Merel2 schreef:
Hoi!
Ik weet niet of mijn oproep hier tussen past, maar ik zag ergens bij de regels staan dat discussies over geloof hier toegestaan zijn... waarom zou het anders een forum zijn. Ik ben hier dus niet om iemand te kwetsen, maar ben erg geinteresseerd hoe gelovige mensen denken. En met gelovige mensen bedoel ik mensen die in het bijbelverhaal geloven, god dus... etc.
Ik zelf ben totaal niet gelovig. Daar ben ik te nuchter voor. Ik ben er niet mee opgevoed en ik geloof dat dat een heel verschil maakt.
Ik denk dat geloof een steun voor mensen is. Dit zullen veel mensen misschien mooi vinden, maar ik vind het iets onbetrouwbaars en ben veel te naief en nuchter om in dingen te geloven die 'gevoeld' worden door sommige mensen en die 'geschreven' staan.
Kort samengevat: ik snap niet dat mensen geloven in iets waarvan ze het bestaan niet eens zeker weten. Ik snap dat mensen sneller ergens in geloven als ze er mee opgevoed zijn. Hoe zal het zijn als je er niet mee op wordt gevoed (ook niet als atheist) en er dan rond je 20e objectief naar kan kijken. Zo is het bij mij gegaan en ik heb er niks mee. Ik vind dat mensen soms gebrainwashed lijken omdat hun hele leven om god draait.
Daar ben ik altijd weerverbaasd als ik een eo programma kijk of een verhaal hoor van iemand.
Wie wil er reageren op mijn verhaal. Ben erg benieuwd hoe jullie denken en of jullie met geloof op zijn gevoed.
Groetjes, Merel
merelzwabber@hotmail.com