Smoesjes

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Smoesjes

Berichtdoor pol » 08 jul 2006 15:05

Hoe gaan wij als christen om met dingen die ons gevraagd worden maar waar we absoluut geen zin in hebben?
Verzinnen we dan maar een smoes (verkapt leugentje? of zeggen we gewoon de waarheid.

Bijv. We hebben binnenkort een feestje van mijn man zijn werk en ik vind zijn werkgever een waardeloze gemene kerel. Wat doe ik: schijnheilig gaan en maken wat er te maken valt en die vent feliciteren (is nog schijnheiliger want daar meen ik nou net niks van)
Gaan en die vent eens flink de waarheid zeggen wat ik van hem vind.
of
lekker thuisblijven

Zo zijn er 1001 dingen te verzinnen wat we eigenlijk moeten maar geen zin in hebben en toch maar doen

Ard35
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ard35 » 08 jul 2006 15:22

Soms moet je een afweging maken tussen wat sociaal wensbaar gedrag is en wat je daadwerkelijk vindt.
Uiteraard mag je als je op basis van feiten iemand oneerlijk vindt hem of haar de waarheid zeggen maar dan wel de Bijbelse weg bewandelen als het om dit soort zaken gaan. Dus persoonlijk op iemand afstappen.

Wat de rest betreft een smoes gebruiken is niet de meest handige weg dus ik zou dat ten sterkste afraden.
Since I met Him I can see

topkok

Berichtdoor topkok » 14 jul 2006 21:02

gewoon gaan. probeer die man ook is te accepteren zoals hij is. probeer altijd de eerste te zijn om mensen te accepteren;)

stroobeer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor stroobeer » 15 jul 2006 07:51

topkok schreef:gewoon gaan. probeer die man ook is te accepteren zoals hij is. probeer altijd de eerste te zijn om mensen te accepteren;)

ja inderdaad, als is dit wel moeilijk hé :D.
Ga niet alleen door het leven

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 15 jul 2006 09:16

maar ik kan niet schijnheilig doen :wink:

topkok

Berichtdoor topkok » 15 jul 2006 09:33

pol schreef:maar ik kan niet schijnheilig doen :wink:

moet je ook niet doen, accepteer hem gewoon zoals hij is, misschien wel super arrogant ofzo. wss gaat hij jouw dan ook accepteren zoals jij je gedraagd maybe ben je in zijn ogen wel gigantisch truttig weet ik veel!!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 jul 2006 11:22

Smoesjes! ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 15 jul 2006 11:48

smoesjes?????????
moet ik tegen iemand vriendelijk gaan doen terwijl ik er nix van meen.
Leugenachtige praktijken!

André

Berichtdoor André » 15 jul 2006 12:21

Meer een wat algemenere opmerking pol.
Meestal is het niet zo'n strak plan als een vrouw zich 'bemoeit' met het werk/de werkgever van haar man.
Wat je ook nog kunt proberen is je naaste lief te hebben als jezelf.....
Of je schrijft hem een brief met jouw bevindingen, heb je het iig van je afgeschreven.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 15 jul 2006 13:19

André schreef:Meer een wat algemenere opmerking pol.
Meestal is het niet zo'n strak plan als een vrouw zich 'bemoeit' met het werk/de werkgever van haar man.
Of je schrijft hem een brief met jouw bevindingen, heb je het iig van je afgeschreven.

Als die brief opgestuurd wordt, staat heel de alblasserwaard in vuur en vlam!

André

Berichtdoor André » 15 jul 2006 14:15

pol schreef:
André schreef:Meer een wat algemenere opmerking pol.

Als die brief opgestuurd wordt, staat heel de alblasserwaard in vuur en vlam!
Dan moet jem vooral wel opsturen, want dan is het wsl terecht.
Of zo'n persoon nu wel of niet een 'hoge' functie bekleed.
Btw, ligt Barendrecht ook in de alblasserwaard ? :shock: 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Re: Smoesjes

Berichtdoor Smurffie » 15 jul 2006 14:21

pol schreef:Hoe gaan wij als christen om met dingen die ons gevraagd worden maar waar we absoluut geen zin in hebben?
Verzinnen we dan maar een smoes (verkapt leugentje? of zeggen we gewoon de waarheid.

Bijv. We hebben binnenkort een feestje van mijn man zijn werk en ik vind zijn werkgever een waardeloze gemene kerel. Wat doe ik: schijnheilig gaan en maken wat er te maken valt en die vent feliciteren (is nog schijnheiliger want daar meen ik nou net niks van)
of
lekker thuisblijven

Zo zijn er 1001 dingen te verzinnen wat we eigenlijk moeten maar geen zin in hebben en toch maar doen

Heb je kinderen? Ik zou er voor zorgen dat je geen oppas hebt, dan kun je lekker thuisblijven 8)

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 15 jul 2006 15:35

Gewoon niet gaan, lekker asociaal doen :)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 15 jul 2006 17:31

Jort schreef:

Gewoon niet gaan, lekker asociaal doen :)

kzou best willen, lkkr daar de beest uithangen en hem flink de waarheid vertellen, alleen moet manlief het dan bezuren en dat wil ik nu ook weer niet

Jantjes

Re: Smoesjes

Berichtdoor Jantjes » 17 jul 2006 10:50

pol schreef:Hoe gaan wij als christen om met dingen die ons gevraagd worden maar waar we absoluut geen zin in hebben?

of
lekker thuisblijven

Eigelijk is het een strikt persoonlijke vraag.
Persoonlijk ben ik ook een aantalkeren met een bedrijfsfeest meegeweest.
Ik werd daar op dat feest diverse malen aangesproken door mijn geweten die zei , hier hoor je niet! De volgende keren ben ik dus niet meer meegegaan. De vraag waarom ik niet meer meeging met het bedrijfsfeest, was mijn antwoord dat mijn geweten of principe mijn veroordeelde op het betreffende feest en ik niet meer mee kon gaan.
De collega’s zeiden tegen mij, ja maar de andere college, die toch ook christen is, gaat toch ook mee. Mijn antwoord was dat hij waarschijnlijk niet door zijn geweten wordt aangesproken en ik wel. Het is een persoonlijke zaak en ik mag niet zondigen tegen God.
Tegenwoordig weten zei het van tevoren, Jantjes gaat niet meer mee met een bedrijfsfeest, en dat moeten wij respecteren.

Terug naar “Archief”