De laatste tijd (maanden) verlang ik erg naar de wederkomst van Christus. Nu heb ik hier en daar eens gepeild bij anderen hoe zij er naar verlangen. Een enkeling die daar erg naar verlangd.. het grootste gedeelte denkt er niet over na.
Nu ben ik benieuwd of jullie er naar verlangen? waarom? Zijn jullie er veel meebezig? Houd je rekening met de wederkomst mbt je toekomstplannen? Praat je erover met anderen. Ben je bang voor de wederkomts? waarom? Is het verlangen er altijd, of bij vlagen?
Zelf ben ik er meer over na gaan denken, toen mij de vraag gesteld: ben je er bereid voor als nu de wederkomst zal zijn? of als je sterft?
Sinds ik weet dat ik er ook "echt bereid voor ben", is het verlangen om God volmaakt te dienen steeds sterker geworden. Eigelijk verwacht ik de wederkomst al snel... maar dat is denk ik meer gevoel. Daardoor houd ik er met mijn toekomstplannen zeker rekening mee. Is dit gek. Ik hoor velen praten over lange studies, plannen voor over jaaaren...terwijl ik zoiets heb van: maak eerst af waar je mee bezig bent, en zie dan verder.
Is het zo gek, dat ik als jongere, er echt niet om zou geven als ik nu zou moeten sterven?
Kortom...hoe gaan jullie met het verlangen om?