Ik begrijp wat je bedoeld, Wilco. Maar ik vind je heftige reactie wel spannend want zo komen we misschien eindelijk eens bij wat meer emoties in de discusssie en daar zou ik graag naar toe willen.
ik zou graag eenr eactie willen niet op de veralgemenisering, maar op de leugen die ik aankaart. wat raakt je daarin, je wordt er in ieder geval kwaad van. En,....soms is dat een teken dat je het wel herkent maar er niet aanwilt. Maar ik weet niet of dat bij jou zo is. Wat dat betreft heb ik jou als persoon niet in ee hokje geduwt.
kaw schrijft:
Jij verdient het niet om gedoopt te zijn en een kind van God te zijn, maar toch ben jij dat door Zijn vrije Genade. Je zult nooit bekering (kunnen) verdienen en er ook van je zelf nooit klaar voor zijn, dus ook zonder zondebezef moet je en mag je God om bekering vragen
Kijk, hier staat weer zoiets, wat volgens mij een leugen is. Jij verdient het niet om gedoopt te zijn en een kind van God te zijn, maar toch ben jij dat door zijn vrije genade. Ik zou zeggen: je verdient het wél om een kind van God te zijn (het dopen laten we maar even buiten beschouwing) want GOd heeft het je gegeven. Zijn liefde voor jou bracht Hem er toe jou dezelfde rechten te geven als zijn Zoon!!!!! Verdienen is dan misschien een onhandig woord, maar het is je gegeven!!! Als je geld leent van iemand dan mag je daarmee doen wat je wilt, je hoeft niet steeds te denken: pas op , dit is geleend geld laat ik het maar niet uitgeven. Het geld is voor jou op het moment dat je het in handen krijgt en dan mag je er alles mee doen wat jij wilt. Als iemand je dan vraagt: heb je nog geld, ma gj eolmondig JA zeggen. Ik denk dat de meesten hier het liefste : NEE zeggen: nee, dit geld is eignelijk niet van mij, ik heb het geleend.
Ik zeg JA, gelukkig heeft iemand mij geld geleend, dus ik heb geld.