Jouw tijd, Gods tijd?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Jouw tijd, Gods tijd?

Berichtdoor hijwel » 09 apr 2003 19:48

Is het wel Jouw tijd? Of is jou tijd Gods tijd?

Besteed jij genoeg tijd in Gods eer?
Hoe moet je je vrije tijd besteden?
Mag je 6 weken op vakantie om eens lekker te genieten of is dat verspilling van Gods tijd?

ik ben benieuwt :|
Laatst gewijzigd door hijwel op 11 apr 2003 06:35, 4 keer totaal gewijzigd.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

joris

Berichtdoor joris » 09 apr 2003 20:36

voor zover ik weet is er maar één tijd. En omdat ik geloof dat de hele schepping in handen van God ligt, is het dus Gods tijd.
En ik wil graag, want dat bedoel je natuurlijk, dat God mijn tijd goed kan gebruiken!
je leeft wél met GOd of je leeft niét met GOd. Daar tussen in kan niet. Dus aangezien ik God in mij heb,( huh, dit klinkt naar newage)omdat ik een tempel van de Heilige Geest ben, is al mijn tijd tegelijk Gods tijd.
En ik mag genieten!!! God schiep zelf een rustdag om van zijn schepping tegenieten en Hij gunt het ons ook om van zijn schepping te genieten!!!!
maar een grondregel in de bjbel is dat je omziet naar je naaste, dus jou genieten moet niet egocentrisch en egotripperij worden, want dan is het fout.
je hoeft je vrije tijd ook niet af te kopen door ook nog een week goed werk te doen ofzo. Genieten is genieten!

Kaw
Majoor
Majoor

Re: Jou tijd, Gods tijd?

Berichtdoor Kaw » 09 apr 2003 22:05

hijwel schreef:Hoe moet je je vrije tijd besteden?

Hoe WIL je je tijd besteden? Dat is denk ik een grotere vraag. Wil je dat doen tot eer van God? Ik ben een paar jaar geleden 2 weken met een Danielkamp meegeweest. Die twee weken waren denk ik in Gods ogen geen verspilde tijd. Ik heb daar een hoop geleert en ik heb daar dankbaar geloofswerk mogen doen onder de jeugd.

Chloë

Berichtdoor Chloë » 10 apr 2003 13:57

Maarre.. ik denk dat je over zulke dingen niet te lang moet piekeren. Je weet middels je geweten wel wat wel en wat niet kan, denk ik. Als je dicht bij de Heere blijft komt het absoluut goed.

Groetjes Chloë

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 apr 2003 15:20

Het is heel goed om af en toe uit te rusten, God heeft niet voor nix de sabbat bedacht. En het is ook cool om de vrije natuur in te gaan, zodat je kunt genieten van Gods schepping. En vaak als je dan zo aan het wandelen bent, kun je een heel goed gesprek met je hemelse Vader hebben.

Maar verder vind ik dat ik te weinig tijd aan God besteed... meer stille tijd, af en toe een uurtje wandelen in het bos en dan bidden, dat zou wel goed zijn...

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 10 apr 2003 16:44

Maarre.. ik denk dat je over zulke dingen niet te lang moet piekeren. Je weet middels je geweten wel wat wel en wat niet kan, denk ik. Als je dicht bij de Heere blijft komt het absoluut goed.

Nee juist bij zulke vragen wordt je er weer bij stil gezet dat je alles tot eer van God moet doen. Pieker er maar eens flink over hoe je een nog lichtender licht kan zijn.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Bloem84
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bloem84 » 06 mei 2003 16:53

Is het wel Jouw tijd? Of is jou tijd Gods tijd?

Het is niet onze tijd maar Gods tijd!
En de tijd die wij mogen leven is al genadetijd.
" You'll never be alone "

joepie

Berichtdoor joepie » 07 mei 2003 09:22

Psalm 31 : 16 Mijn tijden zijn in Uw hand,
Pred. 3:1 Alles heeft zijn uur en ieder ding zijn tijd.
Pred. 3:17 Er is voor elke zaak en elk werk een bestemde tijd.
En lees ook eens Prediker 12 Gedenk Uw schepper in uw jongelingsjaren.
Dus geniet van alles wat God je geeft. Je werk, je vakantie, je vrienden, enz. En dankt God daarvoor.

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 07 mei 2003 14:19

Neem mijn leven laat het Heer
Toegewijd zijn aan Uw eer
Maak mijn uren en mijn tijd
Tot Uw lof en dienst bereid

Zo zou het moeten zijn. Om de dingen in Gods tijd te doen moet je goed naar Hem luisteren en met Hem praten. Als je de dag begint met Hem en vraagt of Hij erbij wil zijn, dan besteedt je mijns inziens je tijd nuttig.
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

renske
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor renske » 07 mei 2003 14:24

Thedudehimself schreef:Neem mijn leven laat het Heer
Toegewijd zijn aan Uw eer
Maak mijn uren en mijn tijd
Tot Uw lof en dienst bereid

Zo zou het moeten zijn. Om de dingen in Gods tijd te doen moet je goed naar Hem luisteren en met Hem praten. Als je de dag begint met Hem en vraagt of Hij erbij wil zijn, dan besteedt je mijns inziens je tijd nuttig.

binnen die kaders is je tijd idd nuttig

Dus... JOUW tijd in ZIJN hand

Terug naar “Archief”