Misschien herken je het volgende: (Een voorbeeld)
Ik heb leuk contact met iemand via msn, ongeveer al een jaar af en toe bellen we is een uurtje met elkaar, en dat klikt meestal wel het is gewoon gezellig leuk contact. Maar dan toch hebben we besloten om elkaar toch wat meer en beter te leren kennen. De andere partij wil ook wel eens het gezicht achter die msn naam en die stem zien.
Zodra de beslissing er is dat we samen weggaan, en die dag komt dichterbij word ik banger en banger en banger. Ik denk dat ik fouten maak, en een blunder maak een glas laat vallen, raar op m'nstoel gaat zitten, kortom; Over de diepste dingen denk ik na. Dan uiteindelijk verzin ik een smoes om niet te gaan. Want ik ben bang dat ik fouten maak.
-------------------------------------------------------------------------------------
Maar er is nog iets, los van dat. Ik hebt een afkeer van lichamelijk contact. Ik heb er eerlijk gezegd een hekel aan, alhoewel ik er wel degelijk naar verlang. Als ik er aan denk een relatie te hebben, en dat er dan uiteraard als het goed zit lichamelijk contact in voorkomt, dan kap ik af op een relatie. Misschien komt het wel door mijn verleden, dat ik er een afkeer van heb. Een verleden waar nogal wat grote fouten inzitten. Die ik soms nog niet echt kan accepteren, vooral niet in het kader van: "Een meisje zoent met mij" Maar wat kan de voornaamste reden van een afkeer van lichamelijk contact hebben. Ik zie mijzelf nog niet zoenen met iemand o.i.d. en niet omdat ik niet durf, maar omdat ik er een afkeer van heb.
Wie weet een oplossing, of heeft er wat tips??
Alvast bedankt