school

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

school

Berichtdoor L'être extraterrestre » 30 okt 2006 11:11

Zoals jullie heel misschien wel gelezen hebben, heb ik het vanaf het begin al totaal niet naar mijn zin op school. Dit resulteerde in veel ziek zijn, en weinig zin hebben om me in te zetten.

Nu heb ik besloten dat ik er echt mee stop. Ik zie het totaal niet meer zitten. Ik ga met moeite naar school, ik voel me er niet thuis, loop als een gespannen veer rond, heb weinig tot geen contacten, en doordat ik zoveel ziek was (wat ook een medische oorzaak had) heb ik teveel stof gemist. Nu kan ik dat allemaal wel weer in gaan halen, maar jah, dan moet ik dus keihard gaan vechten voor iets waar ik totaal tegenop zie. Daarnaast moest ik dingen doen als Zwartboek kijken (nederlands=>vloeken+seks), en duitse en engelse programma's op tv kijken. Maar we hebben alleen nl 1, 2 en 3. Dan moest ik maar naar een vriendin gaan. Maar dat vind ik dus totaal belachelijk.

Mijn moeder accepteerd wel dat ik er mee stop, mijn vader totaal niet. Mijn moeder is langs school gegaan, en die accepteren het ook niet. Ik ben namelijk nog leerplichtig (en ze willen me denk ik ook niet kwijt ivm kosten ed) Ik word er nog over opgebeld. Maar ik kan toch iets anders gaan doen van het voorjaar? Ik wil gewoon niet meer terug!

Weet iemand wat ik zou kunnen doen? Moet doen?

Tobbe
Mineur
Mineur

Berichtdoor Tobbe » 30 okt 2006 11:15

Misschien kan je even vertellen wat je studeert, hoever je daarmee bent etc.?

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 30 okt 2006 11:18

Sorry, ik deed VMBO, dat heb ik afgerond, en ik doe nu HAVO. 4e jaar.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 30 okt 2006 11:22

Ik zie er eerlijk gezegd het moeilijke niet van in. Je hebt je VMBO-diploma gehaald, daarna ben je de HAVO gaan proberen wat niet leuk uitpakte. Ik weet niet welk beroep je wilt gaan uitoefenen, maar je zou een MBO-opleiding kunnen gaan doen.

Maarja, omstanders denken er soms anders over.. :o

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 30 okt 2006 11:22

Ik herken mezelf wel in je verhaal. Ik heb vanaf groep 1 al een hekel gehad aan school. Op de basisschool ging het wel, maar toen ik naar de middelbare school ging had ik het helemaal gehad.

Momenteel doe ik dan een MBO opleiding, maar mijn motivatie is ook 0. wanneer ik op school kom, heb ik één doel: om er zo snel mogelijk weer weg te gaan. Ik heb het niet naar mijn zin en voel me er ook niet op mijn gemak. Toch ga ik proberen het af te maken. ik moet nog ongeveer een jaar en dan zit het er eindelijk op.

Ik heb ook vaak gedacht om te stoppen maar mensen om me heen hebben me er steeds van weerhouden. Je zou een baantje kunnen zoeken en dan een werken/leren opleiding doen, maar omdat je nog leerplichtig bent kom je bijna altijd bij een school uit. :?
Auf Wiedersehen!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 30 okt 2006 11:30

Jah, maar ik had nooit een hekel aan school. Ik heb de Driestar met veel plezier afgemaakt, maar vanaf de eerste dag dat ik daar op school kwam, wilde ik er zo snel mogelijk weer weg.

En ik heb al een diploma, ik kan zo naar een mbo opleiding. Maar ik wilde zo graag havo, maar ik kan het niet. Maar al een diploma hebben is geen goede motivatie.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 30 okt 2006 11:31

marina87 schreef:Ik zie er eerlijk gezegd het moeilijke niet van in. Je hebt je VMBO-diploma gehaald, daarna ben je de HAVO gaan proberen wat niet leuk uitpakte. Ik weet niet welk beroep je wilt gaan uitoefenen, maar je zou een MBO-opleiding kunnen gaan doen.

Ik wil het onmogelijke... Bij de politie.

Rien67

Berichtdoor Rien67 » 30 okt 2006 11:32

Mijn zoon had ook een hekel aan school, hij had het er totaal niet naar zijn zin en was helemaal niet gemotiveerd. Hij deed VMBO en is afgelopen zomer geslaagd met allemaal zessen. Nu doet hij een MBO-opleiding, maar de vorm van onderwijs is zo totaal anders dan op het VMBO, dit sluit veel beter aan bij zijn behoeften. Veel vrijheid en veel zelfstandigheid. Ook best moeilijk, dat moet je wel aankunnen, maar het is te leren. Zeker als je iets doet wat je zelf leuk vindt, dan ben je veel gemotiveerder.
Probeer voor jezelf uit te vinden welke onderwerpen je interesse hebben en kies een opleiding die daarbij aansluit. Dan zul je er vast weer plezier in krijgen! Maar het kan natuurlijk ook zijn dat jij liever wilt gaan werken. Dan zou het een optie zijn om werken en studeren te combineren. Ook daarin zijn genoeg mogelijkheden.
Sterkte ermee!

oh... ik lees dat je bij de politie wilt...
waarom is dat onmogelijk dan, voldoe je niet aan de toelatingseisen?
Laatst gewijzigd door Rien67 op 30 okt 2006 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 30 okt 2006 11:34

L'être extraterrestre schreef:
marina87 schreef:Ik zie er eerlijk gezegd het moeilijke niet van in. Je hebt je VMBO-diploma gehaald, daarna ben je de HAVO gaan proberen wat niet leuk uitpakte. Ik weet niet welk beroep je wilt gaan uitoefenen, maar je zou een MBO-opleiding kunnen gaan doen.

Ik wil het onmogelijke... Bij de politie.

Oké, en dat is een HBO opleiding?

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 30 okt 2006 11:37

L'être extraterrestre schreef:Jah, maar ik had nooit een hekel aan school. Ik heb de Driestar met veel plezier afgemaakt, maar vanaf de eerste dag dat ik daar op school kwam, wilde ik er zo snel mogelijk weer weg.

En ik heb al een diploma, ik kan zo naar een mbo opleiding. Maar ik wilde zo graag havo, maar ik kan het niet. Maar al een diploma hebben is geen goede motivatie.

en mag ik weten waarom je nu niet op de 3 star havo 4 doet?

Of probeer een andere school / evt MBO (volgens mij kun je daarmee ook bij de politie...) Is er geen decaan of leerlingbegeleider waarmee je in gesprek kan gaan?

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 30 okt 2006 11:38

Rien67 schreef:Mijn zoon had ook een hekel aan school, hij had het er totaal niet naar zijn zin en was helemaal niet gemotiveerd. Hij deed VMBO en is afgelopen zomer geslaagd met allemaal zessen. Nu doet hij een MBO-opleiding, maar de vorm van onderwijs is zo totaal anders dan op het VMBO, dit sluit veel beter aan bij zijn behoeften. Veel vrijheid en veel zelfstandigheid. Ook best moeilijk, dat moet je wel aankunnen, maar het is te leren. Zeker als je iets doet wat je zelf leuk vindt, dan ben je veel gemotiveerder.
Probeer voor jezelf uit te vinden welke onderwerpen je interesse hebben en kies een opleiding die daarbij aansluit. Dan zul je er vast weer plezier in krijgen! Maar het kan natuurlijk ook zijn dat jij liever wilt gaan werken. Dan zou het een optie zijn om werken en studeren te combineren. Ook daarin zijn genoeg mogelijkheden.
Sterkte ermee!

oh... ik lees dat je bij de politie wilt...
waarom is dat onmogelijk dan, voldoe je niet aan de toelatingseisen?
Ik sloot vmbo af met een 9, drie 7ens en drie 8en als ik het goed zeg.

Politie is waarschijnlijk onhaalbaar omdat ik een ziekte (MCTD) heb die op zich niet ernstig is, maar me wel totaal futloos kan maken, als ik ziek ben duurt het weken voor ik er weer helemaal bovenop ben, ik sport niet, en ik heb het fenomeen van Raynaud. Stel dat je op het moment dat je een revolver of wat dan ook in je handen hebt dode vingers hebt, schiet dat niet erg op.

@Marina, het ene korps eist havo, het andere vmbo.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 30 okt 2006 11:39

tweetietwee schreef:
L'être extraterrestre schreef:Jah, maar ik had nooit een hekel aan school. Ik heb de Driestar met veel plezier afgemaakt, maar vanaf de eerste dag dat ik daar op school kwam, wilde ik er zo snel mogelijk weer weg.

en mag ik weten waarom je nu niet op de 3 star havo 4 doet?

Of probeer een andere school / evt MBO (volgens mij kun je daarmee ook bij de politie...) Is er geen decaan of leerlingbegeleider waarmee je in gesprek kan gaan?
Omdat ik dan eerst met de bus of met de fiets 8 km verderop moest komen, en dan met de trein naar Gouda toe. Voorgaande jaren in 1 keer met de bus naar Leiden. Het reizen vergt erg veel van mij, net zoals van ieder gezond mens.

Rien67

Berichtdoor Rien67 » 30 okt 2006 11:41

da's vervelend joh, dan wordt het idd lastig om bij de politie te gaan, tenzij je bureauwerk ook leuk zou vinden natuurlijk.
en heb je nog andere interesses?

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 30 okt 2006 11:45

Rien67 schreef:da's vervelend joh, dan wordt het idd lastig om bij de politie te gaan, tenzij je bureauwerk ook leuk zou vinden natuurlijk.
en heb je nog andere interesses?
Stewardess, vinden mijn ouders niet goed, iets juridisch, maar dat is vooral bureauwerk. Ik wilde eigenlijk gewoon kijken wat ik kan bereiken bij de politie.

Maar wat moet ik nou met de havo? Doorgaan? Nog 1,5 jaar het niet naar mijn zin hebben? Het jaar afmaken terwijl ik waarschijnlijk niet overga?

Rien67

Berichtdoor Rien67 » 30 okt 2006 11:50

Als je toch graag iets bij de politie wilt, dan zou ik als ik jou was dan eerst eens gaan uitzoeken wat er precies mogelijk is en of je dat ook met VMBO kunt bereiken. Als dat haalbaar is zou je kunnen stoppen met de HAVO. En mocht een geschikte loopbaan voor jou bij de politie tot de mogelijkheden behoren, maar alleen met HAVO, dan zou ik denk ik toch maar even doorbijten als ik jou was. En jezelf voor ogen houden dat het maar voor een poosje is, zodat je daarna kunt gaan doen wat je leuk vindt.

Terug naar “Archief”