Foto-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: Foto-topic

Berichtdoor mohamed » 17 jul 2010 14:51

Ik ben geen fotograaf en heb eveneens geen dure camera, maar ben benieuwd wat jullie van mijn kiekjes vinden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Foto-topic

Berichtdoor jaccootje85 » 17 jul 2010 16:40

@ mohamed: Die laatste vind k helemaal geweldig! =D> Dat vind k echt een mooie foto! Volgens mij zijn ze ergens in Spanje ofzo gemaakt?
Szent az Úr

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Foto-topic

Berichtdoor JeeWee » 17 jul 2010 17:30

Ik vind met name de tweede erg goed en dan vooral omdat je daarvoor het water in bent gegaan en het strand van een andere kant pakt.

Erg goed.
Fotograferen is kijken!
En niet een dure camera!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Re: Foto-topic

Berichtdoor Napoleon » 17 jul 2010 18:27

De tweede is de beste, m.i.

De eerste zegt me niets, het "waarom" van deze foto is me niet duidelijk. het is voor mij de minste van de serie.

De tweede vind ik leuk, het strand van een andere kant bekeken, goede beeldverhouding (lekker veel water), het spel van het licht in het water, en net de drie mensen op het strand die voorkomen dat het te statisch wordt.

De derde is ook wel leuk, maar voegt niet zoveel toe aan de tweede.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Re: Foto-topic

Berichtdoor Napoleon » 17 jul 2010 18:31

Ik heb in huis wat zitten spelen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

mohamed

Re: Foto-topic

Berichtdoor mohamed » 17 jul 2010 19:33

jaccootje85 schreef:@ mohamed: Die laatste vind k helemaal geweldig! =D> Dat vind k echt een mooie foto! Volgens mij zijn ze ergens in Spanje ofzo gemaakt?

Dank je wel!
Nee, ze zijn niet in Spanje gemaakt maar te Sardinië.

mohamed

Re: Foto-topic

Berichtdoor mohamed » 17 jul 2010 19:36

JeeWee schreef:Ik vind met name de tweede erg goed en dan vooral omdat je daarvoor het water in bent gegaan en het strand van een andere kant pakt.

Erg goed.
Fotograferen is kijken!
En niet een dure camera!

Dank!
Die tweede ben ik ook erg blij mee, denk dat het mijn beste foto is die ik tot op heden gemaakt heb.

mohamed

Re: Foto-topic

Berichtdoor mohamed » 17 jul 2010 19:38

Napoleon schreef:De tweede is de beste, m.i.

De eerste zegt me niets, het "waarom" van deze foto is me niet duidelijk. het is voor mij de minste van de serie.

De tweede vind ik leuk, het strand van een andere kant bekeken, goede beeldverhouding (lekker veel water), het spel van het licht in het water, en net de drie mensen op het strand die voorkomen dat het te statisch wordt.

De derde is ook wel leuk, maar voegt niet zoveel toe aan de tweede.

Vriendelijk dank. Ik vind de lengte van de straat op de 1e wel leuk.

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Foto-topic

Berichtdoor Spons » 17 jul 2010 23:02

ik denk dat ik mohammed wel begrijp, mischien had je bij foto 1 als de mogelijkheid er was ht standpunt lager bij de grond moeten zoeken en dan de diepte / lengte van de weg !

foto 2 eens met argumenten van onze ouwe nappie ;)

foto 3 vindt ik weer erg leuk als abstracte achtergrond voor op de pc !

en het is kijken met de ogen :) kortom we hopen meer te zien in de toekomst :)

mohamed

Re: Foto-topic

Berichtdoor mohamed » 17 jul 2010 23:46

Spons schreef:ik denk dat ik mohammed wel begrijp, mischien had je bij foto 1 als de mogelijkheid er was ht standpunt lager bij de grond moeten zoeken en dan de diepte / lengte van de weg !

foto 2 eens met argumenten van onze ouwe nappie ;)

foto 3 vindt ik weer erg leuk als abstracte achtergrond voor op de pc !

en het is kijken met de ogen :) kortom we hopen meer te zien in de toekomst :)

Dat is leuk om te lezen! Het toeval wil dat ik er nog een paar heb. Hoe zijn dezen gelukt?

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Foto-topic

Berichtdoor jaccootje85 » 19 jul 2010 16:58

De eerste is mooi met die brekende golf! Prachtig. Leuk die messchelpen erbij. Echt een zon-zee-zand-idee krijg ik erbij.

De tweede is een mooie plaat. Zou zo op een ansichtkaart passen met Groeten uit... :wink:

kMoet zeggen dat je de fotomomenten wel goed ziet! =D>

kHeb hier ook nog een paar fotootjes...

Mn neefjes, vooraan de oudste
http://img840.imageshack.us/img840/9419/img5146.jpg

Mn broertje met kameraadjes
http://img826.imageshack.us/img826/6401/img2683i.jpg

Bepakking
http://img831.imageshack.us/img831/2252/img2716.jpg
Szent az Úr

mohamed

Re: Foto-topic

Berichtdoor mohamed » 20 jul 2010 10:51

jaccootje85 schreef:De eerste is mooi met die brekende golf! Prachtig. Leuk die messchelpen erbij. Echt een zon-zee-zand-idee krijg ik erbij.

De tweede is een mooie plaat. Zou zo op een ansichtkaart passen met Groeten uit... :wink:

kMoet zeggen dat je de fotomomenten wel goed ziet! =D>

Dank je wel! :)
kHeb hier ook nog een paar fotootjes...

Mn neefjes, vooraan de oudste
http://img840.imageshack.us/img840/9419/img5146.jpg

Erg mooi, hoe heb je ze zo stil weten te krijgen?

Ik zie dat je een gevaarlijk broertje hebt! :lol:
Vind de foto's heel mooi!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Foto-topic

Berichtdoor JeeWee » 20 jul 2010 13:57

jaccootje85 schreef:De eerste is mooi met die brekende golf! Prachtig. Leuk die messchelpen erbij. Echt een zon-zee-zand-idee krijg ik erbij.

De tweede is een mooie plaat. Zou zo op een ansichtkaart passen met Groeten uit... :wink:

kMoet zeggen dat je de fotomomenten wel goed ziet! =D>

kHeb hier ook nog een paar fotootjes...

Mn neefjes, vooraan de oudste
http://img840.imageshack.us/img840/9419/img5146.jpg

Mn broertje met kameraadjes
http://img826.imageshack.us/img826/6401/img2683i.jpg

Bepakking
http://img831.imageshack.us/img831/2252/img2716.jpg


Deze foto's laten weer eens heel mooi zien, dat fotograferen KIJKEN is. Pak het moment en de juiste hoek/compositie!
Een foto moet vragen oproepen. Je moet er naar blijven kijken om je er steeds meer in ziet.
Dat maakte en foto spannend.
Erg goed. Vooral de foto met de jongens van de achterkant gefotografeerd is geweldig. Vraag tien mensen om er een verhaal bij te schrijven, en je krijgt 10 verschillende verhalen!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Foto-topic

Berichtdoor jaccootje85 » 20 jul 2010 16:28

JeeWee schreef:
jaccootje85 schreef:De eerste is mooi met die brekende golf! Prachtig. Leuk die messchelpen erbij. Echt een zon-zee-zand-idee krijg ik erbij.

De tweede is een mooie plaat. Zou zo op een ansichtkaart passen met Groeten uit... :wink:

kMoet zeggen dat je de fotomomenten wel goed ziet! =D>

kHeb hier ook nog een paar fotootjes...

Mn neefjes, vooraan de oudste
http://img840.imageshack.us/img840/9419/img5146.jpg

Mn broertje met kameraadjes
http://img826.imageshack.us/img826/6401/img2683i.jpg

Bepakking
http://img831.imageshack.us/img831/2252/img2716.jpg


Deze foto's laten weer eens heel mooi zien, dat fotograferen KIJKEN is. Pak het moment en de juiste hoek/compositie!
Een foto moet vragen oproepen. Je moet er naar blijven kijken om je er steeds meer in ziet.
Dat maakte en foto spannend.
Erg goed. Vooral de foto met de jongens van de achterkant gefotografeerd is geweldig. Vraag tien mensen om er een verhaal bij te schrijven, en je krijgt 10 verschillende verhalen!


Dank je wel. Ik heb ook een foto vanaf de voorkant, maar die plaats ik hier niet, omdat de jongens er te herkenbaar op staan. kHeb er geen toestemming voor om dat op een forum te plaatsen. En je krijgt zeer waarschijnlijk wel verschillende verhalen bij die foto ja... :lol: Het verhaal dat werkelijk bij deze foto hoort: aan het einde van de militaire basisopleiding heb je een week lang eindoefening, een soort examen. Aan het einde van die week wordt je door familie en andere genodigde binnen geklapt en krijg je je diploma. Hier zijn ze dus net binnen en staan ze opgesteld in afwachting van een speech van de majoor.

@mohamed: om mn neefjes zo stil te krijgen...?? Laat ze een hele middag spelen in de speeltuin, laat ze daarna op volgorde van de glijbaan glijden en beloof dat ze een snoepje krijgen als de foto klaar is :mrgreen: :lol: :lol: Ik heb een hele serie van die foto's gemaakt, maar dit is de mooiste.
Enne... zo gevaarlijk is mn broertje niet hoor! :mrgreen: Mn verloofde loopt in tzelfde pakkie rond en erg gevaarlijk kan ik hem niet noemen. Mn broertje is dus ook niet gevaarlijk :mrgreen:
Bedankt voor je complimenten.
Szent az Úr

mohamed

Re: Foto-topic

Berichtdoor mohamed » 20 jul 2010 16:40

jaccootje85 schreef:@mohamed: om mn neefjes zo stil te krijgen...?? Laat ze een hele middag spelen in de speeltuin, laat ze daarna op volgorde van de glijbaan glijden en beloof dat ze een snoepje krijgen als de foto klaar is :mrgreen: :lol: :lol: Ik heb een hele serie van die foto's gemaakt, maar dit is de mooiste.

Dat is een goeie tip ja! Als ze steeds net bewegen op het moment dat je de foto wilt maken kun je wel gek worden!
Enne... zo gevaarlijk is mn broertje niet hoor! :mrgreen: Mn verloofde loopt in tzelfde pakkie rond en erg gevaarlijk kan ik hem niet noemen. Mn broertje is dus ook niet gevaarlijk :mrgreen:
Bedankt voor je complimenten.

Zolang ze niet schieten zal het meevallen, maar ik zou me doodschrikken als ik ze op mijn pad mocht treffen. ](*,)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten