inenting

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 02 apr 2003 12:21

parsifal schreef:Wat ik hoorde van pokkenvaccinatie is dat er verwacht wordt dat er in Nederland rond de 50 mensen zullen overlijden bij massale vaccinatie. Deze info kreeg ik dan wel van een dieren-deskundige (ik houd mezelf ook alleen bezig met de dierenvarianten). Pokkenvaccinatie was vroeger in ieder geval super gevaarlijk. Jonathan Edwards is trouwens overleden aan de gevolgen van een vaccinatie.

Vaya con Dios,

parsifal



Dan is het nog weinig wat jij gehoord heb, want in de krant stond tussen de 100 en 600 mensen.

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 16 jan 2003 09:55
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 02 apr 2003 12:27

Ikke21 schreef:
parsifal schreef:Wat ik hoorde van pokkenvaccinatie is dat er verwacht wordt dat er in Nederland rond de 50 mensen zullen overlijden bij massale vaccinatie. Deze info kreeg ik dan wel van een dieren-deskundige (ik houd mezelf ook alleen bezig met de dierenvarianten). Pokkenvaccinatie was vroeger in ieder geval super gevaarlijk. Jonathan Edwards is trouwens overleden aan de gevolgen van een vaccinatie.
Vaya con Dios, parsifal

Dan is het nog weinig wat jij gehoord heb, want in de krant stond tussen de 100 en 600 mensen.

Wie biedt er meer, want het is nog altijd aanzienlijk minder dan er overlijden bij een uitbraak van pokken, die in het verleden 10% van de doodsoorzaken was (1.5 miljoen Nederlanders ...)

John
Laatst gewijzigd door groenrondballetje op 02 apr 2003 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 16 jan 2003 09:55
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 02 apr 2003 12:29

Ikke21 schreef:
groenrondballetje schreef:
Ikke21 schreef:Hoe weten jullie zo zeker dat deze middelen bij God vandaan komen? Waar staat dat, zijn er bewezen?
Komen arbortus en euthenasie ook van God vandaan???????

Vaccinatie tegen sommige ziekten voorkomt spontane abortus, dus het is een vijand van abortus.
Vaccinatie tegen andere ziekten voorkomt terminale ziekten, de situatie waarin mensen voor euthanasie kiezen.

John

en heb je ook een antwoord op mn laatste vraag??

Sorrie ik dacht dat je laatste vraag retorisch was, d.w.z. dat de vraag zichzelf beantwoordde (met NEE) ...

John

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Berichtdoor parsifal » 02 apr 2003 12:32

John ga jij het vertellen tegen de weduwe van iemand die aan de vaccinatie is overleden? Al is het er maar een, dan nog is niet vaccineren de beste oplossing, zolang het niet nodig is. (En dat is het nu niet).

Mijn vraag is of de gevolgen van mazelen vaccinatie helemaal in kaart zijn gebracht? zuigelingensterfte wordt vaak niet echt naar gekeken en de oorzaak wordt vaak niet bij de prik gezocht, maar met statistisch onderzoek moet er toch iets hierover te zeggen zijn.

Vaya con Dios,

parsifal

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 16 jan 2003 09:55
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 02 apr 2003 12:43

parsifal schreef:John ga jij het vertellen tegen de weduwe van iemand die aan de vaccinatie is overleden? Al is het er maar een, dan nog is niet vaccineren de beste oplossing, zolang het niet nodig is. (En dat is het nu niet).

Ik heb niet gezegd dat we tegen de pokken moeten vaccineren als de pokken is uitgeroeid in de natuur, maar als er een biologische aanval met pokken komt (het pokkenvirus is verkocht aan duistere groeperingen) dan moet je vaccineren, omdat anders de gevolgen dramatisch zullen zijn :!: .

parsifal schreef:Mijn vraag is of de gevolgen van mazelen vaccinatie helemaal in kaart zijn gebracht? zuigelingensterfte wordt vaak niet echt naar gekeken en de oorzaak wordt vaak niet bij de prik gezocht, maar met statistisch onderzoek moet er toch iets hierover te zeggen zijn.
Vaya con Dios, parsifal

In het geval van mazelen gaat het om een ziekte waarmee elke Nederlander zo goed als zeker >99% besmet wordt. In dat geval zullen zij die nu mogelijk overlijden aan de mazelen door afwijkingen in het afweersysteem, ook overlijden t.g.v. de ziekte verwekker. Er zijn echter ook gevallen bekend van complicaties bij mazelen die leiden tot de dood, die onmiskenbaar voorkomen kunnen worden door vaccinatie.

John

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Berichtdoor parsifal » 02 apr 2003 12:48

Voor zover ik weet ligt voor mazelen de kritische waarde van het aantal vatbare mensen op 5% zodra er minder dan deze 5% van de mensen vatbaar is, zal een epidemie nooit uit kunnen breken (men besmet gemiddeld minder dan 1 persoon en dus sterft de ziekte vanzelf uit). Als de refo's zich nu gaan inenten profiteren de `zwevers' de niet van vaccineren houden daar gigantisch van (zij wonen wel over het hele land verspreid en halen bij lange na de 5% procent niet.) Zij zullen waarschijnlijk nooit met mazelen te maken krijgen.

Vaya con Dios,

parsifal

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 16 jan 2003 09:55
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 02 apr 2003 12:52

parsifal schreef:Voor zover ik weet ligt voor mazelen de kritische waarde van het aantal vatbare mensen op 5% zodra er minder dan deze 5% van de mensen vatbaar is, zal een epidemie nooit uit kunnen breken (men besmet gemiddeld minder dan 1 persoon en dus sterft de ziekte vanzelf uit). Als de refo's zich nu gaan inenten profiteren de `zwevers' de niet van vaccineren houden daar gigantisch van (zij wonen wel over het hele land verspreid en halen bij lange na de 5% procent niet.) Zij zullen waarschijnlijk nooit met mazelen te maken krijgen.
Vaya con Dios, parsifal

Die getallen zouden best kunnen kloppen, dus als refo's zich laten vaccineren dan redden ze het leven van anderen ...

John

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 02 apr 2003 13:22

groenrondballetje schreef:
parsifal schreef:Voor zover ik weet ligt voor mazelen de kritische waarde van het aantal vatbare mensen op 5% zodra er minder dan deze 5% van de mensen vatbaar is, zal een epidemie nooit uit kunnen breken (men besmet gemiddeld minder dan 1 persoon en dus sterft de ziekte vanzelf uit). Als de refo's zich nu gaan inenten profiteren de `zwevers' de niet van vaccineren houden daar gigantisch van (zij wonen wel over het hele land verspreid en halen bij lange na de 5% procent niet.) Zij zullen waarschijnlijk nooit met mazelen te maken krijgen.
Vaya con Dios, parsifal

Die getallen zouden best kunnen kloppen, dus als refo's zich laten vaccineren dan redden ze het leven van anderen ...

John



hmm......daar ben ik het niet mee eens, wij redden volgens mij geen levens!!!!! :!:

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 16 jan 2003 09:55
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 02 apr 2003 14:18

Ikke21 schreef:
groenrondballetje schreef:
parsifal schreef:Voor zover ik weet ligt voor mazelen de kritische waarde van het aantal vatbare mensen op 5% zodra er minder dan deze 5% van de mensen vatbaar is, zal een epidemie nooit uit kunnen breken (men besmet gemiddeld minder dan 1 persoon en dus sterft de ziekte vanzelf uit). Als de refo's zich nu gaan inenten profiteren de `zwevers' de niet van vaccineren houden daar gigantisch van (zij wonen wel over het hele land verspreid en halen bij lange na de 5% procent niet.) Zij zullen waarschijnlijk nooit met mazelen te maken krijgen.
Vaya con Dios, parsifal

Die getallen zouden best kunnen kloppen, dus als refo's zich laten vaccineren dan redden ze het leven van anderen ...John

hmm......daar ben ik het niet mee eens, wij redden volgens mij geen levens!!!!! :!:

En waarom red je geen leven als je voorkomt dat een epidemie uitbreekt waardoor mensen doodgaan :?:

John

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 02 apr 2003 14:22

God is de enige die beslist over leven en dood!! :!:

connie
Mineur
Mineur
Berichten: 194
Lid geworden op: 07 dec 2002 14:10
Locatie: monster
Contacteer:

Berichtdoor connie » 02 apr 2003 14:29

yep alleen god weet wanneer wij sterven

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 16 jan 2003 09:55
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 02 apr 2003 16:27

groenrondballetje schreef:
Ikke21 schreef:
groenrondballetje schreef:
parsifal schreef:Voor zover ik weet ligt voor mazelen de kritische waarde van het aantal vatbare mensen op 5% zodra er minder dan deze 5% van de mensen vatbaar is, zal een epidemie nooit uit kunnen breken (men besmet gemiddeld minder dan 1 persoon en dus sterft de ziekte vanzelf uit). Als de refo's zich nu gaan inenten profiteren de `zwevers' de niet van vaccineren houden daar gigantisch van (zij wonen wel over het hele land verspreid en halen bij lange na de 5% procent niet.) Zij zullen waarschijnlijk nooit met mazelen te maken krijgen.
Vaya con Dios, parsifal

Die getallen zouden best kunnen kloppen, dus als refo's zich laten vaccineren dan redden ze het leven van anderen ...John

hmm......daar ben ik het niet mee eens, wij redden volgens mij geen levens!!!!! :!:

En waarom red je geen leven als je voorkomt dat een epidemie uitbreekt waardoor mensen doodgaan :?:
Ikke21 schreef:God is de enige die beslist over leven en dood!! :!:

connie schreef:yep alleen god weet wanneer wij sterven


God is de ultieme beslisser, maar Hij laat heel veel aan de natuurwetten die Hij geschapen heeft over ...

Als iemand van een flat afspringt is hij bijna 100% zeker dood; Het oorzakelijke verband is sterk genoeg om van zelfmoord te spreken.

Het oorzakelijke verband tussen de kogels die Van der G. afvuurde en de dood van Pim Fortuijn is sterk genoeg om te zeggen dat Van der G. een moordenaar is.

Als je zegt "God is de enige die beslist over leven en dood", dan ontken je dus de schuld van de zelfmoordenaar en van Van der G., immers alleen God beslist over leven en dood.

Je zou nooit een mens voor moord kunnen aan kunnen klagen, immers God beslist over leven en dood, toch zegt God, "Gij zult niet doden" ...

John

Gebruikersavatar
hijwel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3328
Lid geworden op: 17 mar 2003 12:34
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 02 apr 2003 16:59

Aller aardigste Ikke21,

Hoe weten jullie zo zeker dat deze middelen bij God vandaan komen? Waar staat dat, zijn er bewezen?

Komen arbortus en euthenasie ook van God vandaan???????


eerst ff een antwoord op je laatse vraag.
Nee die komen niet bij god vandaan want deze middelen worden tegen de mens gebruikt en niet te goede van de mens...

Nou probeer ik een antwoord te geven op je eerste vraag.
Hoe weten jullie zo zeker dat deze middelen bij God vandaan komen? Waar staat dat, zijn er bewezen?
Niet alle dingen die God geeft staan in de bijbel beschreven. Zoals ik al eerder aangehaald heb (quote hieronder). Geeft god ons ook de middelen om ons te beschermen tegen natuurrampen.
Hij geeft ook middelen om ons te beschermen tegen de vijanden.
Hij geeft ons middelen om ons te bestermen tegen de wereld (bijbel). Hij geeft ons middelen om ons te beschermen tegen het weer.(kleding)
Hij geeft ons dokters voor als we ziek zijn.

ff een vraag terug. Jij bent neem ik aan niet ingent tegen ziektes maar als je ziek ben ga je wel naar de dokter. Als je niet de middelen wil gebruiken die God je geeft waarom ga je dan wel naar de dokter en laat je je niet inenten?

Lees mijn quote hieronder ook nog ff

Wij moeten toch verantwoordelijke omgaan met ons lichaam?

Nou God heeft ons middelen gegeven om te gebruiken.
Waarom zouden wij die dan niet gebruiken?

Hij vraagt van ons om verantwoordelijk om te gaan met je lichaam.
Mogen wij dan het risco lopen dat we ziek worden door eigen schuld omdat we ons uit principe niet hebben ingeent?
Is dit verantwoordelijk?
Je weet toch van te voren dat dit kan gaan gebeuren. Waarom mag je hier dan niet tegen beschermen. God geeft toch die middelen?

ff een voorbeeldtje:
Wij moeten verantwoordelijk omgaan met de wereld.
Wij in ons waterlandje verhogen jaarlijks de dijken omdat we het water zien stijgen. We maken gebuik van de kennis die God ons heeft gegeven om ons eigen te beschermen tegen het hoge water. Als je tegen inenten ben zou je hier ook nee tegen moeten zeggen: "Nee dit laat ik over in Gods hand." wij mogen ons toch niet onnodig in gevaar begeven..


Ik kijk uit naar je reactie.....
Als ik het fout heb probeer me dan maar te overtuigen.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Gebruikersavatar
RieBo
Mineur
Mineur
Berichten: 149
Lid geworden op: 27 nov 2002 08:36
Locatie: Urk
Contacteer:

Berichtdoor RieBo » 03 apr 2003 07:23

hijwel schreef:

Nou probeer ik een antwoord te geven op je eerste vraag.
Hoe weten jullie zo zeker dat deze middelen bij God vandaan komen? Waar staat dat, zijn er bewezen?
Niet alle dingen die God geeft staan in de bijbel beschreven. Zoals ik al eerder aangehaald heb (quote hieronder). Geeft god ons ook de middelen om ons te beschermen tegen natuurrampen.
Hij geeft ook middelen om ons te beschermen tegen de vijanden.
Hij geeft ons middelen om ons te bestermen tegen de wereld (bijbel). Hij geeft ons middelen om ons te beschermen tegen het weer.(kleding)
Hij geeft ons dokters voor als we ziek zijn.


Oke, mee eens

hijwel schreef:ff een vraag terug. Jij bent neem ik aan niet ingent tegen ziektes maar als je ziek ben ga je wel naar de dokter. Als je niet de middelen wil gebruiken die God je geeft waarom ga je dan wel naar de dokter en laat je je niet inenten?


Niet mee eens. Jij neemt toch ook geen asperine als je nog geen hoofdpijn heb. Die pak je pas als je hoofdpijn heb. Heb soms het idee dat wij mensen God een stapje voor willen zijn. Als wij ons verzekeren en inenten en als gevolg daarvan niet meer in de problemen komen, hebben wij God bijna niet meer nodig, want het gaat ook prima zonder Hem.

hijwel schreef:Lees mijn quote hieronder ook nog ff

Wij moeten toch verantwoordelijke omgaan met ons lichaam?

Nou God heeft ons middelen gegeven om te gebruiken.
Waarom zouden wij die dan niet gebruiken?


Het gaat dan om medicijnen, niet om middelen die een mens ziek maken. Jij start je auto toch ook niet alvast omdat je misschien straks nog weg moet?

hijwel schreef:Hij vraagt van ons om verantwoordelijk om te gaan met je lichaam.
Mogen wij dan het risco lopen dat we ziek worden door eigen schuld omdat we ons uit principe niet hebben ingeent?
Is dit verantwoordelijk?
Je weet toch van te voren dat dit kan gaan gebeuren. Waarom mag je hier dan niet tegen beschermen. God geeft toch die middelen?


Zien wij ziekte nog wel als straf op onze zonden, en is het niet dat wij geen zin in de straf hebben en dat we daarom proberen via inenting die straf te ontlopen. Is het je nooit opgevallen dat als we weer medicijnen hebben tegen een ziekte die ongeneeslijk is, steeds weer een nieuwe ongeneeslijke ziekte te voorschijn komt.

hijwel schreef:ff een voorbeeldtje:
Wij moeten verantwoordelijk omgaan met de wereld.
Wij in ons waterlandje verhogen jaarlijks de dijken omdat we het water zien stijgen. We maken gebuik van de kennis die God ons heeft gegeven om ons eigen te beschermen tegen het hoge water. Als je tegen inenten ben zou je hier ook nee tegen moeten zeggen: "Nee dit laat ik over in Gods hand." wij mogen ons toch niet onnodig in gevaar begeven..


Inderdaad we mogen ons niet onnodig in gevaar begeven. Maar bij een vaccinatieprogram waar max 30 per 1.000 mensen aan zullen sterven is dat niet onnodig in gevaar begeven? Een dijk verhoging is iets heel anders. Als je een dijk niet verhoogd breng je je zelf in gevaar, Als je je niet inent dan heb doe je dat niet. Want het is niet zeker dat jij ook ziek wordt.
========================================

Doe wat je niet laten kan, en laat wat je niet doen kan.

========================================

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 03 apr 2003 07:26

groenrondballetje schreef:
groenrondballetje schreef:
Ikke21 schreef:
groenrondballetje schreef:
parsifal schreef:Voor zover ik weet ligt voor mazelen de kritische waarde van het aantal vatbare mensen op 5% zodra er minder dan deze 5% van de mensen vatbaar is, zal een epidemie nooit uit kunnen breken (men besmet gemiddeld minder dan 1 persoon en dus sterft de ziekte vanzelf uit). Als de refo's zich nu gaan inenten profiteren de `zwevers' de niet van vaccineren houden daar gigantisch van (zij wonen wel over het hele land verspreid en halen bij lange na de 5% procent niet.) Zij zullen waarschijnlijk nooit met mazelen te maken krijgen.
Vaya con Dios, parsifal

Die getallen zouden best kunnen kloppen, dus als refo's zich laten vaccineren dan redden ze het leven van anderen ...John

hmm......daar ben ik het niet mee eens, wij redden volgens mij geen levens!!!!! :!:

En waarom red je geen leven als je voorkomt dat een epidemie uitbreekt waardoor mensen doodgaan :?:
Ikke21 schreef:God is de enige die beslist over leven en dood!! :!:

connie schreef:yep alleen god weet wanneer wij sterven


God is de ultieme beslisser, maar Hij laat heel veel aan de natuurwetten die Hij geschapen heeft over ...

Als iemand van een flat afspringt is hij bijna 100% zeker dood; Het oorzakelijke verband is sterk genoeg om van zelfmoord te spreken.

Het oorzakelijke verband tussen de kogels die Van der G. afvuurde en de dood van Pim Fortuijn is sterk genoeg om te zeggen dat Van der G. een moordenaar is.

Als je zegt "God is de enige die beslist over leven en dood", dan ontken je dus de schuld van de zelfmoordenaar en van Van der G., immers alleen God beslist over leven en dood.

Je zou nooit een mens voor moord kunnen aan kunnen klagen, immers God beslist over leven en dood, toch zegt God, "Gij zult niet doden" ...

John


Ik ontken de schuld niet van Volkert, absoluut niet!! Maar het is niet zo dat het Gods tijd nog niet was, want dan leefde Pim nu nog!! God heeft toch over zn bedoelingen mee en wij mensen kunnen ons leven niet verkorten of verlengen, misschien in mensenogen wel, om van het lijden verlost te zijn (om het zo te zeggen) maar ik geloof toch dat het dan Gods tijd was, wat ik al eerder zij, God is de enige die beslist over leven ten dood.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten