Moderator: Moderafo's
BJ schreef:Ik denk niet dat de landelijke omroepen dat zullen doen. Ze weten bijvoorbeeld heel best dat na het 6 uur journaal niet alleen Twee Vandaag volgt. Maar ook het regionale nieuws op alle regionale omroepen. Maar dat vergeten ze maar even. Het draait in Hilversum alleen om het westen. De rest van Nederland bestaat niet.
De best beluisterde en bekeken omroep is RTV Noord. Dus wat dat betreft krijgt de provincie Groningen voldoende aandacht denk ik. En ik denk dat ook heel veel mensen die niet in het westen wonen wel degelijk een soort provincie gevoel hebben.
TheEdge schreef:In het noorden en in Limburg is dat gevoel inderdaad sterker, heb ik het idee.
Zoals je zegt: daar hebben ze toch het gevoel dat Den Haag zich alleen met de randstad bemoeit. Zie je dat ook terug in de opkomst bij de verkiezingen, BJ?
TheEdge schreef:Ik voel me overigens zeker geen Zuid-Hollander. Ik denk dat het komt doordat Zuid-Holland toch redelijk divers is: de grote steden in het noord-westen kampen met hele andere problemen dan de landelijke dorpjes in het zuid-oosten.
BJ schreef:Is er wel een regionale omroep van Zuid Holland? Ik ken wel radio Rijnmond of zo. Maar dat zal wel niet voor heel Zuid Holland zijn neem ik aan. En wordt er dan wel naar die zender geluisterd?
TheEdge schreef:Er zijn er in elk geval twee: radio en tv Rijnmond (Rotterdam tot Gorinchem, dus de onderkant van ZH), en radio en tv West (Vanaf net boven Rotterdam tot bijna aan Haarlem toe (en dat is de hoofdstad van Noord-Holland....).Er is niet zoiets als een bindende factor in Zuid-Holland, of iets wat een 'zuid-holland'-gevoel kan geven.
Ja die plaatsnamen zijn wel bekend. Maar de pin-automaat op zondag sluiten, was me niet zo bekend. Het probleem is gewoon altijd dat je het gebied waar je niet veel bent gewoon als 1 geheel gaat zien. Denk bijvoorbeeld eens aan Frankrijk. Parijs en platteland. Verde niets zo ongeveer. Maar als je er een wat beter naar kijkt zie je veel meer. En dat is natuurlijk op kleiner gebied in provincies ook het geval. Ik kan me overigens voorstellen dat er in ZH veel problemen ontstaan doordat de provincie de steden moet besturen en ook de dorpen. Al vraag ik me wel af wat een dorp in ZH is. Delfzijl is hier met 30.000 inwoners een behoorlijk grote plaats. En een dorp is bijvoorbeeld Bierum, met dan 1000 inwoners.TheEdge schreef:En wat je eerder zei: inderdaad, veel mensen denken dat ZH bestaat uit Rotterdam en Den Haag. Terwijl de helft van ZH ongeveer uit "Groen Hart" bestaat (waar over een paar jaar een goederentrein doorheen gaat rossen overigens). Een deel van de zgn. "Bible Belt" loopt er ook doorheen. Je hebt vast wel eens van het christelijke dorpje Hardinxveld-Giessendam gehoord, of van nog christelijker dorpjes in de Alblasserwaard waar zelfs de pin-automaat op zondag gesloten is...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten