acties tegen concert madonna

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

henkie
Beheerder

acties tegen concert madonna

Berichtdoor henkie » 29 aug 2006 20:47

Zondag 3 en maandag 4 september staat een optreden gepland van de zangeres Madonna in de inmiddels uitverkochte ARENA in Amsterdam. Zij zingt daar godslasterlijke liederen en voert een act uit waarbij ze aan een kruis hangt met een doornenkroon op haar hoofd. Wij scharen ons bij Christenen voor de Waarheid en de SGP jongeren en vele anderen die protest aantekenen tegen dit optreden.

Wij roepen op tot gebed in de kerken en huizen en een vasten op zondag 3 en maandag 4 september. Vraag voorbede in de diensten zondag. We nodigen u uit om biddend en vastend tijdens het onverhoopte optreden mee te doen met de gebedswandeling rondom de ARENA. E-mail ons info@schreeuwomleven.nl of bel ons 035-6244352 voor meer informatie.

brief aan Madonna schreef:Hilversum, dinsdag 29 augustus 2006

Madonna en de Here Jezus

Madonna heeft het voornemen om zondag 3 en maandag 4 september op te treden in de ARENA in Amsterdam met een godslasterlijke act waarbij de heiligheid van de verlossing door de Here Jezus aan het kruis van Golgotha wordt getart.

Wij zijn zeer bewogen met Madonna en haar team. Met dergelijke activiteiten wordt het oordeel van de Here God over hen afgeroepen. God laat niet met zich spotten.

En een ieder die aan dergelijke praktijken zijn steun geeft, begeeft zich op gevaarlijk terrein. Wij roepen dan ook allen op die op een of andere wijze betrokken zijn om alles in het werk te stellen dit optreden te ontdoen van alles wat de naam van de Here God lastert.

Wij zijn ons bewust van de duistere machten die in de muziekwereld zeer actief zijn om het duivelse evangelie van de duisternis te brengen. De Bijbel helpt om te onderscheiden. Jezus heeft de duisternis, de duivel, op het kruis van Golgotha overwonnen door zijn leven voor de verzoening van onze zonden te geven. Hij is op de derde dag opgestaan uit de dood en biedt ons nieuw leven aan. Geen wonder dat de duivel Gods werk op het kruis belachelijk wil maken.

In deze geestelijke strijd tussen goed en kwaad, leven en dood, licht en duisternis, hemel en hel, kan de beslissing rondom het optreden van Madonna in de Arena in Amsterdam een keerpunt worden in het leven van Madonna en haar team en van ieder die bij de organisatie betrokken is. Ook voor ons land kan het keerpunt zijn.

In ons land schreeuwen vele jongeren om leven nu zij door demonische invloeden in muziek en media de zin van het leven verliezen en hun heil zoeken in verslavingen en zelfmoord. Zij verdienen een betere toekomst. En daarvoor zijn ouders, politiek, kerk en samenleving verantwoordelijk.

Drs. L.P. Dorenbos, voorzitter Stichting Schreeuw om Leven

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 29 aug 2006 20:54

En Madonna lacht zich slap om al die maffe christenen buiten. trouwens, ik geloof nu niet direct dat de muren van de arena omvallen..

rafaell

Berichtdoor rafaell » 29 aug 2006 20:57

Dat hoop ik ook niet, er valt nog een kampioenschap te behalen 8) Overigens vind ik een gebedsactie wel goed, maar dan niet met het doel de muren om te laten vallen Smurffie :wink: Overigens is het vanuit onze democratische rechtsstaat niet bij voorbaat al te verbieden.

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 29 aug 2006 21:18

Dit is weer zoiets als Staphorst en Normaal. Maar het blijft wel belangrijk dat er bezwaar wordt aangetekent. Want als je niets probeert wordt het alleen maar erger met het beledigen van Jezus!

(hoe krijgen die Moslims het voor elkaar dat belediging van de profeet veel minder voorkomt?)

topkok

Berichtdoor topkok » 29 aug 2006 21:32

hermanmulder schreef:
(hoe krijgen die Moslims het voor elkaar dat belediging van de profeet veel minder voorkomt?)

omdat die niet bestaat en God wel!!!!

Probeer jij maar is een grapje te maken over iemand die je helemaal niet kent!!!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 29 aug 2006 21:44

hermanmulder schreef:Dit is weer zoiets als Staphorst en Normaal. Maar het blijft wel belangrijk dat er bezwaar wordt aangetekent. Want als je niets probeert wordt het alleen maar erger met het beledigen van Jezus!

Dat lijkt maar zo..
denk aan al die spotprenten van mohammed, bijv.

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 29 aug 2006 21:45

topkok schreef:
hermanmulder schreef:

omdat die niet bestaat en God wel!!!!

Probeer jij maar is een grapje te maken over iemand die je helemaal niet kent!!!

Okey.. Maar die luitjes geloven er toch echt wel in. Volgens mij komt het meer door de hardere aanpak van ze. Maar omdat wij (christenen) er in het begin weining tegen deden werd het steeds erger.

egbert
Mineur
Mineur

Berichtdoor egbert » 29 aug 2006 22:34

Jezus heeft zelf nooit geprotesteerd tegen het feit dat hij bespot werd.
Integendeel! Hij onderging het. Ook heeft Hij ons nooit opgeroepen om hem wat dat betreft te verdedigen.

Lukas 18:32 Want Hij zal overgeleverd worden aan de heidenen en bespot en gesmaad en bespuwd worden.

Ik denk dat dit door blijft gaan totdat Hij terugkomt. Dán pas zal het gespot verstommen.

Ik denk dat we alleen maar het tegendeel bereiken door hiertegen te protesteren. Bidden... ok, maar dan niet op de hoeken van de straten.
Verkondig het Evangelie... Dát is onze opdracht...
The solution to a problem lies in finding the Solver...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 29 aug 2006 23:43

egbert schreef:Jezus heeft zelf nooit geprotesteerd tegen het feit dat hij bespot werd.
Integendeel! Hij onderging het. Ook heeft Hij ons nooit opgeroepen om hem wat dat betreft te verdedigen.

Lukas 18:32 Want Hij zal overgeleverd worden aan de heidenen en bespot en gesmaad en bespuwd worden.

Ik denk dat dit door blijft gaan totdat Hij terugkomt. Dán pas zal het gespot verstommen.

Ik denk dat we alleen maar het tegendeel bereiken door hiertegen te protesteren. Bidden... ok, maar dan niet op de hoeken van de straten.
Verkondig het Evangelie... Dát is onze opdracht...

Ik denk dat je gelijk hebt :)

Het enige wat je ermee bereikt is de media en dan stikt het hier straks weer van de journalisten op het forum. Je schiet er niets mee op. Het gaat tóch wel door.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 aug 2006 23:52

ik vind dat je daar een belangrijk punt hebt Elbert.

@Smurffie... God is zo machtig dat Hij het kan laten gebeuren. Ik dnek dat het niet reeel is om het van God te verwachten terwijl je er niet op vertrouwt dat Hij het ook zal doen.
God zegt toch zelf: Bid en u zal gegeven worden. Wij mogen daar aan vast houden.
Hiermee wil ik niet zeggen dat God het ook altijd doet, maar Hij kan het wel en zegt ook dat we er om moeten vragen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 30 aug 2006 05:55

gratis reclame voor Madonna, en iedereen loopt wel om dat groepje biddende Christenen heen hoor. En het imago van het christendom loopt weer een mooie deuk op als saaie religie waar niks mag.

Wij zijn zeer bewogen met Madonna en haar team. Met dergelijke activiteiten wordt het oordeel van de Here God over hen afgeroepen. God laat niet met zich spotten.

Ach, wat nobel. We doen het niet omdat wij ons beledigd voelen, maar omdat we ons zorgen maken om het zieleheil van de crew... jaja, lekker oprecht.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 30 aug 2006 07:21

wow, het lijkt me zo gaaaf als de muren gaan vallen....

Eigenlijk zou ik alleen daarom al moeten gaan kijken!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 30 aug 2006 10:38

tweetietwee schreef:wow, het lijkt me zo gaaaf als de muren gaan vallen....

Gaaf al die doden??? :roll:

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 30 aug 2006 11:13

essieee schreef:
tweetietwee schreef:wow, het lijkt me zo gaaaf als de muren gaan vallen....

Gaaf al die doden??? :roll:

zei ik dat? kunnen de muren niet gewoon vallen?
o nee de arena heeft geen muren.... of wel?

het lijkt me heel mooi als God laat zien dat Hij de Machtigste is....

Atje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Atje » 30 aug 2006 11:18

Jongens, god is echt wel mans genoeg om voor zichzelf op te komen. Als hij beledigd word roept ie wel iets terug...
Waarom is dat zo?

Terug naar “Archief”