Denk bijvoorbeeld aan Job, David en andere psalmdichters. Isaak heeft bijvoorbeeld 40 jaar gebeden voor een zoon

Het lijkt me een reden voor zelfonderzoek als je ALTIJD maar blij bent. Reacties graag!
Moderator: Moderafo's
maar waarom dragen ze dan een andere boodschap uitwie weet hoeveel die " blije christenen" van binnen strijden in hun hart je kan je soms heel erg vergissen in mensen dat je denkt van oh daar is nooit wat mee aan de hand en het gaat allemaal heel gemakkelijk maar ondertussen is er een heel groot probleem.
surfer schreef:Het lijkt me een reden voor zelfonderzoek als je ALTIJD maar blij bent.
Het toppunt van vreugde voor mij is geweest, dat ik in opperste blijdschap mijn zonden heb beleden
Mattheus 5:4 schreef:Zalig zijn die treuren; want zij zullen vertroost worden.
Pieter schreef:WW schreef:Het toppunt van vreugde voor mij is geweest, dat ik in opperste blijdschap mijn zonden heb beleden
Dat moet je me eens even uitleggen, WW. Je zonden belijden in blijdschap. Het lijkt me dat als je zover bent dat je je zonden gaat belijden voor God, dat je dat met grote ernst, schroom, zelfs diepe schaamte doet.
Ik kan me wel voorstellen dat je grote vreugde ervaart, als je mag weten dat je in Christus geborgen bent, maar volgens mij komt dat later pas...
pippylangkous schreef:wie weet hoeveel die " blije christenen" van binnen strijden in hun hartje kan je soms heel erg vergissen in mensen dat je denkt van oh daar is nooit wat mee aan de hand en het gaat allemaal heel gemakkelijk maar ondertussen is er een heel groot probleem.
Dat moet je me eens even uitleggen, WW. Je zonden belijden in blijdschap. Het lijkt me dat als je zover bent dat je je zonden gaat belijden voor God, dat je dat met grote ernst, schroom, zelfs diepe schaamte doet.
Ik kan me wel voorstellen dat je grote vreugde ervaart, als je mag weten dat je in Christus geborgen bent, maar volgens mij komt dat later pas...
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 27 gasten