Moe.. *gaapt*

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

GeeruQu

Moe.. *gaapt*

Berichtdoor GeeruQu » 13 nov 2006 20:36

Hehee,
De laatste tijd (een jaar ongveer) benk egt heel erg moe. We zijn verschillde keren naar de dokter geweest, bloed laten prikken, maar er komt niets uit. Geen pfeiffer, niets aan mn lever o.i.d.
Nou hoorde ik pas dat het ook kan komen doordat je problemen hebt.. Nou heb ik die wel (en niet heel erg klein..)..
Mn vraag was: Heeft er iemand ervaring mee/ meegemaakt en wat doe je dr aan?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 nov 2006 20:56

Echt problemen heb ik niet en nooit gehad, maar ik merk wel dat als ik ergens mee zit, of een beetje down ben, ik ook heel moe ben. Dat hangt wel samen denk ik.
Hoe gelukkiger ik me voel, hoe minder moe ik ben.
Ook ben ik moe als ik te weinig slaap (en ik heb eigenlijk wel 9 tot 10 uur per nacht nodig om echt uitgeslapen te zijn) of als ik een verkeerd ritme heb, zoals laat naar bed en en lang uitslapen. Dan ben ik ook minimaal 1 dag moe.
Maar zolang ik me lekker voel, een normaal ritme heb, ben ik totaal niet moe.
Maar je hoort het vaker hoor, dat moeheid bij problemen hoort, of bij niet-lekker-in-je-vel-zitten
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 13 nov 2006 21:25

wanneer er problemen spelen die niet opgelost zijn / worden, kan het zo zijn dat je hoofd dit als het ware niet aan kan en dan vertaalt het zich naar je lichaam. Je kunt dus heel moe worden, maar ook andere lichamelijke klachten krijgen zoals hoofdpijn, rugklachten, slecht zien enz. Vaak is er voor deze klachten dan ook echt geen lichamelijke oorzaak te vinen, wat logisch is als het ergens anders door veroorzaakt wordt.

En wat doe je eraan? De beste manier is natuurlijk om de oorzaak van de klachten op te zoeken en daarmee aan de slag te gaan. Dus als je klachten echt veroorzaakt worden door de problemen die er heersen lijkt het me verstandig daar hulp voor te zoeken. Misschien niet de meest snelle manier, maar ik denk op lange termijn wel de beste.

Sterkte ermee in ieder geval!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 13 nov 2006 21:53

ik herken het zeer zker
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Maara
Mineur
Mineur

Berichtdoor Maara » 13 nov 2006 23:20

Ik sliep gisteren al om half 8 ('s avonds dan wel te verstaan) en moest mijzelf echt uit mijn bed slepen vanochtend.
En dat terwijl ik een vrije dag had en dus niks moest.
Maar jah, dan is 12 uur toch wel bezopen laat als je er al om half 9 in lag...
Dan vraag ik mij ook wel eens af of ik niet stiekem pfeiffer heb.

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 14 nov 2006 00:53

Maara schreef:Ik sliep gisteren al om half 8 ('s avonds dan wel te verstaan) en moest mijzelf echt uit mijn bed slepen vanochtend.
Maar jah, dan is 12 uur toch wel bezopen laat als je er al om half 9 in lag...
Dan vraag ik mij ook wel eens af of ik niet stiekem pfeiffer heb.

Stiekem Pheifer als je bloed heb laten prikken lijkt me erg stug. Maar mijn ervaring is dat je heel erg moe kan zijn als je grote problemen hebt. Toen ik erg diep in de put zat ging ik inderdaad ook om half 9 naar soms, en werd ik om 1 uur 's middags pas wakker. Conclusie mijn geest had veel meer behoefte aan slaap dan mijn lichaam, en doordat mijn geest er meer behoefte aan had, raakt je lichaam er gewend aan dat je zolang slaapt. Toen ik eenmaal werk kreeg en ik mn problemen redelijk kon verzetten en er over ging praten, voel ik me overdag topfit zelfs na een dag werken! DUs mijn ervaring is dat het zeker wel aan je psychisch leven kan liggen.

Maara
Mineur
Mineur

Berichtdoor Maara » 14 nov 2006 00:56

Het was ook niet mijn bedoeling dat te ontkennen ofzo.
Het was juist ter bevestiging bedoeld.
Sorry als het anders overkwam.

Ps. Ik ben niet getest op pheiffer...

André

Berichtdoor André » 14 nov 2006 01:06

Maara schreef:Ik sliep gisteren al om half 8 ('s avonds dan wel te verstaan) en moest mijzelf echt uit mijn bed slepen vanochtend.
Niks moeten help bijvoorbeeld niet als je burnout-achtige klachten hebt, om maar wat te noemen.
Misschien eens de huisarts bezoeken, als je evt. problemen hebt die je eigenlijk eens onder de loep wil nemen daar eerst eens over beginnen?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 nov 2006 08:30

Sterker nog, als ik heel vroeg ga slapen heb ik vaak ook meer moeie om wakker te worden. Het heeft wel te maken met hoeveel plezier je in je leven, hebt, ook in je werk enzo.... Ik merk wel dat lichamelijke fitheid ook meespeelt bij hoe je "geestelijk fit bent". Gezond eten en regelmatig sporten, fietsen naar school of werk of whatever helpen zeker wel om je meer energie te geven. Inspanning afwisselen met ontspanning en in alles genieten. Dat is een tip die ik je mee wil geven. Ik sport ook regelmatig en relax soms ook om bij te komen :) Ondanks mijn beperkte hoeveelheid slaap en iedere dag vroeg opstaan heb ik toch aardig wat energie :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 14 nov 2006 09:44

Problemen (stress) kan allerlei lichamelijke klachten veroorzaken. Ook vermoeidheid. Ik heb zelf last van slapeloosheid en rugpijn, alhoewel als ik rugpijn krijg, dan weet ik dat het echt dringend is. Met slapeloosheid valt te leven, zij het maar net.

Maar goed, het is een goede aanwijzing dat er bepaalde dingen anders moeten in je leven. Dat je toch echt moet gaan uitzoeken wat de problemen zijn en hoe je die gaat oplossen. Sterkte daarbij!

Maaike

Berichtdoor Maaike » 14 nov 2006 16:38

Je mag wel met me komen praten hoor, je weet waar k woon :wink:

Johnny_Camaro

Re: Moe.. *gaapt*

Berichtdoor Johnny_Camaro » 14 nov 2006 17:28

GeeruQu schreef:Hehee,
De laatste tijd (een jaar ongveer) benk egt heel erg moe. We zijn verschillde keren naar de dokter geweest, bloed laten prikken, maar er komt niets uit. Geen pfeiffer, niets aan mn lever o.i.d.
Nou hoorde ik pas dat het ook kan komen doordat je problemen hebt.. Nou heb ik die wel (en niet heel erg klein..)..
Mn vraag was: Heeft er iemand ervaring mee/ meegemaakt en wat doe je dr aan?

ik herken het ook, volgens de dokter heeft het te maken met een aantal van de hierboven genoemde zaken.

GeeruQu

Berichtdoor GeeruQu » 14 nov 2006 21:02

Maaikje schreef:Je mag wel met me komen praten hoor, je weet waar k woon :wink:

Ik heb al n persoon waark heeeeeeel veel en altijd mee kan praten.. Nou, wel meerdere personen zelfs.. (en een speciaal Persoon!)

Maar voor de rest.. Iedereen superr bedankt voor alle raadgevingen/tips/ervaringen..
Problemen worden al over gepraat en, dan wel niet met n psygoloog, maar het wordt iig verwerkt..

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 nov 2006 21:19

Hm, ik had op een gegeven moment een probleem en pfeiffer tegelijk. Ik was dus gigantisch moe, lag om half 9 al in bed. Dan overdag ging ik een paar uurtjes naar school omdat ik dan weer best fit was. Tegen die tijd dat ik na een simpele busreis op school was, had ik al weer spijt dat ik gegaan was. Als ik dan toch op school was, dan de vrolijke meid uithangen en op de één of andere manier kreeg ik het voor elkaar hyperactief te zijn. dat hield ik 1 a 2 uur uit, sloeg de bui radicaal om en wilde ik nog maar 1 ding; Naar huis. eenmaal thuis begon kreeg ik weer depressieve neigingen en dus storte ik me maar op mn opdrachten, waar eigenlijk geen beginnen aan was, omdat ik al maanden achterliep. Zodoende ben ik gekapt met mn opleiding. Bah, klerejaar was dat, maar we hebben het weer overleefd :)

Eh, dat was mijn ervaring, maar de combinatie pfeiffer en problemen is niet de beste iig. En aangezien jij geen pfeiffer hebt, weet ik niet waar die extreme moeheid vandaan komt. Bij mij had het iig nog een duidelijke oorzaak (Ik liep op een gegeven moment met een stierennek vanwege de opgezette klieren, dus dat was klaar als een klontje :wink: ), dit lijkt me erg vervelend idd..sterkte ermee!

Maaike

Berichtdoor Maaike » 14 nov 2006 22:11

GeeruQu schreef:
Maaikje schreef:Je mag wel met me komen praten hoor, je weet waar k woon :wink:

Ik heb al n persoon waark heeeeeeel veel en altijd mee kan praten.. Nou, wel meerdere personen zelfs.. (en een speciaal Persoon!)

2x5 is altijd goed :D

Terug naar “Archief”