Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:Wie van jullie herkent dit? Raak jij geirriteerd als je mensen hoort kraken met chips(zakjes) of van eetgeluiden of als iemand heel zwaar ademt? Of ken je iemand in je omgeving die dat heeft? Hoe ga je hiermee om?
Lalage schreef:Volgens mij komt het vooral door geluid en daglicht. Maar mijn vraag is eigenlijk ook: hoe kan je het beste reageren als iemand zo geirriteerd is? En hoe zorg je dat je elkaar dan niet te erg kwetst?
mystery schreef:Lalage schreef:Volgens mij komt het vooral door geluid en daglicht. Maar mijn vraag is eigenlijk ook: hoe kan je het beste reageren als iemand zo geirriteerd is? En hoe zorg je dat je elkaar dan niet te erg kwetst?
Oké, duidelijk.
Ik denk dat je diegene dan even weg moet sturen voor zijn eigen bestwil. Even een soort time-out zeg maar. Als diegene dan weer even bijgekomen is, kan hij/zij ook weer beter tegen geluid en licht. Tenminste...dat is bij mij zo. Eventjes alleen zijn, even rust. Dat kan helpen, dan kan je er weer tegenaan.
Probeer maar uit. Succes!
Lalage schreef:mystery schreef:Lalage schreef:Volgens mij komt het vooral door geluid en daglicht. Maar mijn vraag is eigenlijk ook: hoe kan je het beste reageren als iemand zo geirriteerd is? En hoe zorg je dat je elkaar dan niet te erg kwetst?
Oké, duidelijk.
Ik denk dat je diegene dan even weg moet sturen voor zijn eigen bestwil. Even een soort time-out zeg maar. Als diegene dan weer even bijgekomen is, kan hij/zij ook weer beter tegen geluid en licht. Tenminste...dat is bij mij zo. Eventjes alleen zijn, even rust. Dat kan helpen, dan kan je er weer tegenaan.
Probeer maar uit. Succes!
Mja dat is wel zo... even alleen laten werkt het beste. Maar ik vind het zo jammer als ik dan alleen zit te eten :-S Ik probeer het me niet aan te trekken, maar vind dat erg moeilijk als ik met zo'n vieze blik wordt aangekeken, want het ligt natuurlijk altijd aan geluiden die ik (of een ander) maak. *zucht* toch maar aan wennen
Raido schreef:Ik kan mij daar helemaal krom aan ergeren. Ben ik eindelijk eens beneden te vinden om een boek of de krant te lezen dat zit mijn zusje als een seniel oud vrouwtje met haar voet te tikken, te neuriën, te praten of gewoon muziek te luisteren. Ben ik eens beneden dat drupt die akelige kraan, niet een beetje maar steeds harder totdat het oorverdovend is, zodat ik met een woest gezicht naar de kraan storm, grijp de kraan bij zijn knoppen en draai ze wel zo strak dicht dat mijn moeder moeite moet doen om hem weer open te krijgen.
Dit geld ook voor de kraan in de badkamer, als ik boven lig, mijn horloge als ik wil gaan slapen (die ligt onder het bed ik doe hem echt af, anders kan ik niet slapen van het oorverdovende getik), ik heb geen dreun-klokjes op mijn kamer om dezelfde reden. Ondertussen is het een ongeschreven regel hier; thuis dat mijn vader orgel mag spelen als ik zondags naar boven ben.
Ja, ik ben overgevoelig.. hoe ik daarmee omga; vlucht naar boven
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten