borderline

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lousje
Verkenner
Verkenner

borderline

Berichtdoor lousje » 29 okt 2006 20:13

Een week geleden heb ik de diagnose borderline gekregen.
Nu vraag ik me af hoe andere christenen hier tegenover staan.

Is dit een straf van God of ben je op de een of andere manier bezeten?
Of zien jullie het "gewoon" als een ziekte?

Graag zou ik weten hoe jullie tegen mensen als ik aankijken.
Vooral omdat ik het tegen sommige mensen wil vertellen en aangezien de meeste mensen die dicht bij mij staan het al moeilijk vinden om nu met mij om te gaan...
Ik wil dus een beetje weten hoe men hier tegenaan kijkt.
Graag jullie eerlijke mening, alsjeblieft.

Alvast bedankt.

Groetjes, Marlous

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 29 okt 2006 23:22

Hoi Marlous

Je zult wel een moeilijke tijd achter de rug hebben gehad. Nu weer zorgen over de toekomst..

Het vervelende aan psychiatrische ziekten is dat er gewoon weinig over bekend is bij de gemiddelde nederlander. Gelukkig weten de meeste ongeveer wat het inhoudt, maar daar houdt het ook wel mee op. Er ligt eigenlijk nog steeds een soort taboe op, terwijl dat helemaal niet hoeft.

Ik zie het nu gewoon als een ziekte, maar dat komt ook omdat ik er les over heb gehad in mijn opleiding. Aan het begin is het allemaal best vreemd, maar zodra je echt iemand ontmoet die borderliner heeft en een praatje maakt dan kom je erachter dat het ook gewone mensen zijn. :)

Misschien is het handig om de mensen in je omgeving duidelijk uitleg te geven over borderline. Verder kennen ze je al, dus je zult gewoon dezelfde Marlous voor hen blijven. :wink:

Ik wens je veel sterkte met alles!
- Home is in my head -

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 30 okt 2006 10:22

Ik zie het absoluut niet als een straf van God.

Ik zie het wel als een voor jou uitermate vervelende en teleurstellende situatie. Het zal allemaal niet gemakkelijk zijn, en ik wens je veel sterkte en kracht toe met alles!

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 30 okt 2006 18:49

Ik denk ook niet dat het een straf van God is, sterkte ermee in ieder geval!
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 okt 2006 19:48

Lastig zoiets.
Borderline lijkt me echt een vreselijke'ziekte'. Mensen begrijpen er weinig van, en vinden het lastig ermee om te gaan. Dat is gewoon super rot.

Ik denk trouwens absoluut niet dat dit voor jou specifiek een straf van God is.
Wel geloof ik dat ziekte in het algemeen een straf van God voor de hele mensheid is.
En de een krijgt de ene ziekte, de ander de ander. De derde krijgt geen ziekte, maar ondervindt wel de rotzooi van deze wereld, door de zonden in het algemeen.

Pff, in ieder geval ontzettend veel sterkte! (en miss een tip: geef aan de mensen om je heen aan wat dit inhoudt en hoe jij en zij daar het beste mee om kunnen gaan?)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 30 okt 2006 21:17

Moeilijk voor je zeg! Ik ken iemand met bordeline en dat is een ontzettend tof iemand. Het is fijn om te weten dat hij bordeline heeft, in bepaalde situaties kun je dan beter met die persoon omgaan als mensen die het niet weten.
Dus wees er open over, al zal dat niet altijd makkelijk zijn!!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 30 okt 2006 21:47

ik kan alleen jou en je omgeving heel veel sterkte wensen!
Ik krijg de indruk dat je bereid bent er tegen te vechten. Dat is in je voordeel.

Ik kan helaas niet onbevooroordeeld tegen borderliners aankijken, omdat ik dagelijks met borderline te maken heb en er ook niet (meer) mee om kan gaan.

Ik hoop van harte dat je blijft vechten. Wees in ieder geval duidelijk naar je omgeving toe.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

lousje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lousje » 30 okt 2006 22:41

Bedankt voor jullie openheid.

Het maakt voor mij de beslissing om de mensen hierover in te lichten wel makkelijker, al zie ik er nog wel erg tegenop.

Ik kan helaas niet onbevooroordeeld tegen borderliners aankijken, omdat ik dagelijks met borderline te maken heb en er ook niet (meer) mee om kan gaan.

Ik kan me wel voorstellen dat als je omgang hebt (gehad) met een borderliner, je niet meer onbevooroordeeld kunt zijn...
Het is moeilijk om met ze om te gaan, maar ik had dat zelf nooit door.
Ik dacht juist dat anderen mij niet mochten, dan sloot ik me voor ze af.
Ik maak m'n leven moeilijker dan het al is door m'n impulsiviteit.

Nu ik de punten leer herkennen moet het met de tijd ook mogelijk zijn om ermee om te leren gaan.
Het is een zware strijd, maar wel één die gestreden MOET worden...

Bedankt voor jullie steun!

Groetjes, Marlous

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 30 okt 2006 22:52

we zullen absoluut bidden voor je!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 okt 2006 23:08

Heel veel sterkte. Probeer deze houding vast te houden, ook al zal het moelijk worden (zijn). Ik heb in mijn werk te maken met een paar mensen met borderline, en ze hebben het niet altijd makkelijk, maar het zijn prachtmeiden!

Openheid is heel belangrijk, maakt het uiteindelijk ook makkelijker voor jezelf.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 okt 2006 07:34

mw schreef:ik kan alleen jou en je omgeving heel veel sterkte wensen!
Ik krijg de indruk dat je bereid bent er tegen te vechten. Dat is in je voordeel.

Ik hoop van harte dat je blijft vechten. Wees in ieder geval duidelijk naar je omgeving toe.

komt het miss. ook niet doordat jouw ervaring met een bordeliner een negatieve werking heeft (gehad) omdat die borderliner negatief is in doen en laten?!

Want volgens mij is niet elke bordeliner t zelfde en zit daar wel verschil in per persoon!?

sela

Berichtdoor sela » 31 okt 2006 07:41

Is dit een straf van God of ben je op de een of andere manier bezeten? Of zien jullie het "gewoon" als een ziekte?

ik ben er persoonlijk ook van overtuigd dat het een ziekte is. zoals mensen pech kunnen hebben met suikerziekte. gevolg van een gebroken schepping..

sterkte meid.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 31 okt 2006 10:17

sela schreef:
Is dit een straf van God of ben je op de een of andere manier bezeten? Of zien jullie het "gewoon" als een ziekte?

ik ben er persoonlijk ook van overtuigd dat het een ziekte is. zoals mensen pech kunnen hebben met suikerziekte. gevolg van een gebroken schepping..

sterkte meid.

maar dan helaas een ziekte die bij je persoonlijkheid hoort.
Sterkte lousje!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 31 okt 2006 11:00

Zeker geen straf van God! Zo is God niet! God is een Heelmeester! Ziekten komen mijns inziens van de duivel.

Ik wens je hele veel sterkte!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 31 okt 2006 15:33

Evelien schreef:
mw schreef:ik kan alleen jou en je omgeving heel veel sterkte wensen!

komt het miss. ook niet doordat jouw ervaring met een bordeliner een negatieve werking heeft (gehad) omdat die borderliner negatief is in doen en laten?!

Want volgens mij is niet elke bordeliner t zelfde en zit daar wel verschil in per persoon!?

daarom zeg ik ook: ik kan niet onbevooroordeeld....

Terug naar “Archief”