Bang voor initimiteit

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bertus87
Mineur
Mineur

Bang voor initimiteit

Berichtdoor Bertus87 » 06 aug 2006 13:23

Misschien herken je het volgende: (Een voorbeeld)

Ik heb leuk contact met iemand via msn, ongeveer al een jaar af en toe bellen we is een uurtje met elkaar, en dat klikt meestal wel het is gewoon gezellig leuk contact. Maar dan toch hebben we besloten om elkaar toch wat meer en beter te leren kennen. De andere partij wil ook wel eens het gezicht achter die msn naam en die stem zien.

Zodra de beslissing er is dat we samen weggaan, en die dag komt dichterbij word ik banger en banger en banger. Ik denk dat ik fouten maak, en een blunder maak een glas laat vallen, raar op m'nstoel gaat zitten, kortom; Over de diepste dingen denk ik na. Dan uiteindelijk verzin ik een smoes om niet te gaan. Want ik ben bang dat ik fouten maak.

-------------------------------------------------------------------------------------

Maar er is nog iets, los van dat. Ik hebt een afkeer van lichamelijk contact. Ik heb er eerlijk gezegd een hekel aan, alhoewel ik er wel degelijk naar verlang. Als ik er aan denk een relatie te hebben, en dat er dan uiteraard als het goed zit lichamelijk contact in voorkomt, dan kap ik af op een relatie. Misschien komt het wel door mijn verleden, dat ik er een afkeer van heb. Een verleden waar nogal wat grote fouten inzitten. Die ik soms nog niet echt kan accepteren, vooral niet in het kader van: "Een meisje zoent met mij" Maar wat kan de voornaamste reden van een afkeer van lichamelijk contact hebben. Ik zie mijzelf nog niet zoenen met iemand o.i.d. en niet omdat ik niet durf, maar omdat ik er een afkeer van heb.

Wie weet een oplossing, of heeft er wat tips??

Alvast bedankt
" O, Lord we need forgiveness, we've wandered far away "

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 aug 2006 13:26

Misschien voel je meer voor jongens dan voor meisjes?

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 06 aug 2006 13:27

Ik kan je met zekerheid zeggen dat, dat zeker niet het geval is.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 aug 2006 13:29

't was zomaar een vraag in het wilde weg :wink:

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 06 aug 2006 13:31

Ik heb vorig jaar een relatie gehad, maar dat is dus met dezelfde reden uitgegaan. Bang voor intimiteit

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 06 aug 2006 13:35

Als ik jou was zou ik gewoon een keer afspreken, reken er maar op dat die ander net zo zenuwachtig is als jij :) en bang is om een blunder te begaan. Mocht je dan blunderen, gewoon lekker mee gaan lachen.

Bertus veel sterkte, heb je er eens over gedacht om een keer met iemand te gaan praten? Hoeft niet eens proffesioneel te zijn, maar denk ook eens aan een dominee of een wijk/jeugd ouderling, zij zijn daarvoor aangesteld
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 06 aug 2006 13:46

Ja wel is aan gedacht, maar ik ben er nog niet toe gekomen. Ik hoop dat als ik na de vakantie begin met full-time werken, ik een wat stabieler leven krijg, dan de afgelopen 7 maanden thuis zitten. Misschien dat het dan nog beter gaat dan eerst.

Maar het gevoel. Ik wil geen relatie en toch ook weer wel, dat is zo intens tegenstrijdig, daar kom ik soms echt niet uit. En misschien als ik echt verliefd word, en de ander ook, dat ik naar een therapeut, en misschien wel een relatietherapeut, maar nu nog niet. Eerst werk hebben, dan sta ik al veel stabieler denk ik.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 06 aug 2006 14:12

gewoon door de zure appel heenbijten. Ik heb precies hetzelfde.

Je bent geketend aan je eigen perfectionisme wat je ook hebt gestimuleerd met je "online leven" (minder intimiteit dus).

Gewoon doen, je bent zenuwachtig, maar gewoon doen en jezelf zijn. Niet bang zijn om fouten te maken, je ontkomt er toch niet aan ;)

Zodra je jezelf gaat voorliegen gaat het gegarandeerd een keer mis. Beter direct maar al dan niet waarheidsgetrouw visitiekaartje afgeven dan je anders voordoen dan je bent ;)

maar ja, veel succes in elk geval! maak er een leuke ontmoeting van :)

btw er bestaat ook nog zoiets als foto's en webcam, dan weet je ook wie er achter de naam verscholen zit, maar dat heb je allemaal al wel gedaan denk ik? :)
what the soul hides, blood tells

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 aug 2006 17:09

wat het lichamelijk contact betreft, je geeft al aan dat het met een eerdere relatie te maken heeft. Ik denk dat als je een relatie krijgt, je een vertrouwensband opbouwt... en als je echt van die persoon houdt dat lichamelijk contact ook wel aantrekkelijker gaat worden. Als je nu een relatie krijgt is dat een heel andere relatie dan je vorige... onthoud dat...

Probeer dingen te relativeren... het feit dat het om een mogelijke relatie gaat maakt je allicht zenuwachtiger dan nodig is... bekijk het wat luchtiger. Zo onsociaal of onhandig ben je toch niet? :)

Oh en ehm... heeft je visie op lichamelijk contact ook niet sterk te maken met die zenuwen?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 06 aug 2006 18:52

Marnix schreef: Zo onsociaal of onhandig ben je toch niet? :)

Ghe, je kent me helemaal niet ;) onsociaal niet echt, maar onhandig wel

Marnix schreef:Oh en ehm... heeft je visie op lichamelijk contact ook niet sterk te maken met die zenuwen?

Nee, want ik heb het sinds mijn verleden fouten pas last van, het heeft te maken met zelfacceptatie.

André

Berichtdoor André » 06 aug 2006 19:10

Wel eens iets over bindingsangst gelezen?

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 06 aug 2006 20:36

Ik herken jouw verhaal volkomen. Zeker sinds ik een nep-relatie met een jongen gehad heb, wil ik aan de ene kant een liefdevolle relatie, maar de intimiteiten mogen van mij wegblijven. Er is van mij ook een gewone vriendschap stuk gegaan doordat ik geen knuffels ed wilde geven.

Echt een oplossing heb ik niet. Ja, 1, een heel moeilijke waar je heel veel doorzettingsvermogen voor nodig hebt. Ga de confrontatie aan.

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 06 aug 2006 20:42

ja precies.. daar heb je veel doorzettingsvermogen voor nodig.

Maar even op die vriendschap, je wou geen knuffels geven dus ging het kapot.. dan was het ook geen echte vriend / viendin

Ik heb genoeg vrienden en vriendinnen die ik nog nooit knuffelig aangeraakt heb. De enige is mijn beste vriendin, maar ja uithuilen doe je meestal ook niet tegen een rij koniferen

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 06 aug 2006 20:57

Bertus87 schreef:ja precies.. daar heb je veel doorzettingsvermogen voor nodig.

Maar even op die vriendschap, je wou geen knuffels geven dus ging het kapot.. dan was het ook geen echte vriend / viendin

Ik heb genoeg vrienden en vriendinnen die ik nog nooit knuffelig aangeraakt heb. De enige is mijn beste vriendin, maar ja uithuilen doe je meestal ook niet tegen een rij koniferen
Ik huil nooit uit, het is bewezen dat huilen geen nut heeft als je niet getroost word, dus ik huil meestal maar niet :wink:

Mijn vriendin neemt het me ontzettend kwalijk dat ik niet knuffel. Uiteraard ging hij niet alleen daardoor kapot, het lag aan veel meer.

Zoenen vind ik vreselijk, ik vind het niet lekker, en voelde me schuldig.

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 06 aug 2006 21:05

Zoenen is zeker wel fijn. Ook al is het niet uit liefde, maar het gevoel dat je eraan over houd is zonder liefde rot jah.. vind ik dan..

Terug naar “Archief”