Berichtdoor zeppie » 02 apr 2003 20:27
Ik denk dat bekeerd zijn is dat God je een nieuw hart geeft. Je hart is het centrum van je leven; het centrale van ons denken, voelen, verlangen en dien. UIt ons hart komen ook al onze zonden voort. De Heere wil ons hart veranderen, vernieuwen. Dat wil Hij omdat Jezus voor onze zonden aan het kruis is gestorven. Hij nam de zonden op zich niet alleen van ons maar de zonden van de hele wereld!!!
Maar wij kunnen dat niet zelf doen, het is enkel en alleen Genade van Gods kant. De Heilige Geest wil in onze harten komen zodat we inzien en verstaan. De Geest van God leert je wandelen met God. je bent geen slaaf van God, nee je mag Zijn kind zijn! God heeft het zelf belooft het staat in Zijn Woord. Maar wij moeten er wel om vragen, God wil erom gebeden worden. Wie bidt die ontvangt, wie zoekt die vind.
En het is zwart-wit. De keus is aan jezelf; wil ik met God leven of wil ik het niet? Ken ik God, geloof ik echt in Hem? Staat zelf in Joh 17:3 'dit is het eeuwige leven, dat zij u kennen en Jezus Christus, Die Gij gezonden hebt.' Als je leeft zonder God dan moet je leven veranderen. je leven moet omgekeerd worden, bekeerd worden. Als je God niet kent dan gaat het niet goed, dan kun je niet sterven. God wil niet dat mensen verloren gaan. En dat wil de Heilige Geest werken in je hard. Dat is het heerlijke en machige wonder van God waar je zelf heel klein onder word, dat Hij Zijn Geest wil geven!
Geloven is moeilijk, maar waarom geloof je wel wat er in de krant staat maar niet dat Jezus ook voor jou is gestorven?
Ongeloof is een van de ergste dingen die er is. Als je zegt: ik weet hoor of dat wel kan, dat Jezus voor zo iemand als mij is gestorven, dan vertrouw je niet op God, dan geloof je niet dat Hij zo machtig is om dat te doen. Vreselijk toch als je God veracht?!
Sorry dat zo lang verhaal word, kan niet kort zeggen.
ik vermag alle dingen door Christus, Die mij kracht geeft.
Fillip 4:13