De refowebbaby's ;-)!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

De refowebbaby's ;-)!

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 mei 2006 20:01

Op verzoek is dit een topic waarin je alles kwijt kunt over je baby!

off-topic en niet-serieuze reacties worden verwijderd..
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 04 mei 2006 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 04 mei 2006 20:07

8 tanden :shock:

mijn jochie heeft er nog geen..
wel last van zijn tandjes.
Voor de rest is hij actief, heel erg beweeglijk hij rolde met 8 weken al om. veel wakker en goedlachs.

en natuurlijk de allerliefste en mooiste baby :D (mama"s trots :mrgreen: )
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 04 mei 2006 20:33

wat is het toch een mooi ventje! 8)

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 04 mei 2006 20:51

Wat een liefke :shock: 8)

wees er maar trots op trijntjejohanna :wink:
- Home is in my head -

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 04 mei 2006 21:24

d:)b \:D/
- Home is in my head -

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 05 mei 2006 10:17

froske schreef:Wat een liefke :shock: 8)

wees er maar trots op trijntjejohanna :wink:

Eensch! :)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 05 mei 2006 10:26

Ja het is een schatje! Dat zijn overigens alle babys 8) Zelfs ik schijn ooit een schatje geweest te zijn :wink:

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 05 mei 2006 11:00

Leuk dat dit topic er is! :P
Kan ik meteen weer een nieuwtje plaatsen :mrgreen:
Maar het is niet zo leuk nieuws :(
Gisteren ben ik met Timo naar de huisarts geweest, hij was al een paar weken erg onrustig, huilde veel, spuugde voeding en kreeg sinds vorige week uitslag, toen ben ik bij de huisarts geweest maar die zei hij heeft oorontsteking daar komt die uitslag ook vandaan.... Gisteren weer geweest ( dit keer bij mijn eigen huisarts) en wat denk je??
KOEMELKALLERGIE ( en dat had ik nog gevraagd vorige week of het dat niet was en of ze dat zeker wist, en toen zei ze dat dat onmogelijk was) Maar mijn vermoeden klopte dus toch!
Nu moeten we dus met dieet voeding starten ( nutramigen) daar zit geen koemelk in.
Best prijzig spul :shock: ( 21 euro voor 1 blikje en je hebt 2 blikjes per week nodig)
Nu zijn we bezig om een machtiging te krijgen van het ziekenfonds zodat we de voeding vergoed gaan krijgen.

Vannacht heeft hij zijn eerste nieuwe voeding gehad en hij dronk het gelukkig wel ( maar liet wel weer 50 cc in de fles zitten)
Ik ga dus maar weer terug naar de 130 cc per voeding ( had vandeweek opgehoogd naar 150 cc maar dat drinkt hij dus niet op)
Het leek erop dat hij honger had omdat hij zo onrustig was maar dat kwam dus niet daardoor maar omdat hij zo'n last van die andere voeding had.

Zo zie je maar...het is mijn 3e en dan denk je nu weet ik het wel of zie ik het wel op tijd.... :?

Timo is nog erg onrustig dus loop de hele dag bijna met hem in de draagzak.
Maar op het blik van de voeding stond dat binnen 48 uur na gebruik het huilen weg moet zijn..dat hoop ik dan maar want het is best vermoeiend :|
Ik kom niet eens aan mijn huishouden toe en de andere 2 hebben ook nog hun aandacht nodig... :roll:
Maar ja het word vast beter allemaal,komt nu misschien klagelijk over maar zo bedoel ik het niet, maar als je al 2 weken zo intensief met je kleintje bezig bent..das best zwaar...ik doe het met alle liefde maar soms moet ik ook weer ff de batarij opladen...
Dus hopelijk kan ik dat dan als hij weer rustiger word en meer gaat slapen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 mei 2006 11:06

Als het goed is wordt het vergoed door de verzekering.
Mijn zusje heeft het ook en 2 zoontje van een andere zus ook. Zij kreeg steeds alles vergoed.

Dat het vermoeiend is dat wil ik geloven. Vooral als hij veel huilt en onrustig is. Soms weet je je dan totaal geen raad.

Hoop echt dat het snel helpt!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 05 mei 2006 11:06

ow ja ik zal mijn knulletje ook nog ff voorstellen :wink:

Dit is Timo , hij is 1 maand en 2 weken oud , en hoe zwaar hij is weet ik nog niet aangezien ik pas a.s dinsdag naar het CB moet ( Consultatieburo) :wink:

En ik ben natuurlijk ook supertrots op hem :P ( hij staat zelfs al op een web site \:D/ )

Afbeelding

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 05 mei 2006 11:15

Gerdien B. schreef:Als het goed is wordt het vergoed door de verzekering.
Mijn zusje heeft het ook en 2 zoontje van een andere zus ook. Zij kreeg steeds alles vergoed.

Dat het vermoeiend is dat wil ik geloven. Vooral als hij veel huilt en onrustig is. Soms weet je je dan totaal geen raad.

Hoop echt dat het snel helpt!!

Ik heb wel al geinformeerd en ze zeggen dat het waarschijnlijk wel vergoed zal worden dus ik heb goeie hoop!

En idd soms weet je je ff geen raad meer, dan zou je het zo over willen nemen van hem.
Helemaal nu de uitslag iets verergert is ( maar dat stond al in de bijsluiter dat dat kon gebeuren, maar ook dat het dan met een week weg moet zijn)

D.V 14 mei word Timo gedoopt dus ik hoop dan toch dat het al beter gaat met hem en de uitslag dan ook weg is.
Mensen kijken soms toch al zo raar als je kind uitslag heeft ( ze reageren dan zo vreemd vind ik zo van o wat heeft hij ? en als je dat dan verteld dan krijg je amper reactie)
Soms doen ze net of je kind een enge ziekte heeft ofzo, dan is het niet meer : wat een lekker ventje of wat een lief ventje, alsof je kind dat dan niet meer is als hij onder de uitslag zit :roll:
Dat heb ik nu beide keren al meegemaakt ( mijn oudste zoon had koemelkallergie, dauwworm en constitiuneel eczeem) ( weet niet of ik het goed schrijf)
En mijn dochtertje een soja allergie.
Nou dan moest je ze eens zien kijken.
Toch jammer....

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 mei 2006 11:33

vlinder schreef:En idd soms weet je je ff geen raad meer, dan zou je het zo over willen nemen van hem.
Helemaal nu de uitslag iets verergert is ( maar dat stond al in de bijsluiter dat dat kon gebeuren, maar ook dat het dan met een week weg moet zijn)

D.V 14 mei word Timo gedoopt dus ik hoop dan toch dat het al beter gaat met hem en de uitslag dan ook weg is.
Mensen kijken soms toch al zo raar als je kind uitslag heeft ( ze reageren dan zo vreemd vind ik zo van o wat heeft hij ? en als je dat dan verteld dan krijg je amper reactie)
Soms doen ze net of je kind een enge ziekte heeft ofzo, dan is het niet meer : wat een lekker ventje of wat een lief ventje, alsof je kind dat dan niet meer is als hij onder de uitslag zit :roll:
Dat heb ik nu beide keren al meegemaakt ( mijn oudste zoon had koemelkallergie, dauwworm en constitiuneel eczeem) ( weet niet of ik het goed schrijf)
En mijn dochtertje een soja allergie.
Nou dan moest je ze eens zien kijken.
Toch jammer....

mensen weten niet half hoe hard ze reageren voor de ouders en anderen van het kindje.

Sommige denken ook nog dat het besmettelijk is en durven het ventje niet eens even over zijn bol te aaien :?
Ze kunnen beter gewoon eerlijk voor hun reactie en eerste gedachte uitkomen ipv eng te kijken en zo snel mogelijk weg te lopen.

Ik hoop ook voor Timo dat het snel beter gaat en tuurlijk ook voor jou. Zou zeker fijn zijn als de uitslag minder word voor de 14de. Sowieso zou dat fijn zijn natuurlijk ;)

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 05 mei 2006 11:43

Dat is zeker zo
Dat heb ik ook vaak genoeg moeten meemaken :(
Op een gegeven moment liep ik maar gauw door bang voor weer zo' reactie :?
En dat terwijl je supertrots bent op je kleintje en je het geweldig vind als je reacties krijgt van mensen dat je zo'n lief kleintje hebt. ( dan ga je helemaal stralen als moeder zijnde)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 mei 2006 11:51

kan ik me heel goed voorstellen dat je af en toe is hard langs alle mensen heen wilt lopen.

Wees jij maar lekker trots op je ventje!!
Als ik Timo zo op de foto zie dan is hij ook een mooi ventje. :wink:

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 05 mei 2006 12:33

Het is ook een mooi ventje :) Alleen nu met die uitslag ziet het er wat minder uit maar dat komt ook wel weer goed :)

En trots ben ik zeker! :mrgreen:

Terug naar “Archief”