ziek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

juf
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

ziek

Berichtdoor juf » 05 apr 2006 22:03

Hoi,

ik ben gewoon nieuwsgierig of meer mensen dit gehad hebben of iets wat er op lijkt ofzo en misschien wel tips hebben of die het gewoon t leuk vinden om te reageren.
Ik zit nl nu alweer 2 weken 'ziek' thuis :? Je zou kunnen denken aan burn-out maar dat is het niet , ook geen depressie maar t heeft er wel iets vanweg #-o
Best een beetje vaag vind ik zelf. Maar goed inmiddels heb ik t ook wel redelijk geacepteerd dat ik thuis zit. En kan ik de dagen wel weer door komen. Ook vind ik weer dingen leuk om te doen. Dus wat dat betreft is er vooruitgang. Ook werk ik twee ochtendjes, wel rtwerk maar goed ik ben al weer n beetje in de running. En das toch wel n prettig idee, eigenlijk. Nou ja dit was t ff, ik zie wel of er reacties komen. :wink:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 05 apr 2006 22:36

Kun je iets beter omschrijven wat je dan wél hebt? Vermoedelijk krijg je dan ook meer reacties :)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 apr 2006 22:41

Oververmoeid misschien?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 apr 2006 08:13

Ha juf,
allereerst welkom op het forum. Rottig dat je thuis moet zitten. Soms heb je een soort van sabbatical nodig. Ben je al naar een dokter geweest? Wel goed dat je alweer twee ochtenden werkt!
Sterkte verder ;)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 apr 2006 12:44

Wat voor reacties wil je eigenlijk krijgen? :roll:

juf
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor juf » 07 apr 2006 19:27

tja best logisch eigenlijk dat het een beetje vaag klinkt. Maar dat is het ook voor mezelf.
Ik ben gewoon benieuwd of mensen dat weleens gehad hebben dat het werken gewoon niet meer gaat. Dat je energie, je zin op is. En wat ze daar toen aan gedaan hebben.
Slapen alleen is niet de oplossing. Dat weet ik inmiddels, maar moe word je wel van denken en soms komen ook de muren op je af.
Ik zoek eigenlijk herkenning :D. (snappie Aragorn??)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 07 apr 2006 19:36

Weet je ZEKER dat je geen burn-out hebt? Als ik kijk naar een vriendin van ons, die vertoont dezelfde verschijnselen als die jij noemt, die zit behoorlijk op de grens van burn-out.

Ben je al bij een arts geweest? Zo nee, doe dat dan zo spoedig mogelijk.

En verder, hoe meer klachten je noemt, hoe meer mensen het herkennen zullen.

André

Berichtdoor André » 07 apr 2006 19:47

juf schreef:Ik ben gewoon benieuwd of mensen dat weleens gehad hebben dat het werken gewoon niet meer gaat. Dat je energie, je zin op is. En wat ze daar toen aan gedaan hebben.
Welkom juf!

Als ik een advies mag geven iig even naar de huisarts gaan en zo concreet mogelijk proberen te omschrijven wat je voelt e/o waar je over piekert.
Mocht het zo zijn dat je van je huisarts het advies krijgt om even NIET te werken, probeer dat dan ook te accepteren en probeer vooral niet te denken dat je collega's niet zonder je kunnen.
En mocht je een tijdje thuis komen te zitten probeer dan alleen dingen te doen die je ECHT leuk vind.(niets moet)
En wellicht moet je eens ff nadenken waarom het zover is gekomen m.a.w. wat zit je dwars?

Ik ben 'helaas' ervarings deskundige geworden mocht je iets per PB willen vragen/vertellen ga je gang, enzo.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 apr 2006 19:50

juf schreef:tja best logisch eigenlijk dat het een beetje vaag klinkt. Maar dat is het ook voor mezelf.
Ik ben gewoon benieuwd of mensen dat weleens gehad hebben dat het werken gewoon niet meer gaat. Dat je energie, je zin op is. En wat ze daar toen aan gedaan hebben.
Slapen alleen is niet de oplossing. Dat weet ik inmiddels, maar moe word je wel van denken en soms komen ook de muren op je af.
Ik zoek eigenlijk herkenning :D. (snappie Aragorn??)

Ja, dat is herkenbaar, alleen zit ik er niet voor thuis. Gewoon geen motivatie om iets te gaan doen. Extreem moe..kan ik niet echt zeggen. Bij mij komt het gewoon omdat ik niet weet wat ik verder met mijn leven wil. (Werken, opleiding gaan doen? geen idee) De muren komen op me af, idd. Daar heb ik een oplossing voor gevonden; Op kamers. Andere omgeving, andere mensen

Stapje voor stapje voor jezelf op een rijtje zetten. Voorlopig maak ik me druk om mijn rijbewijs (Tja, een klein iets, maar wéér een overwinning als ik het haal), en het op kamers gaan. Daarna kijk ik weer verder :)

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 07 apr 2006 20:02

ik heb afgelopen half jaar hetzelfde gehad. Wat het was weet ik niet, maar volgens mij heb ik geestelijk rust moeten nemen of onbewust genomen. Eventjes er helemaal uit, alles van je af zetten en gewoon doen waar je zelf zin in hebt.

Ik had, naast wat je noemt, heel sterk inderdaad dat slapen niet helpt. Maar zodra je iets wilt gaan doen dat je dan stevige hoofdpijn krijgt en je slap voelt en niks meer kan. Eigenlijk ben je gewoon top fit, tot je werkelijk wat gaat doen. Lusteloos, geen goede concentratie, verveling, en vooral het besef dat je weet dat je vanalles wil gaan doen, maar het niet kan. Geen koorts, geen misselijk/grieperig gevoel. Helemaal niets.

Frisse lucht, afleiding en rust aan je hoofd (in je denken/geest) is volgens mij de sleutel, maar het is niet van de een op de andere dag "gefixed".
what the soul hides, blood tells

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 apr 2006 20:27

Eigenlijk ben je gewoon top fit, tot je werkelijk wat gaat doen. Lusteloos, geen goede concentratie, verveling, en vooral het besef dat je weet dat je vanalles wil gaan doen, maar het niet kan. Geen koorts, geen misselijk/grieperig gevoel. Helemaal niets.

Dit hele stuk, en met nadruk het vetgedrukte: Dat is helemaal. Je hebt heel veel voornemens, maar als het er op aankomt..Dat heb ik heel sterk tijdens mijn werk; Heel veel fantaseren/ dingen voornemen op de momenten dat je er niets mee kan doen. Zodra je er alle tijd voor hebt, heb je geen zin meer.

André

Berichtdoor André » 07 apr 2006 20:36

Eigenlijk ben je gewoon top fit.
Eigenlijk ben je dus niet top fit.....
Met het verschil dat het wsl aan je 'buitenkant' niet te zien is?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 apr 2006 20:42

André schreef:
Eigenlijk ben je gewoon top fit.
Eigenlijk ben je dus niet top fit.....
Met het verschil dat het wsl aan je 'buitenkant' niet te zien is?

Zou best eens waar kunnen zijn..

juf
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor juf » 07 apr 2006 22:25

nou om maar wat verschillende mensen te gelijk te beantwoorden doe ik het zo ipv pb :)
Ik ben al bij de bedrijfsarts geweest (2x) die heeft me afgeraden om voor de klas te staan. Wel mag ik RTwerk doen (soort begeleiding van kids) dit heb ik vorige wk ong anderhalf uur gedaan. En deze wk 2x 2,5 uur en dat is wel goed bevallen. Ik merk wel dat ik dan gelijk weer meer wil gaan doen, maar dat het niet verstandig is. Ik ga dus n btje n rem vinden :wink: Maar dat dit nog niet echt klaar is dat snap.
De eerste x heeft bedrijfsarts geadviseerd om tot de meivakantie zeker afstand te nemen van t lesgeven en vorige wk kon hij mij beloven dat ik na de meivakantie wel weer een dag kon doen. Dus das wel positief. Wel moet ik alles langzaamaan opbouwen. En vooral zelf aangeven. Pff dat moet ik dus echt onwijs leren, want dat is errug lastig voor mij.

Enne smurfie ik woon op mezelf een half jaar en dan kan je nog wel eens gek worden van je huis en toch geen fut hebben om naar buiten te gaan :roll: helaas wat veel mensen je wel aanraden, maar soms gewoon lastig is.

nou dit was het wel weer effies ik zie wel weer of er reacties komen.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 07 apr 2006 22:51

Ik heb ook zo'n 2 jaar echt thuis gezeten,
en daarna nog een jaar doorgesukkelt.

Vreselijk vermoeid; last van m'n schildklier,
En daardoor depressief.

Of was het andersom?
Ik weet het niet, en de dokters/psychologen wisten het al helemaal niet meer.

Uiteindelijk toch naar God gegaan,
gevraagd of Hij me wilde helpen.
En nu zit ik weer lekker m'n school af te maken. :)

Terug naar “Archief”