Moderator: Moderafo's
Ik wil het onmogelijke... Bij de politie.marina87 schreef:Ik zie er eerlijk gezegd het moeilijke niet van in. Je hebt je VMBO-diploma gehaald, daarna ben je de HAVO gaan proberen wat niet leuk uitpakte. Ik weet niet welk beroep je wilt gaan uitoefenen, maar je zou een MBO-opleiding kunnen gaan doen.
Maarja, omstanders denken er soms anders over..
L'être extraterrestre schreef:Ik wil het onmogelijke... Bij de politie.marina87 schreef:Ik zie er eerlijk gezegd het moeilijke niet van in. Je hebt je VMBO-diploma gehaald, daarna ben je de HAVO gaan proberen wat niet leuk uitpakte. Ik weet niet welk beroep je wilt gaan uitoefenen, maar je zou een MBO-opleiding kunnen gaan doen.
Maarja, omstanders denken er soms anders over..
L'être extraterrestre schreef:Jah, maar ik had nooit een hekel aan school. Ik heb de Driestar met veel plezier afgemaakt, maar vanaf de eerste dag dat ik daar op school kwam, wilde ik er zo snel mogelijk weer weg.
En ik heb al een diploma, ik kan zo naar een mbo opleiding. Maar ik wilde zo graag havo, maar ik kan het niet. Maar al een diploma hebben is geen goede motivatie.
Ik sloot vmbo af met een 9, drie 7ens en drie 8en als ik het goed zeg.Rien67 schreef:Mijn zoon had ook een hekel aan school, hij had het er totaal niet naar zijn zin en was helemaal niet gemotiveerd. Hij deed VMBO en is afgelopen zomer geslaagd met allemaal zessen. Nu doet hij een MBO-opleiding, maar de vorm van onderwijs is zo totaal anders dan op het VMBO, dit sluit veel beter aan bij zijn behoeften. Veel vrijheid en veel zelfstandigheid. Ook best moeilijk, dat moet je wel aankunnen, maar het is te leren. Zeker als je iets doet wat je zelf leuk vindt, dan ben je veel gemotiveerder.
Probeer voor jezelf uit te vinden welke onderwerpen je interesse hebben en kies een opleiding die daarbij aansluit. Dan zul je er vast weer plezier in krijgen! Maar het kan natuurlijk ook zijn dat jij liever wilt gaan werken. Dan zou het een optie zijn om werken en studeren te combineren. Ook daarin zijn genoeg mogelijkheden.
Sterkte ermee!
oh... ik lees dat je bij de politie wilt...
waarom is dat onmogelijk dan, voldoe je niet aan de toelatingseisen?
Omdat ik dan eerst met de bus of met de fiets 8 km verderop moest komen, en dan met de trein naar Gouda toe. Voorgaande jaren in 1 keer met de bus naar Leiden. Het reizen vergt erg veel van mij, net zoals van ieder gezond mens.tweetietwee schreef:L'être extraterrestre schreef:Jah, maar ik had nooit een hekel aan school. Ik heb de Driestar met veel plezier afgemaakt, maar vanaf de eerste dag dat ik daar op school kwam, wilde ik er zo snel mogelijk weer weg.
En ik heb al een diploma, ik kan zo naar een mbo opleiding. Maar ik wilde zo graag havo, maar ik kan het niet. Maar al een diploma hebben is geen goede motivatie.
en mag ik weten waarom je nu niet op de 3 star havo 4 doet?
Of probeer een andere school / evt MBO (volgens mij kun je daarmee ook bij de politie...) Is er geen decaan of leerlingbegeleider waarmee je in gesprek kan gaan?
Stewardess, vinden mijn ouders niet goed, iets juridisch, maar dat is vooral bureauwerk. Ik wilde eigenlijk gewoon kijken wat ik kan bereiken bij de politie.Rien67 schreef:da's vervelend joh, dan wordt het idd lastig om bij de politie te gaan, tenzij je bureauwerk ook leuk zou vinden natuurlijk.
en heb je nog andere interesses?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten