:Ik lees wel eens de Eva, mijn mam heeft daarop een abonnement.
Maar zou het zelf niet kopen.

Heb jou, Meschianza, daar wel eens in zien staan. :)

Elsevier lees ik wel graag; daar zou ik wel een abonnement op willen.
\

ja dat klopt, ik ben wel eens gestrikt door een ex-huisgenoot die daar werkte. Eva vind ik wel leuk, maar voor mijn gevoel meer de christelijke veriant op de Libelle...of heb ik er niet genoeg gelezen.

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 nov 2006 13:03

meschianza schreef:
AikonGirl schreef:Ik lees wel eens de Eva, mijn mam heeft daarop een abonnement.
Maar zou het zelf niet kopen.

Heb jou, Meschianza, daar wel eens in zien staan. :)

Elsevier lees ik wel graag; daar zou ik wel een abonnement op willen.

ja dat klopt, ik ben wel eens gestrikt door een ex-huisgenoot die daar werkte. Eva vind ik wel leuk, maar voor mijn gevoel meer de christelijke veriant op de Libelle...of heb ik er niet genoeg gelezen.

Ja, ik ben het wel met je eens. Mijn moeder heeft nu een proefabonnement op de Eva, maar ik vind er eerlijk gezegd niet veel aan.
Ik lees van alles: Vriendin, Margriet, Libelle, Autoweek, Vorsten, Grasduinen zo nu en dan, Terdege en GezinsGids en soms de Donald Duck.
Afbeelding

Gebruikersavatar
meschianza
Majoor
Majoor
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 dec 2002 16:48
Locatie: De mooie stad Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 28 nov 2006 13:06

MissF schreef:Ik heb voor dit jaar een abonnement op flair gewonnen. Eerst mocht het ding het huis niet in van mn ouders ;) Maar tegenwoordig is het mijn zaak zeggen ze, maar ik vind dat echt heerlijjk! Op zaterdagochtend giga lang uitslapen en dan een uur in bad liggen met de flair. Ik geniet er echt van ;)

Verder lees ik bij mn vriend de intermediair (is niet interessant), CV koers altijd thuis en af en toe de DOnald Duck ;)

Op het forum kom jij altijd heel overtuigd christelijk over die ook daar naar wil leven, kan je dat rijmen met het lezen van Flair die toch een behoorlijk andere boodschap uitstraalt? Het kan zijn hoor...ik heb dat met literatuur waarin zaken en levensvisies worden beschreven die zeker de mijne niet zijn. Toch lees ik ze om mijn blikveld te verbreden. ALleen in geval van de genoemde tijdschriften gaat het niet alleen om een andere levensvisie, maar is het in de meeste gevallen heel oppervlakkig tot gewoonweg platvloers.
Hoe sta je daar tegenover? Hoe bescherm je jezelf tegen negatieve beinvloeding? (spreek ook voor mezelf, dit geldt voor meer in het leven dan alleen lezen van tijdschriften)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 28 nov 2006 13:08

meschianza schreef:
AikonGirl schreef:Ik lees wel eens de Eva, mijn mam heeft daarop een abonnement.
Maar zou het zelf niet kopen.

Heb jou, Meschianza, daar wel eens in zien staan. :)

Elsevier lees ik wel graag; daar zou ik wel een abonnement op willen.
\

ja dat klopt, ik ben wel eens gestrikt door een ex-huisgenoot die daar werkte. Eva vind ik wel leuk, maar voor mijn gevoel meer de christelijke veriant op de Libelle...of heb ik er niet genoeg gelezen.


Wat is daar mis mee? Dat is toch luchtig maar toch ook wel met inhoud?

Zelf lees ik weinig tijdschriften, maar ik kan opinietijdschriften als HP de Tijd en Elsevier wel waarderen. En daarnaastt de Rails en de Visie, dat kost me niks :P
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meschianza
Majoor
Majoor
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 dec 2002 16:48
Locatie: De mooie stad Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 28 nov 2006 13:13

Marnix schreef:
meschianza schreef:
AikonGirl schreef:Ik lees wel eens de Eva, mijn mam heeft daarop een abonnement.
Maar zou het zelf niet kopen.

Heb jou, Meschianza, daar wel eens in zien staan. :)

Elsevier lees ik wel graag; daar zou ik wel een abonnement op willen.
\

ja dat klopt, ik ben wel eens gestrikt door een ex-huisgenoot die daar werkte. Eva vind ik wel leuk, maar voor mijn gevoel meer de christelijke veriant op de Libelle...of heb ik er niet genoeg gelezen.


Wat is daar mis mee? Dat is toch luchtig maar toch ook wel met inhoud?

Zelf lees ik weinig tijdschriften, maar ik kan opinietijdschriften als HP de Tijd en Elsevier wel waarderen. En daarnaastt de Rails en de Visie, dat kost me niks :P

Niks mis mee, ook niet met de Libelle, maar meer betreft doelgroep.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 81 gasten