Hoe ver mag je gaan om geen kinderen te krijgen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 09 mei 2003 08:58

ik denk niet dat de behoefte naar gemeenschap met elkaar op je 50 ste of ouder weg gaat......en denk ook niet dat dat gezond is als dat wel zo zou zijn.....je houdt toch van elkaar en dan gaat deze behoefte toch ook niet weg.

Gebruikersavatar
marjo
Sergeant
Sergeant
Berichten: 360
Lid geworden op: 29 nov 2002 20:15

Berichtdoor marjo » 09 mei 2003 14:04

Als de moeder al wat ouder is dan is de kans op kinderen met een handicap groter. Vinden jullie dat je in dat geval voorbehoedsmiddelen mag gebruiken? Bijvoorbeeld als de vrouw boven 40/45 is en nog wel vruchtbaar?
Persoonlijk heb ik in dat soort gevallen niet zo veel problemen met condooms, omdat deze totaal niet aborterend of homronaal verstorend zijn.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 mei 2003 14:05

marjo schreef:Als de moeder al wat ouder is dan is de kans op kinderen met een handicap groter. Vinden jullie dat je in dat geval voorbehoedsmiddelen mag gebruiken? Bijvoorbeeld als de vrouw boven 40/45 is en nog wel vruchtbaar?
Persoonlijk heb ik in dat soort gevallen niet zo veel problemen met condooms, omdat deze totaal niet aborterend of homronaal verstorend zijn.


want kinderen met een handicap mogen niet geboren worden ofzo??

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 mei 2003 15:54

trijntjejohanna schreef:
marjo schreef:Als de moeder al wat ouder is dan is de kans op kinderen met een handicap groter. Vinden jullie dat je in dat geval voorbehoedsmiddelen mag gebruiken? Bijvoorbeeld als de vrouw boven 40/45 is en nog wel vruchtbaar?
Persoonlijk heb ik in dat soort gevallen niet zo veel problemen met condooms, omdat deze totaal niet aborterend of homronaal verstorend zijn.


want kinderen met een handicap mogen niet geboren worden ofzo??


nee tuurlijk niet, maar als je al ouder bent, dan is het wel mooi geweest lijkt mij. Je wilt toch ook geen moeder die je oma had kunnen zijn. Volgens mijn ouders heb je er op die leeftijd ook steeds minder energie voor om kindjes op te voeden en die heb je echt wel nodig bij kleine koters.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 mei 2003 16:49

marjo schreef:Als de moeder al wat ouder is dan is de kans op kinderen met een handicap groter. Vinden jullie dat je in dat geval voorbehoedsmiddelen mag gebruiken? Bijvoorbeeld als de vrouw boven 40/45 is en nog wel vruchtbaar?
Persoonlijk heb ik in dat soort gevallen niet zo veel problemen met condooms, omdat deze totaal niet aborterend of homronaal verstorend zijn.


Als de moeder al wat ouder is dan is de kans op kinderen met een handicap groter. Vinden jullie dat je in dat geval voorbehoedsmiddelen mag gebruiken?


zij zegt dus: in DAT geval... dat slaat dus op gehandicapte kinderen als ik het zo lees..

Gebruikersavatar
TheEdge
Luitenant
Luitenant
Berichten: 594
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:36
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 10 mei 2003 11:16

Ik vind het een beetje typisch om hier te lezen dat 'bewust geen kinderen krijgen' in je huwelijk gezien wordt als iets wat niet kan, behalve als je het middels de pil doet. Dan kan het ineens wel.

Terwijl je met pillen net zo goed plant. Misschien nog wel meer zelfs, omdat je die continu gebruikt, ook als je niet met je man naar bed gaat. Dat je bij de pil soms per ongeluk wél zwanger kunt raken, wordt dan als het pluspunt van de pil gezien, omdat je de kans op kinderen dan niet 100% uitsluit. Zo van "eigenlijk willen we geen kinderen, dus daarom gebruik ik de pil, maar we gebruiken geen condooms want we geven God de mogelijkheid om ons toch nog een kind te schenken".

Erg hypocriet en erg dubbel: Gebruik dan niks of alles.

Overigens is soortgelijke discussie ook al gehouden in het topic gezinsplanning.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Berichtdoor Memmem » 10 mei 2003 18:40

The Edge,
Met jou verhaal over de pil ben ik het eens, maar met een condoom gebeuren er ook soms foutjes dus geldt dan het zelfde verhaal.
Persoonlijk ben ik voor geen van beide tenzij er medische redenen zijn.
M.i. heeft God ons verstand gegeven om op een verantwoorde manier met elkaar om te gaan, laten we dan ook ons verstand gebruiken en op ons lichaam letten.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Hoe ver mag je gaan om geen kinderen te krijgen?

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 mei 2003 22:13

groenrondballetje schreef:
Ikke21 schreef:
Lalage schreef:ben wel nieuwsgierig hoe jullie hierover denken:
* pil
* condoom
* spiraaltje
* zo'n computertje om je vruchtbare dagen uit te rekenen
btw Voorlopig gebruik ik die dingen toch niet, maar ben gewoon benieuwd.

Ik ben het niet eens met deze voorbehoedsmiddelen, het is wel erg makkelijk om dit te gebruiken....Beslissen wij tegenwoordig over het leven? Nemen wij dan toch maar kinderen? Je kan het dan toch maar zelf beslissen, komt dit overeen met de bijbel en je eigen geloof??

Ik ben het met je eens als je zegt dat de mens niet beslist over het 'nemen' van kinderen; kinderen krijgen is een geschenk van God.
Toch denk ik wel dat je op een medisch verstandige manier daar mee om moet gaan; je moet voorkomen dat het baren van (nog meer) kinderen leidt tot ongewenste risico's voor de (gezondheid) van de moeder, of tot situaties waarin het opgroeien van kinderen niet wenselijk is.

John


lees deze site eens: http://home-4.worldonline.nl/~t704359/

Gebruikersavatar
Elsa
Mineur
Mineur
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 sep 2002 23:23

Berichtdoor Elsa » 10 mei 2003 22:47

Énig, trijntjejohanna! :lol: Al heb ik maar eenderde van het kinderaantal van die familie :wink: , er is heel veel wat ik wel herken. :)
Woorden zijn de struikelstenen voor iedere toenadering.
- Louis Paul Boon

Gebruikersavatar
TheEdge
Luitenant
Luitenant
Berichten: 594
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:36
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 11 mei 2003 17:54

17 jaar lang zwanger?
Pffff... ik moet er werkelijk NIET aan denken...
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.



Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

joepie

Berichtdoor joepie » 12 mei 2003 07:34

Volgens mij heb je het niet goed gelezen The Edge. Plannen mag op welke manier je maar wil. Maar zeggen dat je zonder voorbehoedsmiddelen moet plannen is dus gewoon onzin. Want dat zou dus betekenen dat je na je 40ste, wanneer tenslotten je overgang zou kunnen beginnen en je menstruatie al onregelmatig kan worden, je verdoemd bent om nog met elkaar gemeenschap te hebben tot ver in je 50ste. En dat lijkt mij niet horen bij een huwelijk zoals God het bedoeld heeft.
Ik ben er zelfs voor om je te laten steriliseren als je gezin zogenaamd "compleet"is.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Berichtdoor Memmem » 12 mei 2003 16:01

joepie schreef:Volgens mij heb je het niet goed gelezen The Edge. Plannen mag op welke manier je maar wil. Maar zeggen dat je zonder voorbehoedsmiddelen moet plannen is dus gewoon onzin. Want dat zou dus betekenen dat je na je 40ste, wanneer tenslotten je overgang zou kunnen beginnen en je menstruatie al onregelmatig kan worden, je verdoemd bent om nog met elkaar gemeenschap te hebben tot ver in je 50ste. En dat lijkt mij niet horen bij een huwelijk zoals God het bedoeld heeft.
Ik ben er zelfs voor om je te laten steriliseren als je gezin zogenaamd "compleet"is.

Jij vind het dus onzin om zonder voorbehoedsmiddelen te plannen want dat is miet betrouwbaar. Terwijl voorbeho0edsmiddelen ook niet betrouwbaar zijn. En waarom ben je als je ouder word verdoemd tot gemmenshap met elkaar? God heeft echt geen leeftijd gesteld tot wanneer je gemeenschap mag hebben!
Over het algemeen hebben ouderen minder zin en dus ook al minder kans op kinderen, Ook als je ouder bent kun je goed op je lichaam letten en ook dan heb je niet extra veel kans op kinderen, een vrouw word dan ook vermindert vruchtbaar.

Gebruikersavatar
TheEdge
Luitenant
Luitenant
Berichten: 594
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:36
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 12 mei 2003 17:43

Memmem schreef:Jij vind het dus onzin om zonder voorbehoedsmiddelen te plannen want dat is miet betrouwbaar. Terwijl voorbeho0edsmiddelen ook niet betrouwbaar zijn. En waarom ben je als je ouder word verdoemd tot gemmenshap met elkaar? God heeft echt geen leeftijd gesteld tot wanneer je gemeenschap mag hebben!

Volgens mij bedoelde Joepie dat, als je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt, maar toch geen kinderen meer wilt, je tussen je 40ste en je 50ste niet meer met elkaar naar bed kan. Omdat je menstruatiecyclus dan zo onvoorspelbaar is, dat simpelweg 'uitrekenen en plannen' niet echt meer tot de mogelijkheden behoort.

Al vind ik Joepies voorstel om jezelf te laten steriliseren boven je 40ste ook wel erg rigoureus. Dan laat je je lichaam verminken, om maar geen kinderen te hoeven krijgen. In dat geval denk ik dat het nog meer verantwoord is om condooms te gebruiken. Hoewel dat systeem volgens jullie ook niet waterdicht is, is bij sterilisatie het resultaat ook niet altijd 100% 'kindvrij'.

Als je jezelf niet wilt verminken, en je 'tempel' niet in verwarring wilt brengen met medische ingrepen of medicijnen, dan denk ik dat, als je dan toch aan geboortebeperking wilt doen, je het beste condooms kunt nemen. Dan hoef je tenminste ook niet iedere maand te gaan rekenen...
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.



Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

joepie

Berichtdoor joepie » 12 mei 2003 18:45

joepie schreef:Maar zeggen dat je zonder voorbehoedsmiddelen moet plannen is dus gewoon onzin. Want dat zou dus betekenen dat je na je 40ste, wanneer tenslotte je overgang zou kunnen beginnen en je menstruatie al onregelmatig kan worden, je dus verdoemd bent om geen gemeenschap meer te kunnen hebben tot ver in je 50ste. En dat lijkt mij niet horen bij een huwelijk zoals God het bedoeld heeft.
Ik ben er zelfs voor om je te laten steriliseren als je gezin zogenaamd "compleet"is.


Ik bedoelde dus zoals het er nu staat.

joepie

Berichtdoor joepie » 12 mei 2003 18:52

Om te zeggen dat je dan minder zin zou hebben in gemeenschap zou ik maar niet op rekenen. Bij ons is het alleen maar meer geworden. Je hoefd trouwens maar 1 keer zin te hebben terwijl je net een eisprong hebt en dan krijg het kind een opa en oma als ouders.
En om dan te zeggen dat je dan maar moet rekenen nog minder, want je kunt namelijk niet meer rekenen, want je merkt niet meer dat je een eisprong hebt.
En dat je je lichaam laat verminken om maar geen kinderen meer te krijgen is werkelijk al te bizar. Wat vermink ik dan? helemaal niets. Ik zorg e alleen voor dat er geen eitje meer via de eileider in de baarmoeder kan komen. Verder niks. Helemaal niet verminken.
Dan zijn vrouwen zonder baarmoeder zeker ook verminkt!
En misschien heb je er nog nooit van gehoord, maar je kunt namelijk gewoon allergiesch zijn voor rubber, dus voor condooms. En dat is een veel voorkomende kwaal. En dan?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten

cron