Aangezien er tijdens de herfstreis naar Slowakije héél erg veel foto's gemaakt zijn, en iedereen die al dan niet meegeweest is ze graag zou zien denk ik, leek het me een goed idee om daar een apart topic voor te openen met een how-to over hoe foto's (in een normaal modem vriendelijk formaat) te plaatsen op het forum.
Foto's verkleinen
Om foto's te verkleinen heb je een klein programmaatje nodig genaamd 'image resizer'.
Dit kun je hier downloaden. Het is slechts 521 kb dit programmaatje.
Na het downloaden installeer je het programmaatje en krijg je een extra optie toegevoegd aan het menu van je rechtermuisknop.

Je klikt dus 'resize pictures' aan, en dan krijg je vervolgens dit menu:

Hier kun je aangeven in welk formaat je de foto wil veranderen. Je kan hem het beste op 640x480 laten staan, de bovenste dus, waar hij standaard opstaat.
Vervolgens klik je op 'OK'. Je originele foto blijft behouden, alleen krijg je nu een extra foto in de map waar de foto staat of op je bureaublad. Deze foto heeft dezelfde bestandsnaam alleen staat er tussen haakjes '(Small)' achter.
Ik zal het verschil tussen de standaard en verkleinde foto laten zien:
Origineel

Verkleind

N.B. Het verkleinen kan ook gewoon via imageshack, maar je moet dan wél eerst heel het grote bestand uploaden, en blijft het bestand nog bijna 2x zo groot dan wanneer je het met image resizer doet, dus dit is niet echt een goede optie!
Uploaden
Nu je je foto('s) verkleind hebt zijn ze klaar om te uploaden.
Dit doe je als volgt:
Als voorbeeld neem ik imageshack te vinden op www.imageshack.us .
Als je op de site bent zie je een knop genaamd 'bladeren'.

Deze klik je aan en vervolgens krijg je een scherm met een soort verkenner.
In dit scherm kun je de foto('s) opzoeken die je zojuist verkleind hebt.
Als je de juiste foto gevonden hebt dubbelklik je hierop.
Vervolgens klik je op 'host it'.

Nu ga je de foto uploaden, en dit kan even duren al naar gelang de grootte van de foto.
Als de foto geupload is krijg je dit scherm te zien:

In dit scherm kun je het beste helemaal de onderste link aan klikken en selecteren. Als je met de rechtermuisknop op de geselecteerde link klikt krijg je een menuutje te zien waarin je op 'kopieëren' klikt.
Foto('s) op forum plaatsen:
Nu heb je de link die je kunt plakken in je bericht en zodoende je foto('s) op het forum kunt plaatsen.
In je bericht plak je de link en die selecteer je (blauw maken dus)en klik je vervolgens op 'Img', wat bovenaan het veld staat waarin je je bericht typt:

Voor de zekerheid klik je ff op 'voorbeeld' ipv op ok, om te zien of het werkt en je foto('s) staat of staan online!
Succes allemaal!