bekeerd?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

bekeerd?

Berichtdoor Lalage » 02 apr 2003 19:11

Wat bedoelen jullie nou eigenlijk met 'bekeerd zijn'?
Ik lees van mensen die heel graag bekeerd willen zijn en ze geloven helemaal in Jezus en wat Hij heeft gedaan, maar ze weten niet zeker dat Hij ook voor hen gestorven is... Hoe kan dat?

of was hier al een thread over...

zeppie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor zeppie » 02 apr 2003 20:27

Ik denk dat bekeerd zijn is dat God je een nieuw hart geeft. Je hart is het centrum van je leven; het centrale van ons denken, voelen, verlangen en dien. UIt ons hart komen ook al onze zonden voort. De Heere wil ons hart veranderen, vernieuwen. Dat wil Hij omdat Jezus voor onze zonden aan het kruis is gestorven. Hij nam de zonden op zich niet alleen van ons maar de zonden van de hele wereld!!!
Maar wij kunnen dat niet zelf doen, het is enkel en alleen Genade van Gods kant. De Heilige Geest wil in onze harten komen zodat we inzien en verstaan. De Geest van God leert je wandelen met God. je bent geen slaaf van God, nee je mag Zijn kind zijn! God heeft het zelf belooft het staat in Zijn Woord. Maar wij moeten er wel om vragen, God wil erom gebeden worden. Wie bidt die ontvangt, wie zoekt die vind.
En het is zwart-wit. De keus is aan jezelf; wil ik met God leven of wil ik het niet? Ken ik God, geloof ik echt in Hem? Staat zelf in Joh 17:3 'dit is het eeuwige leven, dat zij u kennen en Jezus Christus, Die Gij gezonden hebt.' Als je leeft zonder God dan moet je leven veranderen. je leven moet omgekeerd worden, bekeerd worden. Als je God niet kent dan gaat het niet goed, dan kun je niet sterven. God wil niet dat mensen verloren gaan. En dat wil de Heilige Geest werken in je hard. Dat is het heerlijke en machige wonder van God waar je zelf heel klein onder word, dat Hij Zijn Geest wil geven!
Geloven is moeilijk, maar waarom geloof je wel wat er in de krant staat maar niet dat Jezus ook voor jou is gestorven?
Ongeloof is een van de ergste dingen die er is. Als je zegt: ik weet hoor of dat wel kan, dat Jezus voor zo iemand als mij is gestorven, dan vertrouw je niet op God, dan geloof je niet dat Hij zo machtig is om dat te doen. Vreselijk toch als je God veracht?!
Sorry dat zo lang verhaal word, kan niet kort zeggen.
ik vermag alle dingen door Christus, Die mij kracht geeft.
Fillip 4:13

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 02 apr 2003 21:22

bekeert zijn is
je hele leven in gods hand leggen en het werelste laten
alleen nog maar voor god leven

joris

Berichtdoor joris » 02 apr 2003 23:28

bekeren is een doodnormaal werkwoord wat betekent: omdraaien van de weg waarop je liep en in tegengestelde richting gaan lopen. Dus steeds als je de verkeerde kant op gaat moet je je bekeren.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 06 apr 2003 12:47

De bekering is het grootste wonder wat God kan doen in het leven van een zondaar!!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 06 apr 2003 13:12

hijwel schreef:De bekering is het grootste wonder wat God kan doen in het leven van een zondaar!!

Niet mee eens. Bekering is een opdracht van God aan de zondaren. De genade is het grootste wonder van God aan de zondaren.

Overal waar je Yeshua of de apostelen over bekering horen in de bijbel geven ze het als opdracht en niet dat het niet aan ons ligt, maar aan God dat wij misschien bekeert zullen worden. Dat is een pure leugen.

Ik ben het met Joris eens dat bekering een opdracht is en niets anders.
Of je bekeert bent of niet heb je zelf in hand door de genade van God an te nemen in Yeshua Messias en die genade niet uit ons zelf opdat niemand roemen.
Deuteronomium 6:4
Hoor, Israel: de HERE is onze God; de HERE is een!

joris

Berichtdoor joris » 06 apr 2003 13:44

weet je, ik zeg het nog maar weer eens. Dit is zo'n ongelooflijk luxe probleem waar wij mee bezig zijn!
in mijn gemeente, vanmorgen weer, mensen die in de gemeente komen en zo ongelooflijk kapot zijn gemaakt door de zonde in de wereld en de zonde in hun eigen leven. En in de gemeente krijgen ze genezing van GOd! Alleen al de aanwezigheid in de dienst is zo intensgeweldig! En deze mensen kruipen bijna op hun knietjes naar God toe, zo voelen ze dat ze Hem nodig hebben!
Soms ben ik daar wel jaloers op, ik als christen opgevoed groot kind. Om zo'n overtuigde stap te zetten, geweldige ervaring moet dat zijn en een geweldige drive voor de rest van je leven!!!!!

Daarom omdat mensen van buiten de kerk die genade van GOd zo goed kunnen voelen en merken en dat ze weten dat ze God zo nodighebben. Is het dan geen ongeloof van ons dat we ons bezig houden met theorien over bekeerd zijn?
Neem aan wat je gegeven wordt en kijk niet of je het toch nog zo lang mogelijk zonder God kan redden! Al kan je dan nog zo de zonden benadrukken in je kerkdiensten, dat zegt nog niet dat je je ook echt zondaar voelt! Ikb en bang dat de kerken van vandaag aan elkaar hangen van traditie en bijgeloof. En dat de kerken leeglopen als we hier onderdrukking of tegenslag krijgen. We piepen nu al over de tegendruk van ongelovigen. Het geloof heeft je nog geen druppel bloed gekost zegt Paulus in Romeinen.

Zijn wij bereid om zo radicaal voor Christus te kiezen dat we durven te sterven voro het kruis? Voor christus? De boodschap die we vanochtend in de gemeente meekregen. Diep, indringend en o zo nodig, ook voor mij.

Ben ik bekeerd? niet belangrijk! Gods heerlijkheid moet doorgaan! En daar wil ik aan mee helpen!!! Als dat bekeerd heet, prima, als ik dan niet bekeerd ben, ook prima!!!!
God vraagt niet: heb je je optijd bekeerd/ Maar: wat heb jij voro mij gedaan?

joepie

Berichtdoor joepie » 06 apr 2003 14:42

Als je in de concordantie het woord bekeren opzoekt, dan komen daar veel teksten. En al die teksten wijzen erop dat bekeren is (zoals joris al zei) een omkeren. Anders leven dan je eerst deed, of zou willen.
Maar leven zoals God wil dat je leeft. En dat houd dus heel veel in.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 06 apr 2003 17:34

Maranatha schreef:
hijwel schreef:De bekering is het grootste wonder wat God kan doen in het leven van een zondaar!!

Niet mee eens. Bekering is een opdracht van God aan de zondaren. De genade is het grootste wonder van God aan de zondaren.

Overal waar je Yeshua of de apostelen over bekering horen in de bijbel geven ze het als opdracht en niet dat het niet aan ons ligt, maar aan God dat wij misschien bekeert zullen worden. Dat is een pure leugen.

Ik ben het met Joris eens dat bekering een opdracht is en niets anders.
Of je bekeert bent of niet heb je zelf in hand door de genade van God an te nemen in Yeshua Messias en die genade niet uit ons zelf opdat niemand roemen.

Ben ik het mee eens bekering is een opdracht... dat heb je mij ook niet horen zeggen dat het niet zo is.
Maar kan jij je eigen bekeren? Ik niet ik heb daar God voor nodig.

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 06 apr 2003 20:39

hijwel schreef:Ben ik het mee eens bekering is een opdracht... dat heb je mij ook niet horen zeggen dat het niet zo is.

Ja, want iedere dag, loop ik weer tegende lamp en iedere dag moet ik weer terug keren naar God. Geef eens aan op welke delen uit de schrift jij je baseer, want ik kan da niet terugvinden in de bijbel.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 07 apr 2003 07:46

Kan jij uit je zelf terug keren tot God? Ikke niet ik heb daar Jezus voor nodig. Dus Bekering is niet de keuze van mij. Maar het is wel een opdracht van God om je te bekeren. Maar ik weet zeker dat je dit niet alleen uit eigen krachten kunt. Dus bekering is voor mij geen keuze maar een opdracht die je alleen door Jezus kan doen.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 07 apr 2003 07:55

joris schreef:weet je, ik zeg het nog maar weer eens. Dit is zo'n ongelooflijk luxe probleem waar wij mee bezig zijn!
in mijn gemeente, vanmorgen weer, mensen die in de gemeente komen en zo ongelooflijk kapot zijn gemaakt door de zonde in de wereld en de zonde in hun eigen leven. En in de gemeente krijgen ze genezing van GOd! Alleen al de aanwezigheid in de dienst is zo intensgeweldig! En deze mensen kruipen bijna op hun knietjes naar God toe, zo voelen ze dat ze Hem nodig hebben!
Soms ben ik daar wel jaloers op, ik als christen opgevoed groot kind. Om zo'n overtuigde stap te zetten, geweldige ervaring moet dat zijn en een geweldige drive voor de rest van je leven!!!!!

Daarom omdat mensen van buiten de kerk die genade van GOd zo goed kunnen voelen en merken en dat ze weten dat ze God zo nodighebben. Is het dan geen ongeloof van ons dat we ons bezig houden met theorien over bekeerd zijn?
Neem aan wat je gegeven wordt en kijk niet of je het toch nog zo lang mogelijk zonder God kan redden! Al kan je dan nog zo de zonden benadrukken in je kerkdiensten, dat zegt nog niet dat je je ook echt zondaar voelt! Ikb en bang dat de kerken van vandaag aan elkaar hangen van traditie en bijgeloof. En dat de kerken leeglopen als we hier onderdrukking of tegenslag krijgen. We piepen nu al over de tegendruk van ongelovigen. Het geloof heeft je nog geen druppel bloed gekost zegt Paulus in Romeinen.

Zijn wij bereid om zo radicaal voor Christus te kiezen dat we durven te sterven voro het kruis? Voor christus? De boodschap die we vanochtend in de gemeente meekregen. Diep, indringend en o zo nodig, ook voor mij.

Ben ik bekeerd? niet belangrijk! Gods heerlijkheid moet doorgaan! En daar wil ik aan mee helpen!!! Als dat bekeerd heet, prima, als ik dan niet bekeerd ben, ook prima!!!!
God vraagt niet: heb je je optijd bekeerd/ Maar: wat heb jij voro mij gedaan?

Het gaat toch ook niet om de teorieen om bekeert te worden. Maar het is wel doe vraag hoe wordt ik weer verzoend met God.

Ben ik bekeerd? niet belangrijk?
Ik snap jou opvatting niet helemaal? Het maakt niet uit of je bekeerd ben, alf je goede diensten heb bewezen in Gods kongkrijk.
zegt je dit iets? : zoekt eerst het koninkrijk van God en al de dingen zullen u toegeworpen worden.
Dus eerst de bekering en de rest volgt vanzelf als gevolg van de liefde.
Je moet toch eerst verzoend zijn met Christus voordat er een wederzijde liefde kan zijn.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 07 apr 2003 08:03

Maranatha schreef:
hijwel schreef:Ben ik het mee eens bekering is een opdracht... dat heb je mij ook niet horen zeggen dat het niet zo is.

Ja, want iedere dag, loop ik weer tegende lamp en iedere dag moet ik weer terug keren naar God. Geef eens aan op welke delen uit de schrift jij je baseer, want ik kan da niet terugvinden in de bijbel.

Wil je hiermee zeggen dat jij jezelf wel kan bekeren? Op jou manier en wanneer het jou uitkomt??

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 apr 2003 10:48

Ikke21 schreef:Wil je hiermee zeggen dat jij jezelf wel kan bekeren? Op jou manier en wanneer het jou uitkomt??

Je hebt God wel nodig om je te bekeren, maar als je het zelf niet wilt, zal God je niet dwingen! Hij heeft de mens een eigen wil gegeven...

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 07 apr 2003 10:48

Ikke21 schreef:Wil je hiermee zeggen dat jij jezelf wel kan bekeren? Op jou manier en wanneer het jou uitkomt??

Ik wil jullie best geloven, maar op welke schrift delen baseren jullie je theorien?

Terug naar “Archief”