Christenen bidden om kwaad af te wenden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Maja de Bij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10 mei 2004 12:52

Re: Christenen bidden om kwaad af te wenden

Berichtdoor Maja de Bij » 05 jun 2006 20:34

Optimatus schreef:De duivel heeft 6 juni 2006 hoog op zijn agenda van vernietiging staan.


Mensen die kennelijk inzage in die agenda hebben verdienen enig gezond wantrouwen. 8)
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 jun 2006 22:21

Zou het een organizer zijn of nog zo'n ouderwetse schrijfagenda?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 05 jun 2006 22:24

en wat dan nog...als de duivel die dag hoog heeft staan.

Wij staan met God veel en veel machtiger dan de duivel :lol:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1281
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:14
Locatie: Amersfoort-Centrum
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 05 jun 2006 23:08

Toch is 06-06-06 voor filmmakers een prachtige datum om The Omen (occulte film) in premiére te laten gaan. En de duivel maar lachen.....
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 06 jun 2006 05:30

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Toch is 06-06-06 voor filmmakers een prachtige datum om The Omen (occulte film) in premiére te laten gaan.


Dat is het, en meer niet, gewoon een publiciteitsstunt gebaseerd op een verzinsel uit de Middeleeuwen. Ik ga de film nog wel kijken denk ik, morgen, dus even doorbidden mensen anders halen we dat niet.

En de duivel maar lachen.....


En de Duivel niet alleen hoor, half seculier Nederland zucht ook weer eens diep als de Christenen weer eens nodig vinden dit soort acties te ondernemen. Ach, Christenen doen er niemand kwaad mee, maar ze bevestigen wel de vooroordelen die er over hen rond gaan.

Is de grootste dreiging al geweest, om 6 minuten en 6 seconden over 6. Was toevallig wel net het moment dat ik uit bed stapte. :wink:

Gebruikersavatar
Serenity
Kapitein
Kapitein
Berichten: 960
Lid geworden op: 30 jul 2005 22:21
Locatie: 127.0.0.1

Berichtdoor Serenity » 06 jun 2006 08:32

over dreiging gesproken.
Leuk feitje over Walpurgisnacht, de nacht waarop allerlei gespuis Satan gaat aanbidden op geheime plaatsen over de hele wereld: Walburgis was een heilige die juist demonen uitdreef. De demonen kwamen daarom bij elkaar. Volgens Duitse overleveringen was de lucht vol van heksen op bezemstelen en ander gespuis, omdat ze geirriteerd waren door de heiligheid van de heilige die het kwaad uitwierp.

Dus eigenlijk heeft dat "bidden" wat die christenen vandaag ook willen gaan doen veroorzaakt dat de demonen bij elkaar kwamen. Oorzaak en gevolg. Maar goed, zo werkt het natuurlijk wel, je bidt dat demonen weggaan, maar je verplaatst ze dan alleen maar.

Until the end...
what the soul hides, blood tells

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jun 2006 08:39

Nog leuker is om te weten dat Walpurgisnacht de verkeerde naam is voor het het feest dat 'hun' (Satanisten, Wiccan en andere Neo-paganisten) vieren Beltane is (ouder, zelfde datum als Walpurgis).

Ik kan mij niet bang maken om 06-06-06, het enige wat zou kunnen gebeuren is dat een aantal puberale-pseudo-satanistjes een kerk in Noorwegen in de fik zou steken, maar verder..

(Als je het nieuwste album van Zao zou pre-orderen; die worden op 06-06-06 verstuurd) :P
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 jun 2006 08:48

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Toch is 06-06-06 voor filmmakers een prachtige datum om The Omen (occulte film) in premiére te laten gaan. En de duivel maar lachen.....


Pssst... die film is al in 1976 uitgekomen.
En ik maar lachen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Serenity
Kapitein
Kapitein
Berichten: 960
Lid geworden op: 30 jul 2005 22:21
Locatie: 127.0.0.1

Berichtdoor Serenity » 06 jun 2006 08:48

tja, t is gewoon een (heidens) lentefeest.

maar Zao is dan ook gewoon slecht ;)
what the soul hides, blood tells

Gebruikersavatar
Serenity
Kapitein
Kapitein
Berichten: 960
Lid geworden op: 30 jul 2005 22:21
Locatie: 127.0.0.1

Berichtdoor Serenity » 06 jun 2006 08:51

Omen: Furious at DVD Studios!

????
volgens mij een re-release in een collector's box ofzo. Niks speciaals.
what the soul hides, blood tells

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 jun 2006 08:56

Als christenen daadwerkelijk iets tegen satanisme en ander naars willen ondernmen, dan zouden ze eens moeten ophouden met het elkaar verketteren en gemeenschappelijk laten zien dat Christus de weg naar het eeuwige geluk is.

Helaas lijkt het erop dat er vele (soms zeer machtsbeluste) christenen zijn die er vooral behagen in hebben geloofsgenoten te vertellen hoe het wel en vooral hoe het niet moet (we zien door de regeltjes soms God niet eens meer) en op soms bijna dicatoriale wijze kerkgenootschappen degraderen tot gevangenissen waarin vooral jongere christenen zich verschrikkelijk ongelukkig voelen.

Zelfs op refoweb heb ik wel eens de indruk dat ik naar een kooi zit te kijken die ik wel veilig in en uit kan lopen, maar anderen niet. Dit zitten er in gevangen en roepen soms om hulp, die ik hun niet geven kan.

En ik denk dat de duivel om dergelijke wantoestanden nog het hards lacht. Immers, het christendom is zijn vijand en als zijn vijand zo tot op het bot verdeeld is, is het makkelijk prijsschieten.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 06 jun 2006 09:00

Nee, het is een remake die vandaag in de premiere gaat. http://www.imdb.com/title/tt0466909/

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jun 2006 09:28

kurtyo schreef:Nee, het is een remake die vandaag in de premiere gaat. http://www.imdb.com/title/tt0466909/
Ik heb The Omen ook gezien; omdat nou als 'kracht van de duisternis' te betitelen vind ik eigenlijk best idioot...

Alsof de Duisternis inzicht zou geven in 'hoe het zal zijn in de laatste der dagen'... en verder ben ik het uiteraard met Optimatus eens, ik begrijp zelf totaal niet waarom ik (meer) bang zou moeten zijn vandaag :roll:
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Maaike

Berichtdoor Maaike » 06 jun 2006 10:19

Dan moeten we psalm 66 vers 6 ook maar niet meer zingen...

Je kan ook overal wat achter zoeken...

Gebruikersavatar
Serenity
Kapitein
Kapitein
Berichten: 960
Lid geworden op: 30 jul 2005 22:21
Locatie: 127.0.0.1

Berichtdoor Serenity » 06 jun 2006 12:40

zoals ook al ergens anders aangehaald: versnummers staan oorspronkelijk niet in de grondtekst ;)
what the soul hides, blood tells


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten