biblebook schreef:Dah Yeal,
Je geeft me het gevoel dat ik hier met Boudewijn aka Baltimore te doen heb?
Het gaat hier om het Geestelijk Israël en niet om aale gelovigen. Want alle mensen geloven -wel ergens in.
Als ik het over gelovigen heb bedoel ik daar de mensen mee die wederomgeboren zijn.
Gods volk is een Geestelijk Israël, terwijl de gelovigen die Christus niet aan nemen, behroen tot het Grote Babylon.
Je kunt niet gelovig zijn zonder dat je Christus hebt aangenomen.
Jij mag in een geestelijk Israel geloven ik geloof daar niet in, in die zin voor gelovigen uit de volken. Shmuel heeft al duidelijk gemaakt hoe dat zit.
En vergeet ook niet dat uit " alle gelovigen" steeds een Overblijfsel is nvoortgekomen. Ook uit het volk Israël dat de Hemelse Schepper zo in de steek liet, toe Hioj hen vroeg voor Hem te getuigen.
Israel liet God vaak in de steek, mijn vraag aan jouw is liet God hen ook in de steek? Ik vind het treurig als christenen propageren dat Israel heeft afgedaan bij God. Terwijl daar geen Bijbelse grond voor is. Het is nuttig kennis te hebben van het NT, maar als je het OT laat voor wat het is en niet bestudeerd vraag ik me af hoe je ooit werkelijk Gods plan kunt begrijpen of er iets van zien. Gods plan dus met de wereld wat Hij via Israel uitwerkt.
Dus niet " alle gelovigen" zullen worden gered, want het oordeel is basis van het Hemels Koninkrijk.
Alle gelovigen die wederomgeboren zijn, want dan ben je mi. gelovig, worden behouden, er is geen veroordeling voor hen. (zie Romeinen 8 ).
vandaar dat Christus heel duidelijk aangeeft dat je Geestelijk afgestemd moet zijn om in het het Hemelse Jeruzalem te kunnen wonen. Als Jezus dus zegt " uit allle taal, stam, natie en volk, dan bedoelt Hij dat zij zich vrijwillig toe hebben laten voegen tot dat Geestelijk Israël.
Je bedoeld de gelovigen uit de volken die samen worden gevoegt met de Joodse gelovigen uit Israels stammen.
Zou je dan iets anders kunnen beweren als Christus én de Hemelse Vader dat de stad Jeruzalem, nederdaalt uit de Hemel en dat dat het Heilige en enig Jeruzalem is?
Niet het enige Jeruzalem, 5 uur vliegen van hier ligt ook een prachtige stad met de naam Jeruzalem. Maar uiteindelijk zal de echte volmaakte stad van vrede, heilige stad uit de hemel dalen inderdaad. Maar dat is nog toekomst.
Hiermee, met vdeze simpele aanwijzing van Christus aangaande de Hemelse stad, moet het ons toch wel duidelijk zijn dat het aardse , nationale Jeruzalem geen rol meer speelt voor de eeuwigheid, alhoewel de wereldse religies, met name Rome en de wereldse machthebbers, ons wijsmaken dat het nationapme Jeruzalem een belangrijke rol zal gaan spelen, in het opzicht van de verlossing.
Och mensen.... dat mag jij vinden, de praktijk bewijst toch echt het tegendeel, en evenmin geeft de Bijbel hier grond voor. Lees bijvoorbeeld Zacharia 12,13 en 14 eens.
En inderdaad er zal ons aangaande het aardse en nationale Jeruzalem een false wedderkomst voor ogen gehouden, die zijn weerga niet kennen zal.
Over welke valse wederkomst heb je het?
Het is dan ook niet voor niets geweest dat in 1947-48 een aardse Staat met de naam Israël wederopgericht is geworden, om de Geestelijke aspecten van een Hemels Jeruzalem en een een nieuwe aarde als Israël, te verduisteren voor de ogen van de trouwe en oprechte Chrisqtenen.
Thank God is er een Joodse staat ja, en die bestaat al weer 58 jaar!
Als er iets niet waar is, is het wel je laatste bewering. Als er iets mij elke keer weer met de neus op de feiten drukt dat God trouw is, dan hoef ik alleen maar te kijken naar Israel, dat daar het Joodse volk weer in vrijheid leeft en het land opgebouwd heeft. Jij mag dan misschien niet doorhebben dat God met Israel, verbonden heeft gemaakt waaraan Hij trouw blijft.
Als je dat niet meer ziet leidt dat juist tot duisternis en tot redenaties dat Israel afgedaan heeft.
De vrede is van deze weggenomen zoals Openbaring 6 ons leert, en bovendien wordt Christus` Rijk niet door geweld noch oorlog opgericht, maar door "Mijn Geest".
Op die Vrede wachten we dan ook. Dat Hij moge komen in onze dagen.
Aangaande de 144.000 staat vermeldt dat het om de "eerstelingen gaat" niet om de enigen! Zij zijn Geestelijk Jood in het voorbeeld van Christus, niet van geboorte en dus ook niet vanuit de nationale Staat alleen.
Neuh d'r leven ook Joden in andere landen dan alleen in Israel.
Zij worden als voorbeeld gesteld, meer niet. Ook die komen voort uit al die volkeren vanaf de Schepping.
Dat is jouw inlegkunde, terwijl de context van de tekst die invulling niet bevestigt. (Openbaring 7)
Dat de stammen van Israël hier genoemd worden staat in relatie met het OT, immers de Bijbel omvat het OT als het NT.
Gelukkig dat je dat erkend.
Christus was Heer over beiden. Dus het is niet vreemd dat de 12 stammen ook een Geestelijke rol / aspect spelen, zeker als het om de karakters gaat, zoals ook de 7 gemeenten aan hun karakter worden herkend en omschreven.
Jood en heiden zijn 1 in Jezus door geloof. (Efeze 2 & 3)