Help! We moeten een stukje maken!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 aug 2006 12:06

Smurffie schreef:Hehe, dat is iid leuk Jeronimuz :)

Op de bruiloft van mn zus en zwager, zongen een stel vrienden een steengoede, zelfverzonnen tekst op de wijs van Als Het Vuur Gedoofd Is, van Acda en Munnik. Geweldig :D

Dat is wel mooi idd, alleen voor de keuze van zo'n melodie ipv 'Toen onze mop een mopje was', 'Piet Hein' of 'Heb je even voor mij' scoor je wat mij betreft al 10 bonuspunten. :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 aug 2006 12:07

Gerdien B. schreef:
rafaell schreef:Het moeten ook wel personen zijn om een stukje over te doen, over Gerdien en Opti kun je bijvoorbeeld wel een leuk stukje maken 8)


:lol:

ik denk dat wij er heeeeeeel vroeg van tussen gaan die dag :mrgreen:

Ach, wat maakt het uit? Degenen die jullie rollen in het stukje vervullen kunnen dan de rest van de dag wel als bruidspaar doorgaan. 8)

Gebruikersavatar
Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Berichten: 611
Lid geworden op: 26 feb 2004 20:29
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 21 aug 2006 12:14

Weet je wat een leuke wijs is (en makkelijk om een lied op te maken, dat is ook niet onbelangrijk)? Van Herman Finkers, "kerstmis".

Leuke wijs, en vrij origineel.

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 21 aug 2006 12:19

Jeronimuz schreef:Weet je wat een leuke wijs is (en makkelijk om een lied op te maken, dat is ook niet onbelangrijk)? Van Herman Finkers, "kerstmis".

Leuke wijs, en vrij origineel.


Mmm, die ken ik niet...

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 21 aug 2006 12:19

rosalie83 schreef:
Jeronimuz schreef:Weet je wat een leuke wijs is (en makkelijk om een lied op te maken, dat is ook niet onbelangrijk)? Van Herman Finkers, "kerstmis".

Leuke wijs, en vrij origineel.


Mmm, die ken ik niet...


Oh jawel!! Over dat konijn??

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 aug 2006 12:37

Aragorn schreef:
Gerdien B. schreef:
rafaell schreef:Het moeten ook wel personen zijn om een stukje over te doen, over Gerdien en Opti kun je bijvoorbeeld wel een leuk stukje maken 8)


:lol:

ik denk dat wij er heeeeeeel vroeg van tussen gaan die dag :mrgreen:

Ach, wat maakt het uit? Degenen die jullie rollen in het stukje vervullen kunnen dan de rest van de dag wel als bruidspaar doorgaan. 8)


goed plan Aragorn! :mrgreen:

kunnen wij ondertussen op huwelijksreis 8)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 21 aug 2006 12:39

Hey lieve mensen, hebben jullie nog ideeen voor me??

Gebruikersavatar
T. Lindeman
Kapitein
Kapitein
Berichten: 861
Lid geworden op: 04 mei 2006 14:42

Berichtdoor T. Lindeman » 21 aug 2006 12:54

Bij de bruiloft van mijn broer hadden wij geen zin een toneelstuk. Toen hebben we een korte film +/- 20 min. opgenomen waarin we de bruiloft op een bizarre manier naspeelden.

Ik speelde de bruidegom en mijn zusje de bruid, mijn ene broer was een zwaar gestoorde fotograaf en mijn andere broer was een chaffeur die maffia trekjes had. en mijn zwager was een halvegare ambtenaar van de burgelijke stand. Als figuranten haalden we mensen van de straat, op een gegeven moment stond heel het bordes van het stadhuis in Dordrecht vol met wildvreemde mensen die we nodig hadden voor een foto.

Dit was echt een groot succes! Maanden na die bruiloft werd ik nog door mensen erover aangesproken. Maar er gaat heel veel tijd inzitten, en je hebt iemand nodig die film kan bewerken. Maar het is wel orgineel.
Auf Wiedersehen!

Gebruikersavatar
Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Berichten: 611
Lid geworden op: 26 feb 2004 20:29
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 21 aug 2006 12:56

rosalie83 schreef:
rosalie83 schreef:
Jeronimuz schreef:Weet je wat een leuke wijs is (en makkelijk om een lied op te maken, dat is ook niet onbelangrijk)? Van Herman Finkers, "kerstmis".

Leuke wijs, en vrij origineel.


Mmm, die ken ik niet...


Oh jawel!! Over dat konijn??


Nee :D

Die is ten eerste niet van Finkers maar van van 't Hek, en ten tweede is die wel erg moeilijk om een tekst op te schrijven.

Google maar eens op Finkers - Kerstmis!

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 21 aug 2006 12:57

Hihi weet ik veel ;)

Ik zal googlen!!

Nog meer ideeen?

Gebruikersavatar
tweetietwee
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 17 sep 2002 15:29

Berichtdoor tweetietwee » 21 aug 2006 13:10

het gaafste bruiloftliedje was bij ons op de wijs van The Lion Sleeps Tonight - Helmut Lotti uit the Lion King. (google google)

wordt weer heel blij als ze dat liedje hoort :) :)

maar misschien is handig als je de wijs zelf kent, dat rijmt wat makkelijker.

tip: maak een simpele tekst , met een lekker ritme..

rafaell

Berichtdoor rafaell » 21 aug 2006 13:50

Gerdien B. schreef:
Aragorn schreef:
Gerdien B. schreef:
rafaell schreef:Het moeten ook wel personen zijn om een stukje over te doen, over Gerdien en Opti kun je bijvoorbeeld wel een leuk stukje maken 8)


:lol:

ik denk dat wij er heeeeeeel vroeg van tussen gaan die dag :mrgreen:

Ach, wat maakt het uit? Degenen die jullie rollen in het stukje vervullen kunnen dan de rest van de dag wel als bruidspaar doorgaan. 8)


goed plan Aragorn! :mrgreen:

kunnen wij ondertussen op huwelijksreis 8)


*Gaat naarstig op zoek naar een blonde schoonheid om de rol van Gerdien te vervullen, zelf speel ik dan wel Optimatus*

Welja, dan komen wij een dagje later wel aan op de bestemming van jullie huwelijksreis :)

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor Funlover » 21 aug 2006 13:50

tweetietwee schreef:het gaafste bruiloftliedje was bij ons op de wijs van The Lion Sleeps Tonight - Helmut Lotti uit the Lion King. (google google)


Dat lied is idd vrij bekend, maar ik vind hem ook super afgezaagd aan het worden. Bij ons op werkweek werd hij gebruikt bij 6 van de 10 presentaties....!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Gebruikersavatar
tweetietwee
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 17 sep 2002 15:29

Berichtdoor tweetietwee » 21 aug 2006 13:59

Funlover schreef:
tweetietwee schreef:het gaafste bruiloftliedje was bij ons op de wijs van The Lion Sleeps Tonight - Helmut Lotti uit the Lion King. (google google)


Dat lied is idd vrij bekend, maar ik vind hem ook super afgezaagd aan het worden. Bij ons op werkweek werd hij gebruikt bij 6 van de 10 presentaties....!


maar bij ons was het een speciale canon-versie... en hele speciale ritme apparatuur....

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 21 aug 2006 14:02

T. Lindeman schreef:Bij de bruiloft van mijn broer hadden wij geen zin een toneelstuk. Toen hebben we een korte film +/- 20 min. opgenomen waarin we de bruiloft op een bizarre manier naspeelden.

Ik speelde de bruidegom en mijn zusje de bruid, mijn ene broer was een zwaar gestoorde fotograaf en mijn andere broer was een chaffeur die maffia trekjes had. en mijn zwager was een halvegare ambtenaar van de burgelijke stand. Als figuranten haalden we mensen van de straat, op een gegeven moment stond heel het bordes van het stadhuis in Dordrecht vol met wildvreemde mensen die we nodig hadden voor een foto.

Dit was echt een groot succes! Maanden na die bruiloft werd ik nog door mensen erover aangesproken. Maar er gaat heel veel tijd inzitten, en je hebt iemand nodig die film kan bewerken. Maar het is wel orgineel.


Supergaaf zoiets ja! Maar de tijd is onze vijand...!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten