Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Johanne
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1126
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:41
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 05 jan 2008 23:46

Woeii.. al 4 dagen gezond bezig..

Gheheh.. ik moet t hier af en toe ff posten hoor.. da's een soort van stok achter de deur om t nog een tijdje vol te houden (hoop ik).. :p

Iedereen succes ermee! =)
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"


-Narnia-

*|Scatie
Luitenant
Luitenant
Berichten: 742
Lid geworden op: 11 okt 2007 20:41
Locatie: Drenthe

Berichtdoor *|Scatie » 06 jan 2008 14:50

*Annette* schreef:
*|Scatie schreef:Annette wat weeg je dan? Volgens mij beweeg jij best wel veel.

Magoed hopelijk komt volgende het nieuwe hondje en m'n voornemen is dan ook om samen met de hond te gaan lopen.


Leuk een hondje! Wat voor 1 krijg je? Heb ik ook wel eens aan zitten denken, heb je gelijk een stok achter de deur om er even uit te gaan.
Ik denk dat je er zomers gewoon wat makkelijker opuit gaat.

In elk geval heel veel succes!

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Berichtdoor *Annette* » 08 jan 2008 12:11

Owja zwem ook nog :wink:, hoop er volgende week weer mee te beginnen. De laatste weken is dr ff niks van gekomen. Doe het samen met me moeder, meestal is het zo'n beetje 2 a 3 keer in de maand.

Krijgen een Labrador, die hebben best veel beweging nodig. Dusja beiden voor ons goed :wink:.

Ging vanmorgen ff op de weegschaal staan, had kleding aan en ff plak ontbijtkoek en een glas water gehad. Woog 68, duzz.... had verwacht dat ik nu na de feestdagen wel dik aan de 70 zat. N meevaller dus :wink:. Was dan toch al wel wat afgevallen, pas gaf die nog 69.5 aan :shock:.

Was gister ff op de site van Sonja Bakker. Kwam ik zo'n BMI meter tegen, dus dacht zal ff voor de grap doen. Als ik 65 weeg, ben ik al te licht. Heb hier gewoon schijt aan. Net zoals vele n SAS dag hebben, ik voel me zo niet prettig, dus 't moet dr af :P.

Wens iedereen heel veel succes deze week!!
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor Funlover » 08 jan 2008 19:19

*Annette* schreef:Was gister ff op de site van Sonja Bakker. Kwam ik zo'n BMI meter tegen, dus dacht zal ff voor de grap doen. Als ik 65 weeg, ben ik al te licht. Heb hier gewoon schijt aan. Net zoals vele n SAS dag hebben, ik voel me zo niet prettig, dus 't moet dr af :P.


Haha Sonja zegt al heel snel da tje te licht bent...
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Berichtdoor christien » 08 jan 2008 19:40

Hoi iedereen
Hier ook vol goede voornemens,
vanaf 2 januari gestopt met chocolade eten,
en minder te snoepen. Was namelijk lichtelijk :roll: verslaafd aan chocolade. En tot nu toe al ja 6 dagen vol gehouden.
Valt me wel tegen, in heel veel dingen zit chocolade,
maar we blijven volhouden, en ben al bijna
een kilo afgevallen begin is er :lol:
Succes iedereen

Gebruikersavatar
Johanne
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1126
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:41
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 08 jan 2008 19:56

En als ik vanavond ook volhoud, gaat t al een week goed.. =)
T nadeel is dat k vandaag al de hele dag trek heb in alles wat ook maar enigszins eetbaar is.. is me vandaag goed gelukt er niet aan toe te geven, maar als dat gevoel nog een paar dagen blijft, vrees k voor t ergste..

Hmm.. en ik keek in de spiegel en ik voelde me dik.. Terwijl k toch wel t gevoel heb dat k al weer iets ben afgevallen gelukkig.. Over 3 weken ga k me weer wegen, dus minstens tot dan moet k t wel volhouden enzo.. K durf niet eerder, bang dat k toch per ongeluk nog zwaarder ben dan k was ofzo.. en ja.. ik klink vaag.. :p

Goed mijn blaetverhaal voor vandaag...
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"




-Narnia-

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Berichtdoor *Annette* » 09 jan 2008 16:41

M'n collega ging vanmiddag kibbeling halen voor de cliënten en het personeel. Vond het wel knap van mezelf dat ik nee zei tegen toch wel n lekkere vis :wink:. En vanmorgen tijdens de koffie zaten hun aan een lekkere plak cake en ik aan me appel :wink:.

Had vanmorge niet extreme honger, als ontbijt beker yoghurt gehad, glas thee en n glas water. Uurtje later op me werk n appel. En tegen 11 uur weer n appel met een glas thee. En het was prima vol te houden, heb wel ff n erg honger gevoel gehad, maar was bezig met cliënt, dus dacht op de been blijven :P. En tis goed gekomen! Alleen vanmiddag wel brood gegeten i.p.v. 2 creackers.
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 10 jan 2008 16:32

Vanaf afgelopen dinsdagavond tot nu, 2 kilo afgevallen. Niet zo vreemd als je griep hebt en alleen nog maar water kotst 8)

Overigens heb ik vandaag zowaar twee beschuiten en een evergreen binnen gehouden.

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 11 jan 2008 10:27

Smurffie schreef:Vanaf afgelopen dinsdagavond tot nu, 2 kilo afgevallen. Niet zo vreemd als je griep hebt en alleen nog maar water kotst 8)

Overigens heb ik vandaag zowaar twee beschuiten en een evergreen binnen gehouden.

Irritante manier om af te vallen hè :( Beterschap!!

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 11 jan 2008 10:45

Dank je! :)

Het gaat weer een beetje beter dan gisteren :wink: Ik heb een dubbele eierkoek met boter op, omdat ik niet wist of ik misselijk was van de honger of van het ziek zijn. Ik hield het weer binnen, dus ik had honger :P

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 11 jan 2008 11:04

Smurffie schreef:Dank je! :)

Het gaat weer een beetje beter dan gisteren :wink: Ik heb een dubbele eierkoek met boter op, omdat ik niet wist of ik misselijk was van de honger of van het ziek zijn. Ik hield het weer binnen, dus ik had honger :P

Whahaha nee zeg dat is ook een manier ;)

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Berichtdoor Jannoek » 11 jan 2008 15:54

vanaf maandag 1.7 kilo afgevallen!

Hoop dat het me echt gaat lukken nu, het gegeven dat ik pcos heb maakt het er in m'n hoofd allemaal niet makkelijker op met lijnen..

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Berichtdoor bloempie » 13 jan 2008 14:56

Mijn goede voornemen van dit jaar is om weer op mijn oude gewicht van voor de zwangerschap te komen en graag voor de zomer.
Dat houdt in dat er ongeveer 10 kilo af moet.
Ik ben niet van plan om te gaan sonjabakkeren ofzo.
Veel water drinken, minder (vette) tussendoortjes, meer bewegen en voldoende slapen lijken me wel effectief.

Ik heb trouwens een stuk gelezen in het AD over overgewicht.
Er stond in dat je per jaar 20 kilo suiker mag binnenkrijgen, maar dat nederlanders gemiddeld op zo'n 80 kilo suiker per jaar zitten.
Suiker zorgt voor insuline in je bloed en insuline zorgt ervoor de je lichaam niet meer bij je vetreserves kan. Het vet wat je binnenkrijgt gaat er dus wel in, maar kan er niet meer uit. Je blijf evengoed honger houden, omdat je lichaam niet bij de opgeslagen vetten kan.
Door te zorgen dat je minder suiker binnenkrijgt en dus minder insuline, kan je lichaam weer bij alle opgeslagen vetten en zul je dus weer afvallen.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Joortje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 67
Lid geworden op: 25 okt 2007 10:34
Contacteer:

Berichtdoor Joortje » 14 jan 2008 15:03

Wij zijn vandaag met de hele fam. weer begonnen met Sonja, vorig jaar ook gedaan in januari, ondertussen bijna heel de fam. weer een paar kilootjes erbij :) We gaan er weer voor!
Neem mijn leven, laat het HEER,
Toegewijd zijn aan UW eer...
Maak mijn uren en mijn tijd,
Tot UW lof en dienst bereid!

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor Funlover » 14 jan 2008 17:00

Sterkte allemaal.
Het kan een enorm moeilijke opgave zijn....!! Maar blijf volhouden!

Ik ben door stress, spanningen, alles nieuw: Stage, en woonplek afgevallen. Het was alleen niet de bedoeling....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 40 gasten