Lalage schreef:* 1 keer per dag is toch ook wel genoeg? Kies een vast tijdstip. Ik lees bijvoorbeeld als ik 's ochtends in de trein zit. Helaas komt het er zelden van als ik niet ga werken :-S
* bidden kan ook op de fiets of in de supermarkt

maar je hebt gelijk dat het goed is een vaste tijd ervoor te hebben
* Samen met iemand anders bidden is erg waardevol! Bid je weleens samen met je vriend?
Nee, 1 keer per dag vind ik persoonlijk niet genoeg. Ik heb alle tijd voor mn werk, vrienden, en vooral voor de pc. Maar tijd voor Hem maak ik niet, terwijl dat het belangrijkste moet zijn.
Tjah...soms gaat er weleens een schietgebedje omhoog hoor, op de fiets, of als ik het ff niet zie zitten, of als ik bang ben...maar wat doe ik ermee als ik dan geholpen ben? Nix.....
Ehms...samen bidden...Nee... We hebben wel samen gebeden (in het begin), maar niet hardop. Nu bidden we ook niet samen meer....
Ik heb 1 keer met een goede vriend gebeden...door de telefoon. Dat was in een tijd dat ik zelf ook niet kon bidden. Hij heeft toen met me gebeden. Ondanks dat het via de telefoon was (wat ik dus erg vreemd vond), was het een fijn gebed. Zelf kan ik dat niet, kheb et al zovaak geprobeerd.
Wat ik ook vaak heb, is dat ik soms niet eens meer weet of ik nou gebeden of gedankt heb. Dit is bv vaak met het eten zo. Vanavond weer... Paps had gelezen, daarna danken we automatisch. Er wordt goedebekomst gezegd....en toen ging ik opeens twijfelen of ik wel gedankt had...Want ik zat heel ergens anders met mn gedachten..
Dus ik meen ook niks van mn gebeden, want ik doe het gedachteloos.
Tlijkt me zo heerlijk om te kunnen bidden! Misschien raar gezegd, maar kverlang er soms echt wel naar! Maar tlukt me gewoon niet. Ik wil me er vaka toe zetten, maar als ik het dan bijvoorbeeld 3 keer heb gedaan, wordt het minder en vervolgens gebeurd het helemala niet meer. Ik kan het niet vasthouden...
Ps....wat nog het ergste is, is dat ik er vaak gewoon geen zin in heb
, dus het vervolgens maar gewoon niet doe....