Welke eisen stel je aan een relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Welke eisen stel je aan een relatie?

Berichtdoor Charlotte » 02 mei 2006 15:42

Ik zit me de laatste tijd nogal af te vragen welke eisen je mag/kan/moet stellen aan een relatie.
Dat lijkt me namelijk best wel belangrijk.
Soms denk ik dat ik te hoge eisen stel. En toch lijken anderen altijd een betere relatie te hebben dan ik; zij voldoen in mijn ogen wel aan de eisen die ik stel. Maar het kan heel goed dat ik dat verkeerd zie.

Nu ben ik benieuwd:
Welke eisen stel jij? Wat verwacht je van je relatie?
Heb je een relatie omdat je met gelukkiger bent dan zonder?

..................???........................

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 02 mei 2006 15:55

*knijpt ogen half dicht* eerlijkheid en geen contact met exen
Afbeelding

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 02 mei 2006 15:56

Hm...... da's niet veel.
'k Wou dat ik met zo weinig tevreden was. :)

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 02 mei 2006 15:58

Charlotte schreef:Hm...... da's niet veel.
'k Wou dat ik met zo weinig tevreden was. :)

gheghe dat was maar 1 punt :? :x

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 02 mei 2006 16:15

Ehms....

Tjah, eerlijkheid dat vind ik ook een heel belangrijk punt/eis. Daarmee kun je alleen je vertrouwen groter maken.

Verder vind ik ook contact met exen ee goed punt. Maar daarbij komt van mijn kant ook nog het contact met sommige meiden. Alhoewel ik daar steeds makkelijker in ga worden, maar tblijft een punt!

Ennuh...Je bent niet de enige die soms of vaak denkt dat een ander stel het beter doet hoor! Ik denk dat namelijk ook wel eens. Vooral in een periode dat het niet zo lekker gaat, met ruzie, enz...Dan kijk ik naar mn vriendin en haar vriend en ben ik gewoon jaloers!! Maar als ik dan ff met haar bijklets, kom ik er wel achter dat het ook bij haar niet altijd rozengeur en maneschijn is! Dingen waar ik van denk dat alleen ik en mn vriend daar 'ruzie' om maken, hebben zij ook!! Das wel fijn om te horen!!!
Afbeelding

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 02 mei 2006 16:22

Ja, het is ook niet reeel denk ik, om te denken dat bij anderen altijd alles beter gaat (hoewel ik zeggen moet dat ik altijd heel erg geneigd ben om dit te denken :wink: ).
Maar pas zei ik tegen een vriendin: ik zou wel graag willen dat hij dit en dit zou doen en toen zei mijn vriendin: o, maar X doet dit en dit wel.
Dus toen dacht ik: grrrr, waarom moet ik ook altijd weer pech hebben, terwijl het juist voor mij belangrijker is!
(o charlotte, wat ben je toch weer zielig he :roll: )

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 02 mei 2006 16:26

Ach..Ja, en daardoor ga jij natuurlijk weer denken dat jij het helemaal verjeerd hebt aangepakt, of niet?
Ik herken dat wel hoor!! Maar door het praten met mn vriendin, kom ik er gelukkig achter dat het ook bij hun niet altijd even lekker gaat! Ik wil denk ik veel te veel van mn vriend...ik eis ook best veel, moet ik eerlijk bekennen. Maar ik vind het daarentegen weer heel moeilijk om toe te geven aan hem. Vind ik niet eerlijk van me... Maar kweet niet hoe ik daar weer vanaf kom :|
Herken jij dat misschien ook? Of anderen??
Afbeelding

Technico

Berichtdoor Technico » 02 mei 2006 17:08

Eisen stellen aan je relatie...

EISEN stellen? :shock: Ik dacht dat een relatie over liefde ging...

Vrouwen altijd met hun claimgedrag 8)

Even serieus, waarom stel je eisen? :? De basis voor een relatie is liefde, daar vloeit van alles uit voort zoals dienstbaarheid, eerlijkheid enz. enz.
Elke eis die daarbij komt kijken komt mijns inziens voort uit onvertrouwen en jaloezie.
Waarom bespreek je elk punt waar je mee zit niet met elkaar en vorm je samen een besluit over hoe jullie je relatie inrichten?

Wel leuk om nog even over na te denken, hoe eis je eerlijkheid van iemand? :mrgreen:

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 02 mei 2006 17:32

Ik denk dat hier eisen anders worden bedoeld. Eisen in de zin van voorwaarden denk ik.

Ik had voordat ik een relatie kreeg een beeld van voorwaarden voor mijn toekomstige vriend. Erg handig, ik wist wat voor soort jongen ik wilde. En zou ik hem niet tegenkomen, maakte niet uit, alleen ben je compleet. Toch kwam ik mijn voorwaarden-beeld-jongen tegen :wink: Hij paste echt in mijn plaatje en ik ben dolgelukkig met hem. Ik legde niet bij elke jongen mijn voorwaarden neer mocht iemand dat denken. Ik wist gewoon wat voor jongen ik wilde en daar 'wachtte' ik op. En hij bestond, want hij bestaat. Vaag verhaal? :wink:

Voor de basis van een relatie zou ik niet alleen liefde zetten. Liefde alleen kan een relatie niet in stand houden. Je hebt ook een vriendschapsband nodig, dat maakt je relatie sterk.

Niet ieder mens is hetzelfde toch, waarom ga je een relatie met juist díé persoon aan?

De eisen oftewel wensen die ik stel zijn vooral respect, belangstelling voor elkaar, er voor elkaar zijn, begrip, liefde, humor, veiligheid, vertrouwen......
Laatst gewijzigd door mystery op 02 mei 2006 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 02 mei 2006 17:35

Eisen :o Bespreek je die ook al voor je de relatie start? Die punten van geen contact met ex en/of geen contact met andere bevriende meiden vind ik echt tekenen van een gebrek aan vertrouwen/liefde. Vrouwen vertonen dit claimgedrag helaas maar al te vaak, ik heb de indruk dat het bij mannen minder vaak voorkomt. Ik zou iig geen relatie willen hebben waarin die eisen aan me gesteld werden! Bovendien, als je meer van haar houdt dan blijft het toch wel aan? En als je meer van een ander blijkt te houden dan is het voor beide partijen toch beter de relatie te beëindigen. Een relatie is niet iets wat je perse in stand moet houden, toch?

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 02 mei 2006 17:35

Ik eis niets. Ik merk wel waar mijn hart vol van raakt. Het enige dat ik zou kunnen eisen....is wederzijds geluk.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 02 mei 2006 17:57

mystery schreef:Ik had voordat ik een relatie kreeg een beeld van voorwaarden voor mijn toekomstige vriend. Erg handig, ik wist wat voor soort jongen ik wilde. En zou ik hem niet tegenkomen, maakte niet uit, alleen ben je compleet. Toch kwam ik mijn voorwaarden-beeld-jongen tegen :wink: Hij paste echt in mijn plaatje en ik ben dolgelukkig met hem. Ik legde niet bij elke jongen mijn voorwaarden neer mocht iemand dat denken. Ik wist gewoon wat voor jongen ik wilde en daar 'wachtte' ik op. En hij bestond, want hij bestaat. Vaag verhaal? :wink:

Ja, dat herken ik, ik had ook wel een aantal voorwaarden, wist ook wel wat voor soort jongen ik graag wilde en ja, daar past mijn vriend ook echt bij.

@Dippie: Ja, eerlijkheid vind ik erg belangrijk en inderdaad, ik heb er soms ook moeite mee als mijn vriend contact heeft met andere meiden. Gelukkig gaat dit de laatste tijd veel beter! :)

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 02 mei 2006 18:34

Eisen....... nu ik erover nadenk klinkt het wel erg dwingend en egoistisch.
Maar ik bedoelde het inderdaad meer als voorwaarden. Wat verwacht je van een relatie? Wat verwacht je van liefde?
Je houdt van elkaar en dan zit het wel goed... volgens mij werkt het zo niet.
Je verwacht toch overal iets van? Dus ook van liefde.

Wat ik bedoel is eigenlijk:
als je nog geen relatie hebt, denk je aan liefde, droom je van liefde, fantaseer je over liefde én je fantaseert over De Ware. Je denkt na over jezelf en je denkt dan: zo en zo moet HIJ of ZIJ zijn.
Nou, ik kan je wel vertellen: mijn vriend is hééééél anders dan De Ware in mijn fantasieen (okee, misschien heb ik teveel fantasie :wink: ).
Maar dat hoor ik wel van meer mensen.
(Mystery en Daphne, ik ben blij voor jullie dat de Ware bij jullie ook echt de Ware is).

Goed. Echte vriend blijkt dus anders te zijn dan droomvriend.
Je zegt niet: ik zoek een ander, deze is het niet. Want je houdt van hem. Wat doe je dan? Je gaat je voorwaarden bijstellen. Toch?
Maar hoever ga je daarin?

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 02 mei 2006 18:40

Ik weet nu toch nog niet dat hij 'de ware' voor mij is? Hij past gewoon goed bij mij en ik bij hem en das belangrijk. Tuurlijk had ik ook veel dromen en kloppen er bepaalde droomdingen niet aan mijn vriend :wink: Maar dat maakt toch niet uit? We passen bij elkaar en we respecteren elkaar.

Het ligt er denk ik aan wélke voorwaarden je bijstelt. Ga je je helemaal aanpassen aan je vriend? Wilde je bijv. een bepaalde eigenschap in je vriend terugvinden die hij nu niet heeft? Hoe belangrijk was die eigenschap voor jou? Heel noodzakelijk of maakt het achteraf niet zo uit dat hij deze eigenschap niet heeft?

Kijk, volmaakt is niemand. En je kunt een ideaalbeeld hebben, dat is oké, maar als je het volmaakte eist, dan kun je beter alleen blijven. Je vriend blijft mens en onvolmaakt, net als jijzelf. (dit in algemeen gericht, niet op één iemand)
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 02 mei 2006 18:43

mystery schreef:Ik weet nu toch nog niet dat hij 'de ware' voor mij is?

Je 'voorwaardenbeeldjongen' dan. :wink:

Terug naar “Archief”