VERWIJDERD

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rikkkie
Verkenner
Verkenner

VERWIJDERD

Berichtdoor rikkkie » 26 sep 2006 21:18

VERWIJDERD
Laatst gewijzigd door rikkkie op 13 okt 2008 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 sep 2006 21:31

nou groot verschil vind ik dat niet

een groto verschil zie ik in de ontwikkeling...

iemand van 16 kan bijvoorbeeld prima overweg met iemand van 30... zelf in relatie omdat ze beide volwassen zijn ontwikkeld...

zo kan iemand van 20 met iemand van 25 totaal niet volwassen zijn...

nogmaals leeftijden zeggen niks... dat is allemaal allemaal uiterlijk gezeur...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 sep 2006 21:35

Mijn moeder is 6 jaar ouder als mijn vader maar niemand die het gelooft!

En ze zijn al bijna 35 jaar gelukkig met elkaar, dus ............... maak je niet ongerust.

Mannen worden nooit volwassen, wordt wel eens gezegd. Ben ik het soms mee eens, meestal niet. Dus wat dat aangaat maakt het leeftijdsverschil ook niet uit.
ja, dat is mijn mening dan he.....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 sep 2006 22:00

Toch vind ik leeftijdsverschil wel uitmaken.
Zeker een meisje dat ouder is. Het blijft gewoon zo dat een meisje op bepaalde leeftijd sneller ontwikkeld.
Wel maf, mijn vriend en ik hadden het dr net nog over.
Hij is dan 5 jaar ouder dan ik. Maar toen hij 19 was, ging hij nog elke vrijdag en zaterdag stappen, 'zuipen', de wereld verkennen.
Ik was 19 en had een vaste relatie. Mijn vriendinnen en ik praatten over eigen huisjes e.d. Mijn vriend absoluut niet op zijn 19e/20e. Tuurlijk, het verschilt per persoon, maar leeftijdsverschil blijf je merken, ook al is de jongen 5 jaar ouder, en makkelijk is het niet altijd.
In zijn vriendengroepen ben ik altijd de jongste, in mijn vriendengroepen hij altijd de oudste en das niet altijd leuk voor allebei..
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 sep 2006 07:06

MissF schreef:Toch vind ik leeftijdsverschil wel uitmaken.
Zeker een meisje dat ouder is. Het blijft gewoon zo dat een meisje op bepaalde leeftijd sneller ontwikkeld.
Wel maf, mijn vriend en ik hadden het dr net nog over.
Hij is dan 5 jaar ouder dan ik. Maar toen hij 19 was, ging hij nog elke vrijdag en zaterdag stappen, 'zuipen', de wereld verkennen.
Ik was 19 en had een vaste relatie. Mijn vriendinnen en ik praatten over eigen huisjes e.d. Mijn vriend absoluut niet op zijn 19e/20e. Tuurlijk, het verschilt per persoon, maar leeftijdsverschil blijf je merken, ook al is de jongen 5 jaar ouder, en makkelijk is het niet altijd.
In zijn vriendengroepen ben ik altijd de jongste, in mijn vriendengroepen hij altijd de oudste en das niet altijd leuk voor allebei..

Omdat jij op je 19e een vaste relatie had bekijk je bepaalde dingen/zaken in je leven toch anders dan je vriend op 19 jarige leeftijd die toen nog geen vaste relatie had.
En dat zijn dan wel twee verschillende werelden, als het gaat over een vaste relatie te hebben.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 27 sep 2006 07:23

5 jaar is geen groot leeftijdsverschil, volgens mij is dat zelfs vrij normaal. Iemand die daar al over valt maakt het zichzelf wel heel moeilijk een juiste partner te vinden. Een groot leeftijdsverschil is een jaartje of 20. Je kunt beter kijken of de levens een beetje overeen komen. Een relatie tussen iemand die na een studie full-time werkt en iemand die nog op de middelbare school zit lijkt me bijvoorbeeld wel lastig.

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 27 sep 2006 07:25

In de leeftijd 15-20 maakt leeftijdverschil volgens mij wel uit. Zeker als het meisje ouder is. Idd omdat meiden toch sneller ontwikkelen/sneller volwassen zijn. Maar op een gegeven moment valt dat verschil wel weg.

Persoonlijk vind ik het altijd wel een apart idee, als de vrouw veel ouder is dan de man. Andersom zie ik helemaal geen bezwaren, al zit er 20 jaar verschil in.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 27 sep 2006 07:26

marma schreef:Persoonlijk vind ik het altijd wel een apart idee, als de vrouw veel ouder is dan de man. Andersom zie ik helemaal geen bezwaren, al zit er 20 jaar verschil in.

En waarom maak je daar verschil in? Jonge vrouw - oude man kan wel. Jonge man - oude vrouw is apart?

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 27 sep 2006 07:34

k Heb zelf een vriend die een vriendin heeft die bijna vier jaar ouder is: dat gaat prima. Sommige mannen hebben een volwassen vrouw nodig lijkt het wel.

Maar ik denk dat al te groot leeftdijsverschil niet goed is. 5 jaar gaat nog wel, maar het moet niet echt gekker worden lijkt mij. Dan ben je dadelijk ouder en dan zit je met een bejaarde vrouw. :cry:

Zelf vind ik: een vrouw moet jonger, niet rijker en niet langer dan een man zijn. Aan minstens 2 van deze voorwaarden moet worden voldaan.
:|

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 27 sep 2006 07:42

Mij lijkt leeftijdsverschil ook helemaal niet zo'n probleem, het gaat er meer om of je in 'geestelijk' opzicht een beetje op hetzelfde niveau zit, de mnaier waarop je in de wereld staat, waarop je tegen dingen aankijkt en er mee omgaat, dat lijkt me belangrijker. En de leeftijd waarop je op die manier volwassen bent, ja, dat verschilt nogal eens.

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 27 sep 2006 07:44

Zelf vind ik dat leeftijdsverschil niet veel uitmaakt, maar het moet niet te gek worden, BIJV. boven de 20 jaar verschil, de liefde is er dan misschien wel. Maar ik zelf blijf het dan apart vinden.

MissF schreef:Ik was 19 en had een vaste relatie. Mijn vriendinnen en ik praatten over eigen huisjes e.d. Mijn vriend absoluut niet op zijn 19e/20e.

Daar had ik het op mijn 20e ook wel over, met het verschil dat ik wel een relatie heb.

Quote schreef:Zelf vind ik: een vrouw moet jonger, niet rijker en niet langer dan een man zijn. Aan minstens 2 van deze voorwaarden moet worden voldaan.

Waarom zou dat moeten, of is dat een wens van je. Als ze niet aan die voorwaarden voldoen, dan is het einde verhaal?
What a wonderfull girl!!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 27 sep 2006 07:45

Jort schreef:Zelf vind ik: een vrouw moet jonger, niet rijker en niet langer dan een man zijn. Aan minstens 2 van deze voorwaarden moet worden voldaan. :|

Waarom mag een vrouw niet rijker zijn dan haar man? Bang dat je als man je vrouwtje niet meer kunt beheersen met geld?

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 27 sep 2006 07:52

Wat een onzin. Als er liefde is wordt hier echt niet meer naar gekeken hoor. Dat staat toch bovenaan!

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 27 sep 2006 08:20

Nou, dan moet ik de verkering maar uitmaken :D
Ik ben langer dan Lief en verdien meer. Ik ben wel jonger, we schelen een kleine 10 jaar. (hij wordt 46, ik ben 37)
Ik was 23 toen wij een relatie kregen, hij dus 32.
Bovenstaande zaken tellen bij ons helemaal niet, soms als we er (zoals nu) op gewezen worden moeten we eigenlijk alleen maar glimlachen en dan zeggen we 'wat hebbn we het toch goed samen'.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 sep 2006 09:25

Tja, ik dacht er altijd hetzelfde over, voor ik verkering met mn vriend kreeg.
Maar we hebben het afgelopen jaar gemerkt dat het gewoon soms wel lastig is hoor. Ik smijt lekker af en toe nog met de deuren, ik scheld nog lekker op mn broertje, ik ben gewoon nog adolescent, hij is volwassen, en dat maakt soms verschil ja.
Wij zijn echt wel eens tegen die 5 jaar aangelopen. Oke, 20 jaar is idd anders, maar ik heb die 5 jaar van tevoren echt onderschat. Of misschien ligt het gewoon aan ons als stel ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”