Christenen bidden om kwaad af te wenden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maaike

Berichtdoor Maaike » 06 jun 2006 13:37

O kan wel. Kheb niet alles gelezen. Kvind die lange reacties altijd veel te langdradig om helemaal te lezen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 jun 2006 15:23

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Toch is 06-06-06 voor filmmakers een prachtige datum om The Omen (occulte film) in premiére te laten gaan. En de duivel maar lachen.....

Volgens mij zijn het vooral de producenten van die film die hard lachen en al die bijgelovige christenen nog eens hartelijk danken voor de extra publiciteit.

Btw, check m'n aantal postings. En ook dat van Serenity. 8)
Laatst gewijzigd door Aragorn op 06 jun 2006 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Serenity
Kapitein
Kapitein
Berichten: 960
Lid geworden op: 30 jul 2005 22:21
Locatie: 127.0.0.1

Berichtdoor Serenity » 06 jun 2006 15:57

ach, Satan zit praktisch overal wel met z'n plannen in verweven daar niet van. Ondanks het feit dat ik mijn wenkbrauwen frons over deze actie van die christelijke groeperingen, probeer ik wel zoveel mogelijk in m'n achterhoofd te houden dat deze heel "666"-heisa ook meewerkt in het standaardiseren van bepaalde symbolisme en taboes.

Over 10 jaar kijkt niets of niemand meer op van "666" of wat dan ook.

Het sluipt in.

Maar zo'n actie als deze bezorgt producenten alleen maar publiciteit inderdaad. Rotterdam schijnt haar 666'e verjaardag te vieren en er zijn tal van "666"-feestjes. Allemaal onschuldig en "positieve spot" waar op zich niks mis mee is.

Maar zelfs in zulke dingen, van waspoederlogo's tot anti-06-06-06 acties door christelijke groeperingen, overal zit Satan met z'n klauwen in. Tot in de details. Natuurlijk, het is behoorlijk cliche om je "plannen" (wat zijn die plannen? Leg dat eerst eens uit!) op zo'n cliche-dag uit te voeren.
Ja, wat zijn z'n plannen? Satan voert z'n plannen vandaag uit. Klinkt echt als een geplande datum voor een bankoverval of een staatsgreep. Welnu: Satan voert zijn plannen al minstens 2000 jaar uit. Het gaat echter langzaam ;)
what the soul hides, blood tells

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 06 jun 2006 19:50

Nou, er is (hoe verassend) helemaal niks gebeurd. De wereld bestaat nog. De film The Omen is gewoon in premiere gegaan. Dat betekent of dat de bid-marathon effect heeft gehad en een grootsscheepse invasie uit de hel is tegengehouden, of dat er sowieso niks was gebeurd. Ik gok het laatste.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 jun 2006 22:12

ssst!!! de dag is nog niet om 8)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 06 jun 2006 22:14

als de duivel ons zou willen aanvallen, dan had hij dat wel om 06.06.06 uur gedaan :mrgreen:
ik ga zo gerust slapen :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 jun 2006 22:46

ik ook, want God is toch vele malen sterker en machtiger dan de duivel. :P
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 06 jun 2006 22:48

Gerdien B. schreef:ik ook, want God is toch vele malen sterker en machtiger dan de duivel. :P


Nah, de duivel heeft een hoop in te brengen, maar zelfs daar slaap ik nog geen minuut minder om :wink:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 06 jun 2006 23:14

En die hoge pief van de satanskerk lachte die gekke christenen gewoon hard uit. Want voor hun heeft het getal 666 verder totaal geen betekenis zei hij.
Zelfs 2Vandaag had er een heel item over. Ophef.
Volgend jaar komt opwekking nummer 666 uit. Wat zullen ze daar mee doen? :P
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 jun 2006 23:22

geen idee :mrgreen:

eerlijk gezegt vind ik dit net zo vreemd als dat mensen in paniek raken zodra het vrijdag de 13de is.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 07 jun 2006 06:29

Gerdien B. schreef:geen idee :mrgreen:

eerlijk gezegt vind ik dit net zo vreemd als dat mensen in paniek raken zodra het vrijdag de 13de is.


Ach ja, die hele bid-actie kwam een beetje op me over als een banaan in je oor stoppen omdat dat de krokodillen wegjaagt. - Maar er zijn hier helemaal geen krokodillen. - Ha, zie je wel, het werkt!!

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 jun 2006 09:17

En het kleine groepje biddende fanatici heeft er weer eens goed voor gezorgd dat alle christenen als wereldvreemde zeveraars worden gezien.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 jun 2006 09:49

Maar er is niets gebeurd, Satan heeft niets kunnen doen en er zijn geen kerken in de fik gevlogen..

ZIE JE WEL DAT HET HELPT!
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gebruikersavatar
Corine
Sergeant
Sergeant
Berichten: 474
Lid geworden op: 18 mar 2004 18:12

Berichtdoor Corine » 07 jun 2006 09:55

Satan is elke dag met zn hele kunnen bezig met wat hij wil bereiken. Zoveel mogelijk mensen aan zn kant krijgen. Op een dag als gisteren heeft hij echt niet ineens een reserve om méér kwaad aan te richten als iedere andere dag.

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 jun 2006 09:59

Tja.. bewijs dat maar eens :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten