games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: games

Berichtdoor mohamed » 23 jun 2012 11:18

Nintendo heeft vrijdag de 3DS XL aangekondigd. Het betreft hier een vernieuwde versie van de in 2011 verschenen game-handheld, welke over grotere 4,88 en 4,18 inch-displays beschikt.

Afbeelding

Nintendo-baas Satoru Iwata kondigde de nieuwe handheld vrijdag voor de Japanse markt aan als zijnde de 3DS LL. Reggie Fils-Aime, president van Nintendo of America, liet in een uitzending van Nintendo Direct echter weten dat het apparaat op de westerse markt als de 3DS XL in de winkelschappen zal verschijnen.

Door het bovenste 3D-scherm op te krikken naar 4,88 inch, is deze negentig procent groter dan het display op de originele 3DS. De resolutie van het scherm blijft echter hetzelfde. Door zijn formaat is de 3DS XL niet langer compatibel met de onlangs verschenen Circle Pad Pro. Hierdoor zullen gamers voorlopig dus alleen spellen kunnen spelen met één analoge stick tot hun beschikking.

Europese lancering
De 3DS XL wordt geleverd met een SD-kaartje van 4 gigabyte en een batterij die volgens Fils-Aime 'aanzienlijk langer' mee moet gaan. Het apparaat komt op 28 juli naar Europa in de kleuren rood, blauw en zilver. De prijs zal vermoedelijk rond de 200 euro liggen. In Japan verschijnt de handheld eveneens op 28 juli en in de Verenigde Staten op 19 augustus.

-bron-

Ik vind de Nintendo 3DS de meest vermakelijk handheld die ik ooit heb meegemaakt en dat is in een tijdperk waar je door de bomen het bos niet meer ziet een hele prestatie. Het is een handheld van Nintendo, een bedrijf wat een keur aan originele mascottes heeft zoals die bij de concurrenten maar zelda vindt. Een spel als Mario 3DS is opgedeeld in korte fragmenten, wat hem zeer geschikt maakt om even te spelen tijdens een korte stop. Een van de weinige nadelen van de 3DS vind ik het kleine scherm waardoor sommige details niet goed te zien zijn, dus ik ben enorm blij dat het scherm van de 3DS XL 90% groter is dan zijn voorganger!

Afbeelding

Eveneens hebben ze de 3DS XL voorzien van een batterij met een langere levensduur - natuurlijk een welkome verbetering - ook al heb ik er nooit veel hinder van ondervonden. Ik lig dus op 27 juli in een slaapzak voor de speelgoedwinkel om de eerste te zijn met een 3DS XL!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 05 jul 2012 22:07

Wauw, net een nieuwe spel gekocht genaamd Endless Space, een spel waarin je een galaktisch keizerrijk moet opbouwen en verdedigen. De spirituele opvolger van Master of Orion 2 - voor de mensen die dat hebben gespeeld en dan vergeten we voor het gemak even dat Master of Orion 3 bestaat. Erg leuk als je van strategische spellen houdt (onderzoek doen, hulpbronnenbeheer, vlootopbouw, etc, etc.)

O.a. te krijgen via Steam voor ong. 30 euro.

http://endless-space.amplitude-studios.com/Media
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 02 aug 2012 23:10

Net Orcs must Die gekocht voor Xbox Arcade. Een leuke 3d-versie van het tower defense genre waarbij je een magische poort moet beschermen tegen hordes Orcs door middel van allerlei creatieve vallen en wapens. Allemaal heel komisch (zowel leuk als in strip-stijl) gehaktmolens verzinnen om de hordes op te laten stuklopen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
smArtjan
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:27
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: games

Berichtdoor smArtjan » 24 sep 2012 18:09

Ik speel nog steeds World of Tanks, ik heb nog veel games liggen maar WoT blijft toch mijn nummer 1 en ik kom gewoon niet aan de andere games toe.
Ik moet binnenkort ook eens Sniper Elite 2 kopen, als hij even goed is als deel 1 dan is het zeker een gaaf spel. Iemand al ervaring met Sniper Elite 2?
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: games

Berichtdoor Katlheen » 25 sep 2012 20:52

Ah, world of tanks. Speel ik ook zo af en toe nog eens.

Sniper Elite 2 ken ik ook, zij het dat ik niet helemaal legaal het spelletje heb gespeeld, dus alleen de single player. Die kon mij maar matig boeien. De graphics na een headshot etc, dat is wel grappig gedaan, maar na 10 schoten ken je dat ook wel. Ik heb het spel uitgespeeld, maar om nou te zeggen dat het een aanrader is. Mwah, ik werd er niet warm van. Nu snap ik ook precies waarom ik dat soort spellen eerst even van de piratenbaai binnentrek. Ik vind het jammer om daar eerst 50 euro aan uit te geven, om na een paar uurtjes te constateren dat ik het niets vind.

Ik wil daarbij wel de aantekening maken dat ik nu oordeel over de single player modus. Veel spellen zijn tegenwoordig op multiplayer gericht, en het kan zijn dat dat onderdeel een stuk aansprekender is. Wellicht kan je eens googlen op reviews om een idee te krijgen? En anders via de piratenbaai de crack binnenhalen om de singleplayer te spelen.

In ieder geval kon de singleplayer mij niet genoeg boeien om het spel te kopen om zodoende de multiplayer te spelen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 01 okt 2012 16:37

Speelt er iemand toevallig Borderlands 2 op PS3?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: games

Berichtdoor mohamed » 06 okt 2012 21:47

Uiteraard speel ik als kenner een Nintendo titel, namelijk Mario kart Wii terwijl ik wacht op de launch van de Wii-U om die met lede ogen gade te slaan.

Afbeelding
Dit is een bekend geluid als je de anderen niet bij kan houden.

Faramir

Re: games

Berichtdoor Faramir » 06 okt 2012 21:56

Leuk Mario Kart Wii! Ben dol op Mario Kart. Speel zelf de laatste tijd erg veel Mario Kart 7 online tegen anderen. Wel fijn dat ze het een update hebben gegeven, het is een stuk leuker als niemand meer vals kan spelen.

Wat het leukste is aan Mario Kart is dat het soms gewoon ronduit absurd is. Vooral de Wii versie waar net iets te veel mensen aan een race mee kunnen doen zodat je schildjes je om de oren vliegen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 06 okt 2012 22:19

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe pc, want ik ben het beu dat mijn 4-jarige laptopje mijn spellen alleen in de allerlaagste stand kan spelen, en dan moet ik alle tussenfilmpjes overslaan.

Tijd voor een nieuwe dus. Gelukkig zijn er mensen in mijn omgeving die er meer van weten dan ik, en die me konden vertellen dat wat ik eerst in gedachten had echt 'overkill' was. Nu dus een iets realistischere machine, meteen ook een stuk betaalbaarder. :-)

Voorlopig lijkt dit een geschikte kandidaat:

System Specification

- Case: Xigmatek Asgard II Mid Tower Case - Black
- Power Supply: OCZ ZS 550 PSU
- CPU: Intel Core i5 3450 3.10GHz Ivybridge CPU
- Motherboard: Gigabyte H61MA-D2V Intel H61 (Socket 1155) DDR3 Motherboard
- Cooler: Stock Intel CPU Cooler
- RAM: Adata XPG Gaming 8GB (2x4GB) 1600MHz DDR3 Dual Channel Kit
- Hard Drive: 500GB HDD
- Graphics Card: Nvidia GeForce GTX 660 1024MB GDDR5 PCI-Express Graphics Card
- Sound: Onboard 7.1 Audio
- Optical Drive: OcUK 22x DVD±RW SATA ReWriter (Black)

Maar dan met de 1.5gig video kaart en een solid state harde schijf.

En dat heet dat 'entry level gaming'. Maar goed, als je naar de specs van 'extreme gaming' kijkt - wat ik er van begrijp dan - is dat wel heel bruut. Overkill!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: games

Berichtdoor mohamed » 10 okt 2012 10:32

Faramir schreef:Leuk Mario Kart Wii! Ben dol op Mario Kart. Speel zelf de laatste tijd erg veel Mario Kart 7 online tegen anderen. Wel fijn dat ze het een update hebben gegeven, het is een stuk leuker als niemand meer vals kan spelen.

Wat het leukste is aan Mario Kart is dat het soms gewoon ronduit absurd is. Vooral de Wii versie waar net iets te veel mensen aan een race mee kunnen doen zodat je schildjes je om de oren vliegen.

We kunnen wel friendcodes uitwisselen zodat we onze religieuze meningsverschillen op de kartbaan kunnen uitvechten! Kan voor de Wii en 3DS want ik heb Mario Kart 7 uiteraard ook! ;)

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: games

Berichtdoor Katlheen » 10 okt 2012 14:41

@mortlach:

Wellicht toch een idee om een andere koeler op je CPU te zetten? Mijn ervaring is dat stock koelers over het algemeen niet echt low-noise zijn. Ik heb zelf nog een scythe mugen II op mijn CPU zitten, en dat scheelt enorm in de herrie (ook qua koeling). Een beetje goede koeler kost een paar tientjes.

Check voor de zekerheid of je geheugen compatible is met je mobo. Die info kan je terugvinden op de site van de manufacturer.

Videokaart: wellicht is een AMD 7850 nog het overwegen waard? Die heeft 2 gig en is over het algemeen nog wat sneller dan een 660. Een 660TI is dan weer een ander verhaal (en prijs).

Goed om te zien dat je een SSD erin zet. Ik draai zelf ook op een SSD, en het is een genot qua snelheid. PC start heel snel op, applicaties lopen lekker vlot. Overigens is Windows 7 wel aan te raden ivm TRIM functie. Ik heb 2 SSD's erin zitten, en op die "oude" heb ik dan ook wat spellen staan. Die gaan wel lekker snel nu... :mrgreen:

Voeding: check even voor de zekerheid of 550 genoeg is. Ik schat van wel, maar wil je het zeker weten, dan kan je kijken voor een 600 watt voeding (coolermaster heeft bijvoorbeeld wel mooie voedingen).

Ik zie bij de specs van je mobo 4 x sata 300 staan. Check dat even voor de zekerheid als je een SSD erin wilt hangen. De nieuwere SSD's draaien op sata III (sata 600). Dat wil niet zeggen dat de nieuwere SSD's er niet in kunnen, maar je benut de snelheid niet optimaal. Datzelfde geldt voor een HDD. Dan zou je kunnen volstaan met een HDD van SATA II klasse.

Wat is overigens je budget?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 10 okt 2012 21:23

Katlheen schreef:@mortlach:

Wellicht toch een idee om een andere koeler op je CPU te zetten? Mijn ervaring is dat stock koelers over het algemeen niet echt low-noise zijn. Ik heb zelf nog een scythe mugen II op mijn CPU zitten, en dat scheelt enorm in de herrie (ook qua koeling). Een beetje goede koeler kost een paar tientjes.

Check voor de zekerheid of je geheugen compatible is met je mobo. Die info kan je terugvinden op de site van de manufacturer.

Videokaart: wellicht is een AMD 7850 nog het overwegen waard? Die heeft 2 gig en is over het algemeen nog wat sneller dan een 660. Een 660TI is dan weer een ander verhaal (en prijs).

Goed om te zien dat je een SSD erin zet. Ik draai zelf ook op een SSD, en het is een genot qua snelheid. PC start heel snel op, applicaties lopen lekker vlot. Overigens is Windows 7 wel aan te raden ivm TRIM functie. Ik heb 2 SSD's erin zitten, en op die "oude" heb ik dan ook wat spellen staan. Die gaan wel lekker snel nu... :mrgreen:

Voeding: check even voor de zekerheid of 550 genoeg is. Ik schat van wel, maar wil je het zeker weten, dan kan je kijken voor een 600 watt voeding (coolermaster heeft bijvoorbeeld wel mooie voedingen).

Ik zie bij de specs van je mobo 4 x sata 300 staan. Check dat even voor de zekerheid als je een SSD erin wilt hangen. De nieuwere SSD's draaien op sata III (sata 600). Dat wil niet zeggen dat de nieuwere SSD's er niet in kunnen, maar je benut de snelheid niet optimaal. Datzelfde geldt voor een HDD. Dan zou je kunnen volstaan met een HDD van SATA II klasse.

Wat is overigens je budget?


Dank voor het advies. De computer is ondertussen onderweg :-) Ik weet zelf helaas te weinig van dit soort zaken af om onderbouwde beslissingen te nemen. Het interesseert me ook niet zo heel veel, als alles maar werkt en redelijk snel is :-)

Ik heb dus veel advies van collegae en vrienden gehad en dat was erg nuttig zodat ik niet met een 'extreme performance' machine (met bijpassend prijskaartje) kwam te zitten die ik toch niet gebruik.

Uiteindelijk heb ik de videokaart vervangen door een EVGA GTX 670, die zag er wel behoorlijk uit. Er zit nu ook een stevigere voeding in. Een andere koeler plaatsen moet nog wel lukken als de stock versie teveel herrie maakt.

Prijsje kwam uit op ongeveer 1200 euro, maar dan kan ik hopelijk weer een paar jaar vooruit.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Faramir

Re: games

Berichtdoor Faramir » 12 okt 2012 10:32

Ik zit al een tijdje te kijken naar Xenoblade voor de Wii. Heeft iemand dat gespeeld en wat vond je ervan?

mohamed

Re: games

Berichtdoor mohamed » 13 okt 2012 21:26

Als je houdt van RPG's schijnt het een must have, maar dat doe ik niet en dus is het ook niet mijn ding.

Faramir

Re: games

Berichtdoor Faramir » 13 okt 2012 21:33

mohamed schreef:Als je houdt van RPG's schijnt het een must have, maar dat doe ik niet en dus is het ook niet mijn ding.

Ik hou er wel van. Aan de andere kant is de Wii aan het einde van zijn levensduur en uiteindelijk zal er vast wel een Wii U in huis komen.
Komt bij dat ik heb vernomen dat maandag een uitbreiding voor Lord of the Rings online uitkomt. Een spel wat ik jaren heb gespeeld en waar ik een lifetime abbo op heb. Nu maar hopen dat er maandag ook gelijk een mac client uitkomt en dan heb ik wel weer genoeg te doen. :D


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten