inenting

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 14 nov 2003 11:11

caprice schreef:
Gershwin schreef:Juist, heel goed. Bovendien ken ik mensen die heel erg op God vertrouwden. Beide gelovig. Hun zoon zat bij mij in de klas. Hij was niet ingeent tegen mazelen, krijgt mazelen, longontsteking erbij, ligt na een week in het ziekenhuis, overlijdt 2 weken later. Hebben die ouders dan te veel, of te weinig vertrouwen gehad? of ligt het nog anders: de Bijbel doet hier geen uitspraken over, en je kunt het om praktische redenen wel of niet doen?

Dat vertrouwen hadden ze dan misschien wel, maar dit kon toch ook een beproeving zijn, zoals Abraham opdracht kreeg om zijn zoon te offeren?


Nou ja Caprice, met dat voorbeeld wilde ik net komen, hoeft dus nu niet meer, dank je :mrgreen:

God is barmhartig maar Hij is ook rechtvaardig, denk daar maar is heel goed over na!!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 14 nov 2003 11:36

Ik heb nu dus griep, bah........ 39 gr. koorts en gisteravond nog meer. Benauwd, piepend als een oud zelschip. En omdat ik moeder ben kan ik niet de hele dag op bed liggen, bbbbrrrrr..............

caprice

Berichtdoor caprice » 14 nov 2003 14:52

Mariamagdalena schreef:Ik heb nu dus griep, bah........ 39 gr. koorts en gisteravond nog meer. Benauwd, piepend als een oud zelschip. En omdat ik moeder ben kan ik niet de hele dag op bed liggen, bbbbrrrrr..............

Beterschap.

André

Berichtdoor André » 18 nov 2003 11:14

FF ter verheldering,

Wij zijn KINDEREN van God.
God geeft ons medische zorg.
Zouden wij zelf ook niet het beste met onze kids voor hebben.
Waarom nemen wij zijn zorg niet gewoon aan.

grtn André

jacobH
Kapitein
Kapitein
Berichten: 869
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:58

Berichtdoor jacobH » 18 nov 2003 19:43

Andre63 schreef:FF ter verheldering,

Wij zijn KINDEREN van God.
God geeft ons medische zorg.
Zouden wij zelf ook niet het beste met onze kids voor hebben.
Waarom nemen wij zijn zorg niet gewoon aan.

grtn André


is dat niet wat kortzichtig?

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Berichtdoor bloempie » 18 nov 2003 21:34

caprice schreef:
Gershwin schreef:Juist, heel goed. Bovendien ken ik mensen die heel erg op God vertrouwden. Beide gelovig. Hun zoon zat bij mij in de klas. Hij was niet ingeent tegen mazelen, krijgt mazelen, longontsteking erbij, ligt na een week in het ziekenhuis, overlijdt 2 weken later. Hebben die ouders dan te veel, of te weinig vertrouwen gehad? of ligt het nog anders: de Bijbel doet hier geen uitspraken over, en je kunt het om praktische redenen wel of niet doen?

Dat vertrouwen hadden ze dan misschien wel, maar dit kon toch ook een beproeving zijn, zoals Abraham opdracht kreeg om zijn zoon te offeren?


God kan je op deze manier ook beproeven als je ingeent bent. Als God je wil beproeven door een ziekte, dan doet Hij dat zowiezo wel. Of je nou ingeent bent of niet.
Maar God geeft ons deze middelen, om gezond te blijven.
Ik denk dat het God verzoeken is, als je je niet inent. Je grijpt niet de middelen, die God je aanbiedt. Maar je verwacht dat God op een andere manier je leven wil redden.
Is dat niet net als toen Jezus verzocht werd door de duivel? De duivel zei tegen Jezus: Spring maar van het dak af, God stuurt toch wel Zijn engelen om je te redden!
Maar Jezus antwoordde: Je mag God niet verzoeken. Het is eigenlijk God dwingen om iets te doen; om je leven te redden.
(beetje vrije vertaling, maar ik heb nu geen tijd om het op te zoeken)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Gebruikersavatar
Gershwin
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2002 20:25
Locatie: Leiden
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 18 nov 2003 22:12

bloempie19 schreef:God kan je op deze manier ook beproeven als je ingeent bent. Als God je wil beproeven door een ziekte, dan doet Hij dat zowiezo wel. Of je nou ingeent bent of niet.
Maar God geeft ons deze middelen, om gezond te blijven.
Ik denk dat het God verzoeken is, als je je niet inent. Je grijpt niet de middelen, die God je aanbiedt. Maar je verwacht dat God op een andere manier je leven wil redden.
Is dat niet net als toen Jezus verzocht werd door de duivel? De duivel zei tegen Jezus: Spring maar van het dak af, God stuurt toch wel Zijn engelen om je te redden!
Maar Jezus antwoordde: Je mag God niet verzoeken. Het is eigenlijk God dwingen om iets te doen; om je leven te redden.
(beetje vrije vertaling, maar ik heb nu geen tijd om het op te zoeken)


Thnx, bloempje, gansch mee eensch :mrgreen:
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

André

Berichtdoor André » 19 nov 2003 00:02

jacobH schreef:
Andre63 schreef:FF ter verheldering,

Wij zijn KINDEREN van God.
God geeft ons medische zorg.
Zouden wij zelf ook niet het beste met onze kids voor hebben.
Waarom nemen wij zijn zorg niet gewoon aan.

grtn André


is dat niet wat kortzichtig?


Hoi Jacobh,

Misschien een lastige vraag maar waarom is dat kortzichtig?

grtn André

jacobH
Kapitein
Kapitein
Berichten: 869
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:58

Berichtdoor jacobH » 19 nov 2003 07:11

Andre63 schreef:
jacobH schreef:
Andre63 schreef:FF ter verheldering,

Wij zijn KINDEREN van God.
God geeft ons medische zorg.
Zouden wij zelf ook niet het beste met onze kids voor hebben.
Waarom nemen wij zijn zorg niet gewoon aan.

grtn André


is dat niet wat kortzichtig?


Hoi Jacobh,

Misschien een lastige vraag maar waarom is dat kortzichtig?

grtn André



Ten eerste weet ik niet of we allemaal kinderen van God zijn.l Ik hoop dat wel natuurlijk maar is dat werkelijk het geval?

Tuurlijk moeten wij het beste met onze kinderen voor hebben. MAar ik ben er absoluut van overtuigd dat iemand die zijn kinderen niet laat inenten toch heel erg veel van zijn kinderen houdt.

verder lees deze topic eens door. Misschien krijg je dan een idee waarom mensen vinden dat inenten een brug te ver is.

groeten

JacobH

André

Berichtdoor André » 19 nov 2003 10:13

jacobH schreef:
Andre63 schreef:
jacobH schreef:
Andre63 schreef:FF ter verheldering,

Wij zijn KINDEREN van God.
God geeft ons medische zorg.
Zouden wij zelf ook niet het beste met onze kids voor hebben.
Waarom nemen wij zijn zorg niet gewoon aan.

grtn André


is dat niet wat kortzichtig?


Hoi Jacobh,

Misschien een lastige vraag maar waarom is dat kortzichtig?

grtn André



Ten eerste weet ik niet of we allemaal kinderen van God zijn.l Ik hoop dat wel natuurlijk maar is dat werkelijk het geval?

Tuurlijk moeten wij het beste met onze kinderen voor hebben. MAar ik ben er absoluut van overtuigd dat iemand die zijn kinderen niet laat inenten toch heel erg veel van zijn kinderen houdt.

verder lees deze topic eens door. Misschien krijg je dan een idee waarom mensen vinden dat inenten een brug te ver is.

groeten

JacobH


Hoi Jacobh,

Ik heb het forum gelezen en heb besloten niet verder te praten over dit onderwerp.
Hoezo, we praten langs elkaar heen??¿¿

grtn andré

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 19 nov 2003 10:51

Daar stop je al snel mee andre, waarom? Durf je het niet aan?
Reageer dan op iemand anders, misschien bevalt dat wel!

jacobH
Kapitein
Kapitein
Berichten: 869
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:58

Berichtdoor jacobH » 19 nov 2003 18:54

Andre63 schreef:
jacobH schreef:
Andre63 schreef:
jacobH schreef:
Andre63 schreef:FF ter verheldering,

Wij zijn KINDEREN van God.
God geeft ons medische zorg.
Zouden wij zelf ook niet het beste met onze kids voor hebben.
Waarom nemen wij zijn zorg niet gewoon aan.

grtn André


is dat niet wat kortzichtig?


Hoi Jacobh,

Misschien een lastige vraag maar waarom is dat kortzichtig?

grtn André



Ten eerste weet ik niet of we allemaal kinderen van God zijn.l Ik hoop dat wel natuurlijk maar is dat werkelijk het geval?

Tuurlijk moeten wij het beste met onze kinderen voor hebben. MAar ik ben er absoluut van overtuigd dat iemand die zijn kinderen niet laat inenten toch heel erg veel van zijn kinderen houdt.

verder lees deze topic eens door. Misschien krijg je dan een idee waarom mensen vinden dat inenten een brug te ver is.

groeten

JacobH


Hoi Jacobh,

Ik heb het forum gelezen en heb besloten niet verder te praten over dit onderwerp.
Hoezo, we praten langs elkaar heen??¿¿

grtn andré



Natuurlijk? Weet je wel welke mening ik heb dan?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten