Hoe ver mag je gaan om geen kinderen te krijgen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
TheEdge
Luitenant
Luitenant
Berichten: 594
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:36
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 13 mei 2003 15:12

joepie schreef:En dat je je lichaam laat verminken om maar geen kinderen meer te krijgen is werkelijk al te bizar. Wat vermink ik dan? helemaal niets. Ik zorg e alleen voor dat er geen eitje meer via de eileider in de baarmoeder kan komen. Verder niks. Helemaal niet verminken.
Dan zijn vrouwen zonder baarmoeder zeker ook verminkt!
En misschien heb je er nog nooit van gehoord, maar je kunt namelijk gewoon allergiesch zijn voor rubber, dus voor condooms. En dat is een veel voorkomende kwaal. En dan?


Dat van die allergie wist ik inderdaad niet.

Tegen steriliseren heb ik persoonlijk niets. Ook niet tegen de pil of andere dingen waarmee je een bevruchting voorkomt. Maar ik ben dan ook van mening dat bewuste geboortebeperking niet tegen Gods wil is - in de hoop dat ik dat goed zie.

Ik probeerde in mijn voorgaande stukjes slechts aan te geven dat het gebruiken van 'n rubbertje mijns inziens het meest gemakkelijk en eenvoudig is. Niet om jou af te katten ofzo (je tekstje komt namelijk nogal 'fel uit de hoek' op me over). Maar dingen als een spiraaltje of de 'morning after pil' zou ik zelf ZEKER niet gebruiken, en medechristenen ook niet aanraden. Omdat je mijns inziens dan een bestaande vrucht 'vermoordt'.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

joepie

Berichtdoor joepie » 13 mei 2003 15:43

Ik heb het ook steeds over verantwoorde geboorteregulatie, en daar vallen zeker geen abortieve pillen onder, of het spiraaltje.

Gebruikersavatar
TheEdge
Luitenant
Luitenant
Berichten: 594
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:36
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 13 mei 2003 15:56

joepie schreef:Ik heb het ook steeds over verantwoorde geboorteregulatie, en daar vallen zeker geen abortieve pillen onder, of het spiraaltje.

Dat begrijp ik ook wel hoor Joepie :wink:
Het was alleen om aan te geven dat de concessie die ik ineens deed, niet te ver doorgetrokken moest worden.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.



Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 14 mei 2003 13:14

Lalage schreef:nee tuurlijk niet, maar als je al ouder bent, dan is het wel mooi geweest lijkt mij. Je wilt toch ook geen moeder die je oma had kunnen zijn. Volgens mijn ouders heb je er op die leeftijd ook steeds minder energie voor om kindjes op te voeden en die heb je echt wel nodig bij kleine koters.


Mijn vader en moeder zouden mijn opa en oma kunnen zijn in principe. Maar what the... waat maakt dat uit? Ik heb er nooit last van gehad. En je ouders kunnen zeggen wat ze willen, ik heb een prima opvoeding genoten en houd van m'n ouders en ik vind ze lief :D

Maar dat wil niet zeggen dat ik tegen het gebruik van voorbehoedsmiddelen ben. Verre van dat zelfs. Ten eerste: als je dus als vrouw eigenlijk geen kinderen meer kan baren, mag je geen sex meer of je moet als man voor het zingen de kerk uit. Dat is toch belachelijk? Natuurlijk heeft God de kinderzegen gegeven en moeten we daar blij mee zijn. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen er verplicht als een gek op los moet baren of zo. Kom op... Dat vind ik behalve achterhaald ook erg onmenselijk. Bovendien heeft God sex gegeven om er ook van te genieten. En dat kan niet meer als je kapot bent (lichamelijk en/of geestelijk) van al die kinderen die je als vrouw dan op de wereld hebt gezet. Voor de duidelijkheid ik ben man en heb daar geen last van. Maar als ik dus geen sex meer zou mogen/kunnen hebben met mijn vrouw (ik kijk in de toekomst ;)), dan is de verleiding voor mannen (nog) groter om vreemd te gaan, incest. Weet ik wat al niet. Is dat de bedoeling?

(PS: dit was een opmerking zonder dat ik alle reply's heb gelezen, pak me dus niet op dingen die al uitgelegd zijn ;))

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant
Berichten: 300
Lid geworden op: 18 dec 2002 23:41

Re: Hoe ver mag je gaan om geen kinderen te krijgen?

Berichtdoor Thedudehimself » 14 mei 2003 14:27

Lalage schreef:ben wel nieuwsgierig hoe jullie hierover denken:

* pil
* condoom
* spiraaltje
* zo'n computertje om je vruchtbare dagen uit te rekenen

btw Voorlopig gebruik ik die dingen toch niet, maar ben gewoon benieuwd.


Volgens de bijbel is iets levend als er bloed doorheen stroomt. Op dat moment mag de vrucht zeker niet meer worden afgebroken omdat je mijns inziens dan een moord begaat -> Je vermoordt een mens

Wat betreft voorbehoedsmiddelen... ik denk dat dat een zaak is tussen God en man en vrouw. Ik zou zelf niet zo snel hieraan beginnen... vruchtbaarheid is een kado van de HERE God en iets wat God je geeft daar moet je zuinig op zijn. Maar misschien zijn er heel zwaarwegende factoren die je nopen tot het gebruik van voorbehoedsmiddelen. Maar ja wat is zwaarwegend genoeg om een kado van God af te slaan??

Ik kan niet zo veel bedenken.
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

joris

Berichtdoor joris » 14 mei 2003 15:40

mijn ouder shebben nooit vorobehoedsmiddelen gebruikt. Ze hebben netjes om de 1,5 jaar kinderen gekregen. In totaal 5.
Goed he. En ze sexen er volgens mij nog vrolijk op los.

kwestie van natuurlijke vruchtbaarheidsbeheersing: letten op je lichaam als vrouw zijnde en een meedenkende man hebben.

chaja
Mineur
Mineur
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 mei 2003 13:36

Berichtdoor chaja » 14 mei 2003 19:55

Volgens mij werd de opdracht: 'gaat voort en vermenigvuldigt u' in een andere periode van deze wereld gegeven. Ik denk dat die niet meer opgaat. Er zijn miljoenen kinderen op aarde zonder papa en mama. Die laat je doodgaan in een weeshuis terwijl je zelf 17 kinderen werpt. Dat klopt voor mijn gevoel ergens niet.

chaja

Gebruikersavatar
hijwel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3328
Lid geworden op: 17 mar 2003 12:34
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 14 mei 2003 20:02

chaja schreef:Volgens mij werd de opdracht: 'gaat voort en vermenigvuldigt u' in een andere periode van deze wereld gegeven. Ik denk dat die niet meer opgaat. Er zijn miljoenen kinderen op aarde zonder papa en mama. Die laat je doodgaan in een weeshuis terwijl je zelf 17 kinderen werpt. Dat klopt voor mijn gevoel ergens niet.

chaja


Denk ook niet meer dat die opdracht geld. Het is heel praktisch bedoelt denk ik. Toen moest de aarde vermenigvuldigt worden. Maar de aarde begint nu zo langzamerhand vol te raken. check china!

Dus ik denk niet dat je het moet zien als een opdracht. maar wel als iets ongeloofelijks mooist wat je krijgt van Hem!!

Looft Hem!!!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

chaja
Mineur
Mineur
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 mei 2003 13:36

Berichtdoor chaja » 14 mei 2003 21:06

Dat denk ik zeker ook, hijwel! Het is een diep verlangen van me om kinderen te krijgen. Maar ik weet nu al dat ik het vanuit mijn persoonlijke principes niet zou kunnen maken om een hele zwerm kinderen in deze maatschappij te brengen. Ik hoop dat mijn huis later open zal kunnen zijn voor weeskinderen, pleegkinderen en alles en iedereen dat/die een huis nodig heeft. Dat vind ik evengoed kinderen van God krijgen.

Chaja

Gebruikersavatar
hijwel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3328
Lid geworden op: 17 mar 2003 12:34
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 14 mei 2003 21:11

chaja schreef:Dat denk ik zeker ook, hijwel! Het is een diep verlangen van me om kinderen te krijgen. Maar ik weet nu al dat ik het vanuit mijn persoonlijke principes niet zou kunnen maken om een hele zwerm kinderen in deze maatschappij te brengen. Ik hoop dat mijn huis later open zal kunnen zijn voor weeskinderen, pleegkinderen en alles en iedereen dat/die een huis nodig heeft. Dat vind ik evengoed kinderen van God krijgen.

Chaja


Elemaal mee eens....
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

joepie

Berichtdoor joepie » 15 mei 2003 07:46

joris schreef:mijn ouders hebben nooit voorbehoedsmiddelen gebruikt. Ze hebben netjes om de 1,5 jaar kinderen gekregen. In totaal 5.
Goed he. En ze sexen er volgens mij nog vrolijk op los.

kwestie van natuurlijke vruchtbaarheidsbeheersing: letten op je lichaam als vrouw zijnde en een meedenkende man hebben.


Dan hebben je ouders gewoon geluk. Want dan is je moeder regelmatig ongesteld. Maar vele vrouwen zijn dat niet. Zeker niet na hun 40 ste.
En er dan nog lustig op los sexen zonder voorbehoedsmiddel is dus onverstandig.

En ja, kinderen zijn een gave van God, maar om nu dan maar te zorgen dat ik heel veel van die kadotjes krijg lijkt me wat overdreven. Juist omdat ze een gave Gods zijn moet je er dus goed voor kunnen zorgen.
Ze goed kunnen opvoeden, zelf en niet de oudste kinderen de jongste omdat er zoveel zijn en je zelf daar niet meer de energie voor hebt.
En ze kunnen ook weleens een zware OPgave zijn.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Berichtdoor Memmem » 15 mei 2003 09:59

Maar voor sommigen is 1 kind opvoeden zwaarder dan voor anderen 15 kinderen. :wink: Om nu te zeggen dat dat niet kan vind ik niet goed.

joris

Berichtdoor joris » 15 mei 2003 11:54

joepie schreef:
joris schreef:mijn ouders hebben nooit voorbehoedsmiddelen gebruikt. Ze hebben netjes om de 1,5 jaar kinderen gekregen. In totaal 5.
Goed he. En ze sexen er volgens mij nog vrolijk op los.

kwestie van natuurlijke vruchtbaarheidsbeheersing: letten op je lichaam als vrouw zijnde en een meedenkende man hebben.


Dan hebben je ouders gewoon geluk. Want dan is je moeder regelmatig ongesteld. Maar vele vrouwen zijn dat niet. Zeker niet na hun 40 ste.
En er dan nog lustig op los sexen zonder voorbehoedsmiddel is dus onverstandig.

En ja, kinderen zijn een gave van God, maar om nu dan maar te zorgen dat ik heel veel van die kadotjes krijg lijkt me wat overdreven. Juist omdat ze een gave Gods zijn moet je er dus goed voor kunnen zorgen.
Ze goed kunnen opvoeden, zelf en niet de oudste kinderen de jongste omdat er zoveel zijn en je zelf daar niet meer de energie voor hebt.
En ze kunnen ook weleens een zware OPgave zijn.


een termometer naast je bed leggen is het enige wat je nodig hebt.

Gebruikersavatar
tweetietwee
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 17 sep 2002 15:29

Berichtdoor tweetietwee » 15 mei 2003 13:45

joris, heb je het wel eens uitgeprobeerd met die termometer??

er is bij sommige mensen echt geen touw aan vast te knopen hoor, vooral niet in de winter als er overal virussen rondfladderen.

joris

Berichtdoor joris » 15 mei 2003 13:51

Ik ben niet getrouwd, dus heb er geen ervaring mee via mijn vrouw.

Het maakt mij allemaal geen biet uit eigenlijk. Als je sex wilt engeen kinderen bekijk je zelf maar hoe je dat doet.
Als je tegen voorbehoedsmiddelen bent is het antwoord simpel: geen sex.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 90 gasten