Een christelijke reisorganisatie, is dat leuk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

Een christelijke reisorganisatie, is dat leuk?

Berichtdoor Denkertje21 » 25 sep 2006 11:17

Ik ben eigenlijk best benieuwd naar jullie vakantie ervaringen met een christelijke reisorganisatie. Er zijn er zoveel: Amicitia, Beter-uit, Amarant, Avanta... Ik hoor dat het er best heel wild aan toe kan gaan op zo'n reis: dronken, gemengd slapen enz...
Wat is dan nog het verschil met GoGo tours ofzo?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 25 sep 2006 13:14

Dat gemengd slapen is voor jou toch geen probleem :wink: Overigens vind ik dat sowieso geen probleem, de deelnemers zijn op een leeftijd die verantwoordelijkheid met zich meebrengt.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 25 sep 2006 13:42

Ik ben zelf met BeterUit naar Italië geweest. Het was ontzettend gezellig, en wat jij opnoemd herken ik helemaal niet.

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 25 sep 2006 17:40

Ik ben een paar jaar geleden naar Frankrijk geweest met Beter-uit (La Draille). Het was ontzettend gezellig, maar helaas moesten een paar gasten zo leuk zijn om vaak dronken te zijn. Het waren op zich gezellige lui, maar ze gingen gewoon veel te ver. Later zijn 2 van die gasten van de camping afgekickt.
Er is toen ook één stel betrapt omdat ze bij elkaar in de tent lagen, maar dat was niet 's nachts.

Een jaar later ben ik opnieuw met Beter-Uit naar Egypte geweest (rondreis), en toen is er niets gebeurd. Maar toen hadden we ook een volwassen groep. En daar zit het verschil ook. Zo'n busreis naar een camping is betaalbaar voor jonge mensen, terwijl een reis naar Egypte vreselijk duur is, en dus over het algemeen wordt geboekt door mensen die er al tijden voor sparen, en met een bepaald doel meegaan met die reis. Een ander doel dan zuipen enz. dan hé :wink:
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 25 sep 2006 23:17

Ik ben eigenlijk best benieuwd naar jullie vakantie ervaringen met een christelijke reisorganisatie. Er zijn er zoveel: Amicitia, Beter-uit, Amarant, Avanta... Ik hoor dat het er best heel wild aan toe kan gaan op zo'n reis: dronken, gemengd slapen enz...
Wat is dan nog het verschil met GoGo tours ofzo?

Gezien het bereidheidsgehalte om voor voor homo's te bidden zou ik je eerder afraden om met dat soort organisaties mee te gaan. Ook al ontmoet je mensen op zo'n reis die het wel serieus willen nemen en er meer aan de slag willen....geleuter en gezwets in de ruimte, het vakantie gevoel is een opium, eenmaal thuis hetzelfde vertrouwde liedje weer....ik is goed en zij zijn slecht..... 8)
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 sep 2006 00:10

Ik organiseer mijn vakantiereizen liever zelf, vooral als ik de taal van het desbetreffende land voldoende beheers. Dat scheeltgeld en je krijgt veel meer voor elkaar - en het is nog leuker ook.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 26 sep 2006 00:41

Ik las even over je vraag heen Denkertje, dan nu alsnog:

Er is gelukkig nog wel een verschil met GoGo-tours. Er is leiding, die ook nog naar je omziet. Daarnaast zijn er dagafsluitingen, wordt er gebeden voor het eten, en zijn bijna alle jongeren christenen. Je verschilt qua karakter, maar het geloof maakt de groep één. En zoals ik al aangehaald heb in een ander draadje; Op vakantie maakt het blijkbaar niet uit of je GGiN, OGG, PKN, CGK, GKV of whatever bent. En dat is net zo mooi!
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 sep 2006 06:42

De reizen van Youth for Christ (Crossroads) zijn erg leuk, daar kan je tot je 25ste heen.

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 26 sep 2006 15:04

Ik ben afgelopen zomer met Avanta meegeweest. Dat heb ik als heel positieg ervaren. Ik denk dat het wel een beetje aan de reisleider ligt hoe het gaat. Al heeft Avanta gewoon de regel dat er niet gemengd geslapen word (wat een lompe uidrukking eigenlijk). Als dit wel gebeurt word er wat van gezet.
Of er wel eens mensen dronken worden weet ik eigenlijk niet en wat ze dan doen.

Wat sowiezo een verschil is met GoGo-tours is denk ik dat de bijbel opengaat en dat er op de zondag (meestal) niet gereisd word en naar een preek geluisterd word of naar een kerk gegaan word.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 sep 2006 15:07

Ik ging ooit eens een keer met Daniel, maar toen was ik amper 13 jaar ofzo, toen was dat wel leuk op zich, afgezien van heeele vage regels waar ik, zelfs op de refo school waarop ik zat, never van had gehoord.
Mijn vriend ging verschillende keren met Beter-uit en toen waren zijn ervaringen goed, maar achteraf gezien was het echt slecht. Iedereen elke avond stomdronken, allemaal bij mekaar in tenten kruipen (idd echt gemengd slapen, incl alles wat dr bij hoort), leiding die stomdronken de camping af werd gestuurd, hele nachten uitgaan, wat gewoon mocht, ze werden netjes 4 uur 's nachts opgehaald door de bussen.

Achteraf gezien was het echt slecht, tot 3 keer toe ofzo. Of miss had hij net de verkeerde reizen, maar mij trekt het niet meer, zoiets :)

Mijn broertje ging afgelopen jaar met HGJB en vond het erg leuk :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 29 sep 2006 11:54

Ik ken zelf alleen maar de kampeerreizen van Beter uit. Maar dat is echt vet feest en volgens mij niet echt christelijk.... Ik vind dat ook best duur daar!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 12:05

Waarom zou je uberhaupt perse een christelijke organisatie willen?

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 29 sep 2006 14:56

Ik ben 2x met Daniël mee geweest. Ik heb altijd een vooroordeel gehad over daniël, want daar mag je niets en daar zijn ze super streng. Maar toen ik de 1e x mee ging viel het me niet tegen. Ik mocht zelfs een broek dragen. Het was echt super gezellig, en de leiding was ook super (vrouwen daarvan liepen zelf ook wel in broek) :shock:

Ik dacht een 2e x kan ook geen kwaad, maar wat viel het toen tegen. Leiding was echt niets. We hadden een sportieve vakantie uitgekozen, en zouden veel moeten klimmen e.d. Ik broek meegenomen, tjsa je wilt toch niet dat als er een jongen achteer je loopt dat deze tot sint juttemis kan kijken. Mochten wij als meiden geen broek aan, alleen een kort sportbroekje onder je rok! Echt belachelijk vond ik dit.

Ik ben daarna ook nog 2x met Beter-uit meegeweest, en bij mij was het rustig. Tuurlijk gingen we wel een x stappen, maar dat doe ik in nl ook. dus voor mij maakte dat geen verschil. Bij mij was niemand dronken geweest. Het is maar net of je zelf de grens kan bepalen.

Denk je wow, kicken zonder ouders op vakantie ik kan nu doen wat ik wil, dan heb je eerder de bovengenoemde problemen. Maar ik denk dat de grootste verantwoordelijkheid bij jezelf ligt. En je kan er zelf voor kiezen of je hier aan mee doet of niet.
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 sep 2006 15:04

Bij Daniël-kampen maakt het inderdaad heel veel uit wíe je als leiding hebt.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 sep 2006 15:05

LeChat schreef:Bij Daniël-kampen maakt het inderdaad heel veel uit wíe je als leiding hebt.

Lekker schijnheilig.

Terug naar “Archief”