Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 03 jan 2008 14:11

Ik ben niet aangekomen in december, maar wil er sowieso gewoon nog 5 kilo af.

Gebruikersavatar
Johanne
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1126
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:41
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 03 jan 2008 14:25

*jeeej* de eerste anderhalve dag gezond eten is me gelukt.. het begin is er..
Nu weer zien vol te houden..
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"


-Narnia-

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 03 jan 2008 14:34

JojoJammie meld zich 8)

Van den zomer was ik 7 (!) kilo kwijt. Nu zitten er weer 2.7 kilo bij.. Dus die moeten er weer even af. :)

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 03 jan 2008 20:00

Ik zit bijna aan de 60 kilo en mijn achterste begint aanzienlijk kuren te krijgen. Er gaat 4 kilo vanaf en wat de massa daarvan vind kan me geen reet schelen.

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Berichtdoor *Annette* » 03 jan 2008 20:27

rosalie83 schreef:
Dreamster schreef:Nja, wil 65 wegen, vind ik netjes, dus nog zo'n 6 kilo te gaan!

Dan zit ik in hetzelfde schuitje als jij ;)

Hier nog zo'n 1 :wink:. Wil er eigenlijks 10 kg afhebben, maar weet nu al dat me dat niet gaat lukken. Maar met 5 kg ben ik eerst al blij.

Van de zomer ging het ook goed, gebruikte toen de richtlijnen van Sonja Bakker als ontbijt, lunch en tussendoortjes en dat ging prima. Het avondeten at ik gewoon wat er voor die dag op tafel stond. Kon het al snel merken aan veel dingen, en hoorde het ook van andere. Voelde me er toen ook veel prettiger bij, voel me nu erg opgepropt en dik. En pas kreeg ik te horen, dat ik wat dikker was geworden in me gezicht, grrr :x (of ik dat zelf niet wist, dikke bolle toet :P) Dus ga het gewoon weer proberen om dat allemaal eraf te krijgen, en dan zo houden.

Zit er alleen een beetje mee, wat Sonja Bakker schrijft kan ik heel goed op leven als ik thuis ben, had bijna nooit een honger gevoel. Maargoed als ik werken moet gaat me dat echt niet lukken. Het werk is erg intensief, als ik nu 's morgens om half 7/7uur ontbijt, drink ik om 8 uur thee, en om half 10/10 uur eet ik vaak ff snel n boterham, pak dan meestal de pasta pot :oops:, stom natuurlijk! Soms ff wat fris en dan om 11 uur weer thee met 2 boterhammen en dan om 1 uur weer 3 boterhammen. En dan is het vaak alleen nog maar thee tot het avondeten toe. Thuis eet ik bijna geen brood, met moeite vaak :wink:. Magoed wat moet ik dan eten, als ik echt trek krijg, gevoel van flauwvallen krijg. Tips?? graag.....

Eerst maar ff weer n flesje kopen, zodat ik die steeds kan vullen met water. Van de zomer dronk ik ook altijd minimaal 1 flesje op de fiets leeg, magoed met dit koude weer gaat me dat niet lukken, misschien ook wel heb af en toe wel dorst. Het eerste wat ik vaak doe als ik thuis kom is wat drinken :mrgreen:.

Iedereen met de goede afvalvoornemens voor 2008 veel succes gewenst!!
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 jan 2008 20:51

als je werkt verbrand je dus ook meer... dus mag je ook meer eten!! toch... zo logisch redeneer ik altijd... :D

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 03 jan 2008 22:54

Als je intensief werk hebt wel :) Ik heb lang niet altijd intensief werk, en moet veel meer opletten als toen ik als verzorgende werkte in de weekenden.
Ik ben ook niet aangekomen in december. Aan de ene kant wil ik dolgraag 5 kilo eraf, maar het blijft jojo-en, en dat ben ik zat. Ik weeg helemaal niet teveel, maar toch ben ik niet tevreden. Volgens mij moet ik me eerst maar eens tevreden gaan voelen met mn lijf :) Dat helpt vast ;)

Opletten blijf ik zeker wel doen. Koek en snoep komt er niet in in ons huis voor onszelf. Maar op mn werk, zoals nachtdiensten, de oude kaas is dan zo op daar. Heerlijk!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Liesien
Luitenant
Luitenant
Berichten: 600
Lid geworden op: 17 sep 2004 20:03
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 03 jan 2008 23:23

Smurffie schreef:Ik zit bijna aan de 60 kilo en mijn achterste begint aanzienlijk kuren te krijgen. Er gaat 4 kilo vanaf en wat de massa daarvan vind kan me geen reet schelen.

:mrgreen: Grijnsch. 'kan me geen reet schelen'. Leuk verband zo 8)

Wacht effe, dit is 't afslanktopic he.
Hm, ik val moeiteloos af laatste weken. Heb buik/darmproblemen, dus durf bijna niks meer te eten. Dat is dan snel -4 kilo :P
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 04 jan 2008 09:46

*Annette* schreef:Magoed wat moet ik dan eten, als ik echt trek krijg, gevoel van flauwvallen krijg. Tips?? graag.....

Sowieso lekker veel water drinken, wat je zelf ook al zei. Begin de dag met een groot glas water, dat scheelt al. En voor tussendoor: een appel (of ander fruit, maar geen banaan), een mueslireep (zonder suiker), een handje gezonde noten, etc! Ik heb gemerkt dat het ook gewoon een kwestie van wennen is. Dat je lichaam, je maag ook gewoon went aan veel eten. Toen ik vorig jaar mei begon met afvallen, had ik de eerste week zo honger dat ik dacht dat ik niet goed werd, maar ik heb doorgezet en na een week was dat gewoon weg! Maargoed, je moet jezelf natuurlijk niet gaan zitten uithongeren. Goed eten is juist de basis waarop je kunt afvallen. Goed ontbijten in elk geval!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant
Berichten: 742
Lid geworden op: 11 okt 2007 20:41
Locatie: Drenthe

Berichtdoor *|Scatie » 05 jan 2008 12:14

Ik ben sinds een paar week ook begonnen met Sonja Bakker en nu 3 kg kwijt. 65 kg lijkt mij een mooi gewicht als je tegen de 1,80m lang bent...
Dus ik heb nog wel even te gaan. Nog ruim 10 kg.
Toen ik een paar jaar geleden 63 kg woog zat ik te zeuren dat ik me te dik voelde. Als ik daar aan terug denk, denk ik belachelijk, ik was helemaal niet te dik. Woog ik dat nu nog maar...
Ik wil eigenlijk rond mei m'n kilootjes kwijt zijn, dus we gaan maar weer hard aan de slag zo na de feestdagen. Ik ben niet aangekomen, zelfs nog iets van 200 gram afgevallen. Haha ondanks lekker eten en wat snoepen.

Als ik s morgens moet werken en als het wat intensiever is neem ik bij het ontbijt altijd een extra schaaltje yoghurt met wat crusli ofzo.
tussendoortjes neem ik dan fruit of een keer een evergreen.
Ik vond de eerste 2 wk het vervelendst toen ik begon. Echt wat last van ontwenningsverschijnselen en hoofdpijn, en ik kon de trappen gewoon bijna niet opkomen. Maar je lichaam raakt er aan gewend en het gaat nu prima.

Annette wat weeg je dan? Volgens mij beweeg jij best wel veel.
Ik fiets eigenlijks nooit en beweeg niet echt extra. Maar als ik goed m'n best doe kan ik gemiddeld wel een kilo per week afvallen.

Nou iedereen succes!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant
Berichten: 742
Lid geworden op: 11 okt 2007 20:41
Locatie: Drenthe

Berichtdoor *|Scatie » 05 jan 2008 12:19

Nou ik vind maatje 34 wel te dun hoor... ik zal blij zijn als ik weer terug ben naar maatje 38. 36/38 vind ik prima, vond zelfs 40 nog acceptabel maar toen 't eenmaal 42 werd had ik wel zoiets van nu moet er wel wat aan gebeuren.
Lager dan 60 kg en hoger dan 70 kg wil ik gewoon niet meer komen, behalve als ik misschiens s zwanger word. Anders lijkt 't me niet erg gezond.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 05 jan 2008 16:29

Sonja Bakker op het werk volhouden is inderdaad niet ideaal, maar zeker wel te doen!
Ik heb in m'n bureau gewoon een pak rijstwafels, ontbijtkoek én opkikker liggen. Als je echt trek krijgt is vooral opkikker erg goed, want dan is de flauwigheid meteen weg, heerlijk.
Op die manier is het best nog vol te houden. Verder gewoon fruit meenemen van thuis. Alleen het variëren met de lunch vind ik wat lastiger.
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Berichtdoor Funlover » 05 jan 2008 20:09

Jo'tje schreef: Alleen het variëren met de lunch vind ik wat lastiger.


Koop kleine bakjes yoghurt zonder vet en suiker en eet die, of neem droge crackers mee in een zakje, een mes en een bakje slankie smeerkaas dan smeer je ze ter plekke en das dan ook weer eens iets anders. Of je neemt een keer een krentenbol.
Je bakt 's morgens een pistoletje af. En die neem je lekker mee met wat lekkers...!!
Volgens mij heb ik nu al 5 verschillende dingen.


Ik merk zelf hoe gevarieerd eten een must is om op gewicht te blijven...!!!!


Trouwens nog een enorm gezond ontbijt wat enorm vult, en je dus voorlopig geen trek hebt is dit:
Strooi een handje havermout (20 gram) met 1 eetlepel zonnebloempitten in een droge koekenpan, en bak dit op hoog vuur. Doe dit tot er een heerlijke geur ontstaat. Rasp een halve appel en een 1 eetlepel rozijnen in een kom. Neem de pan met havermout van het vuur en roer een halve eetlepel honing door de havermout met zonnebloempitten en doe dit bij de kom in. Schenk er een laagje melk of yoghurt overeen.
Ik heb dit een keer 's morgens om kwart voor negen gegeten. En ik zat om half 1 nog vol....!! Heb ondertussen wel een mandarijn gegeten om mijn spijsvertering op gang te houden...! maar dat is dus een ideaal ontbijt voor als je een keer vroeg op moet en je 's morgens gauw last van trek hebt.

Havermout is trouwens heel erg goed voor je...!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Berichtdoor *Annette* » 05 jan 2008 22:40

*|Scatie schreef:Annette wat weeg je dan? Volgens mij beweeg jij best wel veel.

Ik weet niet precies m'n gewicht op dit moment. Ligt rond de 70. Ik beweeg op dit moment niet echt super veel. Van de zomer fietse ik veel na me werk, nu fiets ik nog wel naar m'n werk maar werk nu (hoop) tijdelijk ff wat minder, waardoor ik dus ook minder fiets. Woon 20 km bij m'n werk vandaan, dus wel redelijk stukje dan om te fietsen. In de zomer liep ik ook best regelmatig, nu lokt het weer ook niet zo. Magoed hopelijk komt volgende het nieuwe hondje en m'n voornemen is dan ook om samen met de hond te gaan lopen.

Wil eigenlijks 60 kg wegen, maargoed op dat gewicht zat ik jaren geleden. Ben eerst al blij als ik op 65 zit, en dan gaan we weer verder :wink:.

Werk in de gehandicaptenzorg op een zware groep met veel zorg, kost mezelf dus veel energie en tis erg zwaar en intensief. Eet daar ook veel meer als thuis. Heb zo 2 boterhammen naar binnen, terwijl ik er thuis moeite mee heb. Magoed ik ga beginnen met veel water drinken, dan maar weer vaker gebruik maken van toilet :P. En fruit meenemen voor op het moment als ik echt trek krijg, tuurlijk je lichaam moet er ook aan wennen om minder te eten. Maar ga mezelf er niet om uithongeren, lig ik daar nog eens op de grond :wink:. En denk dat me collega's er niet zo blij mee zullen zijn :roll:.

Heb deze week al n beetje opgelet wat ik at, en maandag ga ik het Sonja Bakker boek erbij pakken :wink:.

Veel succes allemaal komende week!!
Laatst gewijzigd door *Annette* op 07 jan 2008 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 05 jan 2008 23:18

* Gaat maandag weer beginnen met Sonja :-)

Ansje.....We kúnnen het!!!! :):)
Afbeelding


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten

cron