Einde vriendschap!?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jans1
Kapitein
Kapitein

Einde vriendschap!?

Berichtdoor jans1 » 06 sep 2006 11:35

In de eerste klas van het MBO kreeg ik een nieuwe vriendin.. We waren echt altijd samen. En deden dus ook altijd alles samen.

Toen ik verkering kreeg dacht ik dat alles nog gewoon goed was en toen we met school naar Londen gingen dacht ik dat ook. Er was niks te merken. Maar enkele weken na terugkomst is het op de een of andere manier fout gegaan. Ik stuurde een mailtje met daarin antwoorden voor een opdracht en had er (gewoon voor de lol) met daarin Alstublieft mevrouw. Dat heeft ze verkeerd opgevat.. :( Alsof ik sago was en een hekel aan dr had.
Toen kreeg ik opeens vanalles " naar mn hoofd gegooid" dat ik veranderd was nadat ik wat met "die jongen" kreeg. Alsof het een stuk vuil is... Ik dacht dat we vrienden waren zei ik.. blijkt dat zij het dus al die tijd zo niet gezien heeft en dat ze met iedereen zo deed als me mij!
Ik vroeg dus HOE ik veranderd was.. zodat ik daar dan weer aan kon werken.. Maar dat wil ze niet zeggen..

Ik mailtjes naar dr gestuurd voor een poging tot goedmaking maar krijg niks terug. Toen heb ik aan een jongen gevraagt of hij es wilde vragen waarom ze niks terug stuurt. En weer zegt ze dat ik veranderd ben en weer zegt ze niet HOE! Ook zegt ze dat ik de eerste stap moet nemen om het goed te maken. Maar naar mijns inziens heb ik die stap toch al gezet door die mailtjes te sturen en te vragen HOE ik dan veranderd zodat ik er aan kan werken..

Ik wil dat ook heel graag voor mijn gevoel heb ik die eerste stap gezet maar ik kan er toch niet aan verder als zij niet reageert op mijn mailtjes en niet zegt hoe ik veranderd ben?

Of zie ik dat allemaal verkeerd??
Kunne jullie me helpen?? :oops:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 sep 2006 11:41

Misschien is het handiger om met haar af te spreken en het uit te praten in plaats van per mail proberen dat te doen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 06 sep 2006 11:43

Je zegt dat nu blijkt dat zij zo met iedereen omgaat en niet alleen met jou, misschien moet je daar dan je conslusies uit trekken.
Dan kan je nog proberen per mail (of gewoon ff wat afspreken) het goed te maken, maar als zij daar niet op in wil gaan, dan is het gewoon einde verhaal?

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 06 sep 2006 11:48

rosalie83 schreef:Je zegt dat nu blijkt dat zij zo met iedereen omgaat en niet alleen met jou, misschien moet je daar dan je conslusies uit trekken.
Dan kan je nog proberen per mail (of gewoon ff wat afspreken) het goed te maken, maar als zij daar niet op in wil gaan, dan is het gewoon einde verhaal?

ik neem aan dat zij niet met heel de klas naar de bios gaat, bij dr thuis uitnodigt enz..?

Vorige week hadden we hertoets op school en ze was er ook.. ik wou dr aanspreken maar ze draait dr hoofd om en gaat met iemand anders praten.. Heb ik eindelijk dr blik te pakken draait ze weer dr hoofd om!! :cry:
www.kralenjans.webs.com

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 06 sep 2006 11:55

jans1 schreef:
rosalie83 schreef:Je zegt dat nu blijkt dat zij zo met iedereen omgaat en niet alleen met jou, misschien moet je daar dan je conslusies uit trekken.

ik neem aan dat zij niet met heel de klas naar de bios gaat, bij dr thuis uitnodigt enz..?

Vorige week hadden we hertoets op school en ze was er ook.. ik wou dr aanspreken maar ze draait dr hoofd om en gaat met iemand anders praten.. Heb ik eindelijk dr blik te pakken draait ze weer dr hoofd om!! :cry:

Wat bedoel je met: "ik neem aan dat zij niet met heel de klas naar de bios gaat, bij dr thuis uitnodigt enz..?"

Tsja, dan kan je ook nog naar haar toelopen, voor haar gaan staan en zeggen "ik wil graag met je afspreken om het één en ander uit te praten". En als dat geen effect heeft, dan houdt het denk ik op!

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 06 sep 2006 12:04

rosalie83 schreef:
jans1 schreef:

Wat bedoel je met: "ik neem aan dat zij niet met heel de klas naar de bios gaat, bij dr thuis uitnodigt enz..?"

Tsja, dan kan je ook nog naar haar toelopen, voor haar gaan staan en zeggen "ik wil graag met je afspreken om het één en ander uit te praten". En als dat geen effect heeft, dan houdt het denk ik op!

Ze zegt dat ze met de rest van de klas net zulk contact had als met mij.. Maar wij gingen samen naar de bios enz.. en dan trakteerde ze ook! Kreeg cadeautjes met m'n verjaardag!! DAT deed ze met mij!! kan jij je voorstellen dat ze dat met de rest ok doet?

Enne ik heb op dr gewacht na de toets.. maar ze was opeens weg :wink:
www.kralenjans.webs.com

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 06 sep 2006 12:07

jans1 schreef:Ze zegt dat ze met de rest van de klas net zulk contact had als met mij.. Maar wij gingen samen naar de bios enz.. en dan trakteerde ze ook! Kreeg cadeautjes met m'n verjaardag!! DAT deed ze met mij!! kan jij je voorstellen dat ze dat met de rest ok doet?

Enne ik heb op dr gewacht na de toets.. maar ze was opeens weg :wink:

Oh zooo bedoel je dat.

Tsja...

rafaell

Berichtdoor rafaell » 06 sep 2006 12:33

Vrouwen :| Nee het is gewoon belangrijk dat je voldoende tijd in je vrienden blijft investeren als je een relatie hebt, dat kan best mits je niet altijd je partner meesleept.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 06 sep 2006 12:56

rafaell schreef:Vrouwen :| Nee het is gewoon belangrijk dat je voldoende tijd in je vrienden blijft investeren als je een relatie hebt, dat kan best mits je niet altijd je partner meesleept.

Ik ging elke dag met dr om en ook regelmatig in de vakantie's. M'n vriend heeft ze nog nooit in real life gezien omdat ik hem alleen maar in de weekenden zie!! En met m'n vriendin die hier in goes woont spreek ik minstens 1x in de week af!! Ik wil voorkomen dat vriendschappen door een relatie vergaan!!
www.kralenjans.webs.com

rafaell

Berichtdoor rafaell » 06 sep 2006 18:33

Dat is uiteraard een heel goed streven :) Verder kun je je natuurlijk afvragen of je vriendschappen ten koste van alles in stand wilt houden, als de ander er geen zin meer heeft dan heeft dat natuurlijk weinig nut, je zou het ook een tijdje kunnen laten rusten. Als ik terugkijk naar toen ik 18 was dan zijn er enkele vriendschappen niet meer, maar ik heb daar wel weer andere voor in de plaats gekregen/gesloten. Vriendschappen zijn dingen waar je tijd in moet steken maar die ook min of meer vanzelf tot stand komen.

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 06 sep 2006 21:36

Je zit nog wel elke dag bij haar in de klas?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 sep 2006 21:53

Lalage schreef:Misschien is het handiger om met haar af te spreken en het uit te praten in plaats van per mail proberen dat te doen.

Probeer dit inderdaad, maar als het ECHT niet gaat, laat het dan rusten. Je kunt niet alles.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 07 sep 2006 08:51

hermanmulder schreef:Je zit nog wel elke dag bij haar in de klas?

op dit moment niet omdat we allebei stage hebben. Maar straks weer wel kzie dr eigenlijk best tegen op omdat we maar in een klas van 9 mensen zitten waarvan 3 meiden!!

Ik heb me eigen er ook al half om half bij neer gelegt.. Al is het wel heel moeilijk om dat na bijna 2 jaar intensief met elkaa rom te gaan te doen.. Gelukkig heb ik er ook wel weer vrienden bij gekregen.. maar het doet pijn om een vriendschap zo te beëindigen
www.kralenjans.webs.com

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 sep 2006 10:52

rafaell schreef:Vrouwen :|

Hiermee is zo ongeveer alles wel gezegd ja. :P

rafaell

Berichtdoor rafaell » 07 sep 2006 10:56

Ja ik heb toch het idee dat mannen wat makkelijker zijn in hun vriendschappen en contacten, ik hoef niet elke week perse wat van iedereen te horen tenminste.

Terug naar “Archief”