Nachtvoeding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Nachtvoeding

Berichtdoor pol » 27 jun 2006 19:13

Ik zie dat er meer moeders met babys zijn, dus gooi ik ook maar een vraag in de groep:

Klein Polletje van 4 maanden wil nog perse een fles tussen 3 en 6 uur 's nachts!!!! Nu moet ik dat afkicken en verzetten naar een uur of 7, want het gekke is dat ze 's nachts dan tussen 3 en 6 uur komt en dan niet meer voor half 11 's ochtends, dus ze kan best zonder!

Wie o wie heeft er ervaring mee??????

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 jun 2006 21:20

geen ervaring.. ik voed nog steeds snachts! :lol:

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 27 jun 2006 21:33

Tja, ik gaf nog wel BV ipv fles met de vier maanden maar een paar nachtjes heb ik hem laten huilen en het gemier was over.. Klinkt hard, maar is beter voor je nachtrust. Enige nadeel was wat lekkage rond de klok van 7 maar ook dat werd minder. Echt, een kwestie van wenning, die voeding midden in de nacht. Ik gaf de laatste voeding wel vrij laat overigens, zo rond 11 uur. Dat scheelt ook wel..

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 jun 2006 22:54

En beter voor de baby, je kan ze niet vroeg genoeg leren om 's ochtends te ontbijten, dat schijnt heel gezond te zijn :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 28 jun 2006 09:01

Marnix schreef:En beter voor de baby, je kan ze niet vroeg genoeg leren om 's ochtends te ontbijten, dat schijnt heel gezond te zijn :D

Jij drijft er de spot mee!!!!! Je mag gerust een paar keer een fles komen geven om 5 uur 's nachts, dan kunnen wij een keer heerlijk doormaffen.

Op het cb zeiden ze dat het na 4 maanden een kwestie van gewenning wordt en dat het steeds moeilijker wordt om dan af te kicken. sorry trijntje johanna....

We hebben ze vanacht vanaf half 4 laten piepen, ze sliep, kikte, sliep etc tot ik het om 5 uur zat was en een halve fles gaf. Om half 8 de rest.
Zo wil ik het om gaan bouwen, steeds minder snachts en meer om 7 uur half 8 maar of ze daar genoegen mee heeft.
Ach zo niet, dan roepen we Marnix uit als peetvader en dan mag ze best een weekje bij haar "oom" gaan logeren 8)

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 28 jun 2006 09:10

Is inderdaad vaak een gewenning. Wat ik ook merkte toen ik overstapte op de fles dat Boudin veel langer sliep. Ik denk gewoon dat ik toch op het laatst te weinig (voedzame) voeding had. Ik was toen ook alweer twee maanden zwanger, zal ook daaraan gelegen hebben denk ik. Maar hij was wel veel tevredener toen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 jun 2006 09:52

pol schreef:
Marnix schreef:En beter voor de baby, je kan ze niet vroeg genoeg leren om 's ochtends te ontbijten, dat schijnt heel gezond te zijn :D

Jij drijft er de spot mee!!!!! Je mag gerust een paar keer een fles komen geven om 5 uur 's nachts, dan kunnen wij een keer heerlijk doormaffen.

Op het cb zeiden ze dat het na 4 maanden een kwestie van gewenning wordt en dat het steeds moeilijker wordt om dan af te kicken. sorry trijntje johanna....

We hebben ze vanacht vanaf half 4 laten piepen, ze sliep, kikte, sliep etc tot ik het om 5 uur zat was en een halve fles gaf. Om half 8 de rest.
Zo wil ik het om gaan bouwen, steeds minder snachts en meer om 7 uur half 8 maar of ze daar genoegen mee heeft.
Ach zo niet, dan roepen we Marnix uit als peetvader en dan mag ze best een weekje bij haar "oom" gaan logeren 8)

Haha gezellig :D

Succes in ieder geval. Ik leef met je mee ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 jun 2006 10:42

pol schreef:

tja ik geef dan ook geen fles maar ik geef borstvoeding... en met borstvoeding is het goed om volledig op verzoek te voeden.. dat is wat ik dan ook al bijna 10 maand doe!!
Milan heeft zelf behoefte om snachts nog even drinken.. prima vind ik dat... is ook goed voor de productie!! en zolang hij daar nog behoefte aan heeft mag hij dat van mij doen... het zal vanzelf wel een keer stoppen.. dat merk ik nu ook al wel.. hij slaapt nu af en toe al van half 8 tot half 6! dus ja het begin is er .. en zo geleidelijk zal het wel helemaal stoppen...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 28 jun 2006 11:48

Maar als hij nachten maakt van half 8 tot half 6 dat zijn bij ons boerenachten!!!! Uitslapen!!!!!
Rianne krijgt de laatste avondvoeding om ong. half 11, kwart voor 11. Meestal probeer ik dat in bed te doen. Dan kan ik zelf ong. 11 uur/11.15 gaan slapen.
Maar als ze dan om half 5 komt, ben ik daarna klaarwakker! Met als gevolg dat je overdag zo duf bent als een kat, maar dan loopt er hier nog een peuter rond! Dus je bed in gaat ook niet echt makkelijk!
En daarom willen wij van die nachtvoeding af!

André

Berichtdoor André » 28 jun 2006 11:50

pol schreef:Maar als hij nachten maakt van half 8 tot half 6 dat zijn bij ons boerenachten!!!! Uitslapen!!!!!
Rianne krijgt de laatste avondvoeding om ong. half 11, kwart voor 11. Meestal probeer ik dat in bed te doen. Dan kan ik zelf ong. 11 uur/11.15 gaan slapen.
Maar als ze dan om half 5 komt, ben ik daarna klaarwakker! Met als gevolg dat je overdag zo duf bent als een kat, maar dan loopt er hier nog een peuter rond! Dus je bed in gaat ook niet echt makkelijk!
De raad van Corine opvolgen is de enige die werkt. :)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 jun 2006 12:54

pol schreef:Maar als hij nachten maakt van half 8 tot half 6 dat zijn bij ons boerenachten!!!! Uitslapen!!!!!

hij drinkt dan wat en slaapt verder tot 8 uur! dan vind ik dan prima! dan eheft hij 12,5 uur geslapen met een onderbreking van 5 minuten!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 28 jun 2006 19:59

Mijn dametje van bijna 5 maanden komt de ene keer wel 's nachts en de andere keer niet. Ik geef haar maar gewoon. Kijk maar niet op de klok hoe laat of vroeg het is. Ze ligt bij ons op de kamer en laat zich duidelijk hoorbaar horen als ze eten wil. Anders maakt ze misschien haar broers wakker, papa slaapt overal doorheen. De anderen kwamen ook altijd 's nachts, ongeveer totdat ik stopte met de BV en ze op hun eigen kamer gingen slapen. Het zal wel met een en ander te maken hebben. Als ze vlakbij liggen en je maar een stap hoeft te doen om ze te pakken ben je eerder geneigd om ze te voeden.

Ook ga ik er vaak gewoon om uur of half 6 uit als ze vroeg in de ochtend komt. Heb ik tenminste wat aan mijn dag!

En je kunt toch ook eerder naar bed gaan Pol? Dat doe ik ook wel als ik heel moe ben. Als mijn man bijna naar bed gaat verschoont hij de kleine meid, legt haar bij mij neer voor een voeding, gaat zich douchen en legt haar daarna terug in haar bed. Zo heb ik al mooi een paar uur geslapen en word ik ook niet heel wakker van haar voeden! Misschien een idee voor jouw?

Succes verder!

En kan iemand mij misschien eens vertellen hoe ik mijn dochter aan de fles kan krijgen? Ze vertikt het om uit welke speen dan ook te drinken! En ik wil ook wel weer eens een avondje weg kunnen zonder haar mee te nemen!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 28 jun 2006 20:57

*Annet* schreef:En kan iemand mij misschien eens vertellen hoe ik mijn dochter aan de fles kan krijgen? Ze vertikt het om uit welke speen dan ook te drinken! En ik wil ook wel weer eens een avondje weg kunnen zonder haar mee te nemen!

Onze jongste wou ook geen fles, hij moest zich maar aan mij aanpassen. Dus was ik laat thuis hij laat de voeding. Soms was het ook een goed excuus om ergens vroeg weg te kunnen. Ik moet de jongste nog voeden.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 28 jun 2006 21:10

Memmem schreef:Onze jongste wou ook geen fles, hij moest zich maar aan mij aanpassen. Dus was ik laat thuis hij laat de voeding. Soms was het ook een goed excuus om ergens vroeg weg te kunnen. Ik moet de jongste nog voeden.

en dan de vader of een oppassende buurvrouw met een schreeuwend kind laten zitten???
ja, dat is mijn mening dan he.....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 jun 2006 21:14

ik heb het milan nooit kunnen aanleren! hij heeft altijd geweigerd uit een fles te drinken!

Terug naar “Archief”