Help! We moeten een stukje maken!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Berichten: 611
Lid geworden op: 26 feb 2004 20:29
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 22 aug 2006 10:39

:wink:

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 22 aug 2006 10:40

Wij hebben voor mijn zwager en mijn vrouw een film gemaakt. met allemaal waar gebeurde stukjes (oke soms wat aangedikt), maar het resultaat was erg lachwekkend. duurde niet te lang en het sloeg aan.

Wij hadden op onze eigen bruiloft niet bepaald zin in veel stukjes en zeker niet voor alle gasten die de helft weer niet snapt omdat die dingen dan gebeurt zijn voor zij ook maar het bruidspaar kenden.
Wij hebben dan ook na het diner met de daggasten daarvoor een ruimte ingelast zodat de daggasten wel een mogelijkheid had om een stukje te doen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 aug 2006 11:10

Optimatus schreef:*schrapt rustig verder*


Het wordt nog rustig die dag 8)



@ rosalie... het is voor ons veelste moeilijk om jou tips aan handen tegeven omdat wij totaal niets weten over het bruidspaar. Het enige wat wij kunnen is je handreikingen doen om op te letten. Volgens mij zijn die onderhand wel gegeven
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
spacy
Kapitein
Kapitein
Berichten: 823
Lid geworden op: 19 jan 2005 18:23
Locatie: Assen
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 22 aug 2006 11:13

gedaan bij me zusje:

in poppekast vorm nagespeeld hoe ze samen op zoek gingen naar hun eerste auto :P


bij vrienden gezien, gedaan door een van de gezinnen:

in gregoriaanse stijl, (monniken gewaden, kaarsen, monotoom) met 5 tegelijkertijd, de levensgeschiedenis m.b.v. tale kanaäns ten gehore brengen.


bij familie gezien, gedaan door hun vrienden:

-rad van fortuin, bind de bruidegom op een groot gemaakt rad van fortuin, en bij elke fout beantwoorde vraag door de bruid, een rondje van de zaak!

-schoenenquiz, laat ze de schoenen uitrekken, en beide een exemplaar van hem en een van haar.
het juist exemplaar moeten ze omhoogsteken (met de ruggen tegen elkaar natuurlijk) waneer ze antwoord moeten geven of hij of zij betrokken was bij een zojuist verteld stukje levensgeschiedenis, of bij wie heeft er nu de broek aan in huis vragen...
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 aug 2006 11:38

spacy schreef:bij vrienden gezien, gedaan door een van de gezinnen:

in gregoriaanse stijl, (monniken gewaden, kaarsen, monotoom) met 5 tegelijkertijd, de levensgeschiedenis m.b.v. tale kanaäns ten gehore brengen.


*zucht*

Breng ze nou niet op dit soort waanideeën... Rafaell is al tot olieakoliet benoemd, dit moet niet gekker worden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Jeronimuz
Luitenant
Luitenant
Berichten: 611
Lid geworden op: 26 feb 2004 20:29
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Berichtdoor Jeronimuz » 22 aug 2006 11:50

spacy schreef:gedaan bij me zusje:

blabla

bij vrienden gezien, gedaan door een van de gezinnen:

blablabla

bij familie gezien, gedaan door hun vrienden:

blablabla


Met alle respect voor je familie, vrienden, kennisen en andere bruiloftsgangers, Dit soort spelletjes krijg ik spontaan kiespijn van. Op mijn bruiloft (D.V. ;)) hoop ik niet een behandeling te krijgen alsof ik een braderie ben!

Menschen, weescht origineel! Zorg dat het niet alleen voor het bruidspaar leuk is, maar ook voor de gasten. Houdt het kort, bondig en geestig :)

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 aug 2006 11:55

Ik sluit me helemaal bij jou aan Jeronimuz.
Die stukjes die Spacy aandraagt zou ik ook niet snel doen bij anderen of op onze bruiloft willen.
Vind het ook belangrijk dat het geen loze stukjes qua inhoud word. bijv. een stukje van Andre van Duin nadoen ofzo.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Berichtdoor Katlheen » 22 aug 2006 12:14

Zucht....misschien een ideetje om het gewoon gezellig te maken op het partijtje, zonder alle rompslomp, stress en aan het SBS6 niveau aangrenzende "stukjes" te doen....? 8)
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
tweetietwee
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 17 sep 2002 15:29

Berichtdoor tweetietwee » 22 aug 2006 12:17

inderdaad de titel van de topic doet vermoeden: een stukje om een stukje....

doe dan gewoon niks als je niks te melden hebt.

ik heb wel dierbare familieleden waarbij ik graag een keer stil zou willen staan bij wat we allemaal samen meegemaakt hebben en hoe prachtige mensen ze zijn. Ik vind dan de bruiloft een goed moment om even kort je waardering voor die persoon op een originele manier uit te spreken....

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 22 aug 2006 12:20

Tsja, het is wel een beetje waar, vaak is het een stukje omdat het nu eenmaal hoort.

Misschien is het wel leuk om gewoon een mooi album te maken met lieve teksten, mooie gedichtjes, oude foto's, grappige uitspraken van het bruidspaar, etc. te maken. Niet een brallerige feestgids, maar echt een mooi aandenken. Maken we een mooi gedicht over dat we ze iets waardevols willen aanbieden, dat lezen we voor en dan geven het album...

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Berichtdoor Katlheen » 22 aug 2006 12:22

Tsja, het is wel een beetje waar, vaak is het een stukje omdat het nu eenmaal hoort.


En hoezo hoort dat dan?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 22 aug 2006 12:23

Katlheen schreef:
Tsja, het is wel een beetje waar, vaak is het een stukje omdat het nu eenmaal hoort.


En hoezo hoort dat dan?


In sommige kringen hoort het er gewoon bij op een bruiloft. Maar waarom? Dat is de vraag je je dan stelt.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8213
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 aug 2006 12:25

Al zou het 'horen', dan hoef je dat nog niet perse op je eigen bruiloft ook zo te willen/doen!
Een foto-album/plakboek is inderdaad erg leuk, vooral als je nog geen eigen fotoboek had, maar alle foto's uit je kindertijd in 1 album zitten waar je later als kinderen onderling over moet gaan vechten.

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 22 aug 2006 12:26

Lalage schreef:Al zou het 'horen', dan hoef je dat nog niet perse op je eigen bruiloft ook zo te willen/doen!
Een foto-album/plakboek is inderdaad erg leuk, vooral als je nog geen eigen fotoboek had, maar alle foto's uit je kindertijd in 1 album zitten waar je later als kinderen onderling over moet gaan vechten.


Nou, dat vind ik dus ook! Je eigen trouwdag moet je zo regelen/indelen zoals je dat zelf wilt! Je doet het toch nooit voor iedereen goed, dus dan moet je gewoon zorgen dat je het zelf naar je zin hebt!

Precies... ;)

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 22 aug 2006 13:38

Wij hadden een candle light achtig iets gedaan bij mijn broer en schoonzus. Verhalen en gedichten die gingen over hun. Mijn schoonzus is echt zo'n romantisch tiepje. Broer is trucker dus een lied gemaakt op de wijs van: met de vlam in de pijp. Alle lichten uit en 100 waxine lichtjes aan. Het sloeg echt aan. Heel de zaal kwam naar voren en zat heel dichtbij ons. Het duurde echt niet mega lang en wij doen de stukjes altijd als er mensen zijn die echt interesse in het bruidspaar hebben en niet als al die collega's/kenissen er zijn die komen voor hun fatsoen
ja, dat is mijn mening dan he.....


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten