Het grote Koor-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Het grote Koor-topic

Berichtdoor Tante Pollewop » 03 apr 2006 17:40

Na 17 pagina's doorgespit te hebben :wink: , ben ik nog geen topic over koren / koormuziek tegengekomen. Bij deze dus.

Op welk koor zit jij, welke dirigent staat er voor, wat zing je zoal?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 03 apr 2006 17:44

Laat ik zelf eens beginnen.

Ik zit op jongerenkoor 'Tehilla' uitgaande van de Chr. Ger. Kerk te Driebergen, o.l.v. S. Hendriks. Wat we zingen komt vaak uit het liedboek voor kerken of psalmen. Verder ook wel moderne muziek, van John Harper en John Rutter bijvoorbeeld.

Ik ga in de nabije toekomst ook in een kamerkoor zingen. Dit zal dan voornamelijk klassieke muziek worden.

Ik ben overigens tenor... :wink:

Maaike

Berichtdoor Maaike » 03 apr 2006 21:07

Ik zit op Deum Fidentes in Emmeloord, o.l.v. Jacob Schenk. We zingen uhm...weet ik veel, vanalles eigenlijk, soms muziek die Jacob Schenk van zn andere koren heeft ofzo(niet erg origineel, maar dat boeit niet). En oja, ik ben sopraan.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 03 apr 2006 21:10

wat vind je van Jacob Schenk?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Maaike

Berichtdoor Maaike » 03 apr 2006 21:30

Mja, wel leuk...hij kan iig wel goed dirigeren!!

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 03 apr 2006 22:41

Het allerleukste koor van Nederland natuurlijk :P

Challenge! :D (http://www.ikjk-challenge.nl)

Dirigent is Marc Potters, die vast niemand hier zal kennen.. doet er niet toe.. erg leuke, enthousiaste, etc. dirigent.. We hebben een band bestaande uit: pianist, toetsenist, basgitaar, electrische gitaar, drums. We hebben 2 geluidstechnici, en verder natuurlijk nog het koor.. ;)

We zingen eh.. opwekking, praise, worship, gospel, nummer met stukje rap erin... eigenlijk alle moderne stijlen wel (dan wel christelijketekst ;) ) etc.. als t maar leuk enzo is.. geen saaie gezapige weet ik veel nummers..

Verder geen we in November een praise/worshipconcert, wat supergaaf gaat worden!
En natuurlijk moet iedereen ff de site bekijken.. :D
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 04 apr 2006 16:02

heb allebei de sites bekeken. Wel gaaf, alleen erg verschillend... :wink:

@Johanne, wat ben je, alt of sopraan?

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 04 apr 2006 16:09

nou ik zit ook op een koor! Het koor heet bijna et zelfde als dat van Tante Pollewwop ( :wink: )! het heet: tehillah (betekend lofzang). De dirigent is Ad Holster en we zingen wel gewoon klassieke stukken. zoals het Halleluja, Rejoce, Via dolerosa en God and God alone enz..........! Is super gezellig. Ik ben trouwens een alt.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 04 apr 2006 16:17

hee, wij hebben ooit ook eens het hallelujah van Händel gezongen, en ook Via Dolerosa. leuk, die overeenkomsten. In welke plaats is dat koor?

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 04 apr 2006 19:16

In Dordrecht! Echt heel gezellig koor!

bloob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor bloob » 04 apr 2006 20:00

Cantilene in Barneveld
Dirigent is Leander van de Steen. Super!
We zingen idd vanalles maar niet heel doorsnee ofzo. Nu vind ik vooral Agnus Deï geweldig mooi. Die is van Hendrik Altink en Hij is de weg gegaan. van Dirk Zwart. Komt uit het paasoratorium het Lam dat ons doet leven.
Arbeid rustig zonder zorgen, wat niet af komt is voor morgen :)

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 04 apr 2006 21:43

Geweldig topic.. :P

Ik ga iedere dinsdag met veel plezier naar jongerenkoor "chenanja'" uit Ede onder leiding van Cees 't Jonk!
Zo'n 110 jongeren, echt geweldig gezellig, en natuurlijk ook het zingen, dat staat voorop..
Wat we zingen? Liederen, psalmen, gezangen.. eigenlijk vanalles!

bloob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor bloob » 05 apr 2006 15:42

annvisser schreef:Geweldig topic.. :P

Ik ga iedere dinsdag met veel plezier naar jongerenkoor "chenanja'" uit Ede onder leiding van Cees 't Jonk!
Zo'n 110 jongeren, echt geweldig gezellig, en natuurlijk ook het zingen, dat staat voorop..

ja daar ben ik ooit eens wezen kijken met een vriendin. Dat was voordat we leander hadden ;) Nu ga ik echt nit meer weg bij Cantiene :mrgreen: Maar 't Jonk lijkt me ook een geweldige dirigent....zijn enthousiasme werkt erg aanstekelijk.
Arbeid rustig zonder zorgen, wat niet af komt is voor morgen :)

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 05 apr 2006 16:00

bloob schreef:
annvisser schreef:Geweldig topic.. :P

ja daar ben ik ooit eens wezen kijken met een vriendin. Dat was voordat we leander hadden ;) Nu ga ik echt nit meer weg bij Cantiene :mrgreen: Maar 't Jonk lijkt me ook een geweldige dirigent....zijn enthousiasme werkt erg aanstekelijk.

Juist, alhoewel hij best wel irritant is soms :wink: Maar enthousiasme dat heeftie, en wij met hem :P

Trwns.. 15 april --> cunerakerk in Rhenen, kan iedereen komen luisteren! :D

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 05 apr 2006 17:53

Ik heb nog les gehad van Cees 't Jonk. op school. Het was er altijd enorm lollig!!

Bij mij op koor gaan we nu oefenen voor een uitvoering op 5 mei. Dus dat wordt vaderlandse liederen zingen!!

Terug naar “Archief”